lördag 19 mars 2011

Grattis på bröllopsdagen min älskling!

Min älskade,alltid stöttande,  och känslige make och jag firar vår femte bröllopsdag idag den 19 mars.

För fem år sedan ( det har redan gått fem år, hjälp vad tiden går) var vi i Paris vid den här tiden. Själva bröllopet var redan avklarat och nu var det smekmånad (vecka) som gällde!

Det var kallt i Paris, det minns jag, fick köpa fingervantar.

Men annars var hade vi en fantastisk vecka, minnena lever jag på än idag och de får mig att må bra!
Anledningen till att vi inte gifte oss 1987, när vi träffades, har jag ingen förklaring på, men bättre sent än aldrig.

Den vackra blomsterbuketten är naturligtvis till oss båda!

Ramona




"Grattis, du ska bli pappa" är ute nu!  Adlibris    Bokus

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

11 kommentarer:

Mia sa...

Jättegrattiskram till er båda!

(jag trodde ni hade varit gifta längre ...)

Catrin, Borlänge sa...

STORT GRATTIS TILL ER BÅDA PÅ ER BRÖLLOPSDAG♥♥♥

Nu får ni bara mysa och njuta av varandra hela dagen. Inga måsten idag.

Jag och min man Bosse ska fira 19-årig bröllopsdag 1:a augusti och då är vi på Öland och då firar vi det tillsammans med mina föräldrar (som oxå är med dit) genom att gå på en speciell restaurang i Löttorp. Där har vi firat ett antal gånger och det är såå mysigt♥

Ha det gott♥
Kramen Catrin

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin!

Tusen tack! Låter ljuvligt med Öland.
P.s Hur gör du hjärtan?D.s

Ha det gott du med och familjen!

Ramona Fransson sa...

Hej Mia, ja det skulle man kunna tro:)

Kram

Birgitta sa...

Ramona och Thommy! Grattis på Er bröllopsdag! Vad är alla Lotto-miljoner mot en kärlek som Er? Ni har också förmågan att dela med Er av Er kärlek till alla i Er närhet!
Tack för att Ni finns!

maukonen sa...

♥♥♥ Grattis till er båda på er Bröllopsdag! ♥♥♥


Här är några citat som jag tycker passar väl in för denna dag.

Our wedding was many years ago. The celebration continues to this day. ~Gene Perret


What a happy and holy fashion it is that those who love one another should rest on the same pillow. ~Nathaniel Hawthorne

In a time when nothing is more certain than change, the commitment of two people to one another has become difficult and rare. Yet, by its scarcity, the beauty and value of this exchange have only been enhanced. ~Robert Sexton

Love seems the swiftest but it is the slowest of all growths. No man or woman really knows what perfect love is until they have been married a quarter of a century. ~Mark Twain

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta!

Vi är lyckliga! Och vi är lyckliga att vara din vän!

Ramona Fransson sa...

Hej Maukonen!

Tack för de fina raderna av olika kända författare, de är fyllda med visdom och kärlek.

Catrin, Borlänge sa...

Hej igen!

Om du vill göra ett ♥ håll ner Alt-knapp och sedan 3. För ☼ tryck Alt och sedan 15. För ♫ tryck Alt och 14. För ☺ tryck Alt och 1.
Nu fick du lite symbolen som du kan använda om du känner för det.

Ha det gott♥
Kram Catrin

Anonym sa...

Grattis till er båda!!

Hjärtan gör man med ett sneställt v, (<) och en 3:a.

Eva

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin!

Tack för alla alt+ förslag. Jättekul!

Tack till dig också Eva!