fredag 5 februari 2010

Grooming på nätet är korkat!


För och främst är ordet "grooming" ett högst märkligt ordval. Om man har humor kan man till och med tycka att det är löjeväckande.

Ordet grooming betyder "omvårdnad". Det är först när man sätter ordet "child" framför som det blir av en helt annan betydelse. Då blir det plötsligt att "i sexuell avsikt ta kontakt med barn".

Jag har ingen förståelse what so ever för män/kvinnor som vill sätta på barn. För mig är det, trots smink, lösögonfransar, läderjackor, utslitna säckiga jeans, eller vad nu tonåringar har på sig, fortfarande barn. Även om dagens sextonåringar och uppåt, fram till artonårsdagen är betydligt mer upplysta och framåt än vad generationer bak i tiden varit, fattas det fortfarande en mängd saker innanför pannbenet på dagens tonåringar.

Jag har bara en sak att säga till dessa kåta män och kvinnor, med tungan hängande utanför, ge fan i ungarna på nätet. Vill ni knulla, köp en attrapp, en porrfilm och onanera, men tänder ni på barn så sök hjälp, annars hoppas jag att ni åker dit så det skriker om det!

Barn har (snart laglig) rätt att slippa Era förstörelsemetoder, för det Ni håller på med är inte i närheten av förföringsmetoder!


Ramona

Böcker på biblioteket!http://www.elib.se/ där du klickar dig vidare till ditt bibliotek.

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

38 kommentarer:

  1. Jo du har så rätt Ramona. Jag blir deppad över korkskallarna, som inte begriper vad livet handlar om.

    Skrev just en kommentar på Newsmill under den där intellektuella pedofilens artikel (antingen tycker han att det är kul att dra fram nåt extremt ur huvudet eller också är han pedofil på riktigt båda sakerna är åt helvete).

    Han ser verkligen inte ut att må bra på bilden.

    Såg att du ligger på bronsplats bland "mest besökta" på Newsmill. Grattis till dej!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet!
    Kan du länka till artikeln på Newsmill?

    SvaraRadera
  3. "Groom" har flera betydelser och betyder också sköta, ansa. Och det är det man menar att nätpeddosarna gör. De sköter om sin nätkontakt tills den är redo att gå peddot till mötes.

    Är det Oscar Swartz Ann Helena Rudberg menar?
    Den gossen är en pedofilvänlig 50-åring som inte tackar nej till unga pojkars sällskap.

    SvaraRadera
  4. Hej Ann Helena,

    Kan inte fatta hur man kan tänka så äverhuvudtaget!

    Ja det är det vanliga, baksidan mot framsidan. Hahahaha

    SvaraRadera
  5. Hej anonym,

    Ja, det är Oscar Schwartz som skrivit artikeln på newsmill som jag också nu länkar till.

    Jag vill vrida om deras snoppar och använda dom som vinöppnare!

    SvaraRadera
  6. Jag inser att folk kommer att spekulera på det där viset när man skriver den typen av saker jag gör. Mitt eget sexliv har inget med "unga pojkar" att göra. 38-åringar är ganska optimalt. Men jag är en kulturkritiker som anser att vår i grunden sexualfientliga (men samtidigt sexualfixerade) kultur borde förändras. Just idag blev tre 15-17-åringar dömda för MORD som hade med deras sexualitet att göra. Läs gärna om en alternativ syn på hur det skulle kunna vara här hos mig i artikeln Make War - Not Love!

    SvaraRadera
  7. Oscar: Enligt min mening har dessa mord ingentng med deras sexualitet att göra, men desto mer med en förvriden syn på livet, som ett maktspel. Och varifrån har dessa unga människor fått denna syn?

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/08/08/therese-johansson-rojo-dodades-av-hat

    Själv verkar du också vara offer för denna snedvridna syn på hur makt, hat och sex är likvärdigt med kärlek.

    http://annhelenarudberg1.blogspot.com/2010/02/oprah-pratade-med-kathryn-harrison-om.html

    SvaraRadera
  8. Åh Oscar,

    om du bara visste hur ont det gjorde, och gör fortfarande, när jag förstod hur mycket en enda vuxen person förstörde på grund av sin sjuka sexlust till barn!

    Det kan ingen, som inte varit i samma situation, någonsin förstå, vilket jag inte heller begär, men det som är lika skört, likt ett nylagt ägg, krossas och kan aldrig repareras oavsett. Det enda, som är kvar, är att lära sig leva med det, utan att bli manshatare eller kvinnohatare!

    SvaraRadera
  9. groom betyder också förbereda och träna. Var inte använda en ordbok först? Eller påminner det för mkt om att tänka innan man talar?

    SvaraRadera
  10. Ann Helena, du har nog missuppfattat mig när du skriver "Själv verkar du också vara offer för denna snedvridna syn på hur makt, hat och sex är likvärdigt med kärlek."

    Jag ser sex som lust och njutning, (vilket även kan ta sig uttryck i frivillig dominans och underkastelse, något som kanske förvirrar om man läst vad jag skriver på olika ställen). Jag anser också att vår kultur överbetonar sambandet mellan sex och kärlek alldeles för mycket och underbetonar den rena lusten.

    För mig är Rojo-fallet ett paradexempel på den äganderättskänsla över andra människor som följer av att man betonar kärlek och monogami och fantastiska relationer som en förutsättning för sex. Konkurrens.

    Min syn på sex är mycket mer hippieartad. I princip kunde de ha njutit tillsammans. Den typen av tankar fanns på 60- och 70-talet men försvann och nu marknadsförs det monogama relationssexet av både statsfeminister och den kristna högern.

    Ramona, det låter tungt.

    SvaraRadera
  11. Ramona: Min flickvän blev våldtagen som barn, men på något vis har hon lyckats undvika att bli en sexfientlig, moralistisk, logik-immun fjant. Varken hon eller jag har något tålamod med människor som använder sin status som förälder/våltäktsoffer/kvinna som uddlösa vapen i brist på ordentliga argument.

    Så din språkliknande skit om nylagda ägg och så vidare kan du skippa. Vi imponeras inte av din hysteri.

    SvaraRadera
  12. Hej John Nyzell,

    Hysteri! Var kom det ifrån? Jag är inte alls hysterisk. Däremot blir jag topp tunnor rasande om man tror att "barn" VILL HA SEX!

    Du får nog tagga ner dig lite John, men mina metaforer är ett sätt att uttrycka känslor. Har du svårt för det kan du ju alltid läsa en bok, det är nyttigt att läsa om du nu inte visste det.

    Att du och din sambo har ett bra liv tillsammans är en fröjd att höra, för att bli våldtagen som barn gör ingen människa lyckligare, i så fall hade alla barn velat bli våldtagna!

    Fattar du vad jag menar med det?

    Jag hoppas det, för jag vill "hårt" få dig att inse hur korkat du har uttryckt dig.

    Alla traumatiska upplevelser drabbar olika och vill man inte inse detta är man imbecill!

    SvaraRadera
  13. Du försöker inte ens använda dig av logiska argument. Allt du har gjort är att uttrycka dina egna känslor. Dina känslor är inte argument. Bara för att du tycker att något är dåligt betyder det inte att det är dåligt. Du inbillar dig att dina känslor rättfärdigar dina åsikter. Du tycker att Oscar Swartz har fel. Förklara varför. Argumentera mot honom. Flera gånger har du också informerat andra om att du inte "fattar" det ena eller det andra. Just det. Pröva att "fatta".

    För övrigt gillar jag att läsa böcker, just läser jag nu en bok av Ernst Jünger. Jag läser dock inte deckare, jag är trots allt en anständig människa som inte läser vilket perverst skräp som helst.

    SvaraRadera
  14. Oscar: Och den där 17-åringen då som blev arg på tjejen vid busshållplatsen och tyckte att det var okej att slå ned henne och våldta henne när hon var medvetslös och sedan lägga hennes huvud under vatten så hon dog? Handlar det om sexualitet?

    Nej, det handlar om våld, hat och makt. Den där hippiekärleken ger jag inte heller mycket för. Hörrudu.

    Jag växte upp på 50-talet och blev tonåring då. Och min ungdom utspelade sig på 60-talet så jag vet vad det handlade om. Lösa förbindelser gör ingen glad. De flesta på den tiden ville också har kärleksförbindelser med en person, inte en hög människor.

    Och jag har själv blivit överfallen två ggr när jag gick i skolan. En gång av en pedofil och en annan gång av ett gäng pojkar. De hade väl fått för sig att de skulle ha lite kul.

    Jag skrek och grät båda gångerna så jag kom undan. Fy fan för ditt jävla skitsnack om sex med barn.

    Sex är något som ingår i en kärleksrelation med någon vuxen, som en del i samlivet och har du inte upplevt detta har du verkligen missat något.

    SvaraRadera
  15. Hej igen John,

    Du är en riktigt kul en. Vem säger att jag ens behöver argumentera varför? Jag anser inte att barn ska knullas av vuxna, hur svårt är det att förstå en sådan enkel mening?

    Hahaha, gillar du inte deckare, vad synd, annars kunde du ha läst mina och fått uppleva lite spänning i tillvaron.

    SvaraRadera
  16. Du är ful, därför har du fel och jag rätt.

    Om du inte behöver använda logiska argument, varför skulle jag?

    SvaraRadera
  17. John Nyzell: Jag vet inte varifrån du kommer men Ramona är inte från någon överlevarsekt om du tror det..hon har gått igenom mycket svåra saker i livet och kommit ut på andra sidan. Med humorn i behåll och hon lever i en stadig relation sedan länge.

    Hon har säkert gått igenom minst lika svåra saker som din flickvän och Ramona är inte ett dugg hysterisk. Kära nån... ha en riktigt god fredagkväll ;)

    SvaraRadera
  18. Hej igen dårå John,'

    Hahahah, jaha och! Bättre ful än inbecill!

    Allvarligt talat, om inte du vill inse att barn inte ska knullas av vuxna förstår jag inte varför du ens besvärar dig med att besöka och kommentera min blogg.

    Gå till någon annans blogg, som visar förståelse eller har den argumentation, som du så hett efterlyser.
    Adjö!

    SvaraRadera
  19. Jag är fullkomligt ointresserad i hennes historia och privatliv, jag är intresserad av vilka argument hon kan tänkas vilja framföra för sina åsikter. Att ingen av er verkar ha förstått det än är lika bekymrande som er oförmåga att hålla er till ämnet. För övrigt vet du inte tillräckligt om min flickväns liv för att veta om Ramoma "säkert" har gått igenom "minst lika svåra saker". Jag kräver att du antingen bevisar ditt påstående eller ber om ursäkt.

    Vet ni vad bevis är?

    SvaraRadera
  20. John Nyzell: Jag ser att du bara är lite över 20 så jag kan överse med att du tydligen har blivit en smula knäpp... eller också har du inget särskilt för dig denna fredagkväll.

    Min yngste son är ungefär lika gammal, som du, men betydligt mer utvecklad som människa. Allt sitter inte i logiska bevis eller argument vet du...

    Ha det nu lite trevligt istället för att hoppa på damer, som kunde ha varit din mamma flera ggr om...

    SvaraRadera
  21. Du har fortfarande inte bevisat till påstående om min flickvän eller bett om ursäkt. Gör något av de två sakerna, eller erkänn dig vara en person som sprider lögner om våldtagna kvinnor.

    Om lögnare som du är människor föredrar jag att vara något annat.

    SvaraRadera
  22. Oj John, hoppla,

    Det var inte meningen att gå så hårt åt dig. Hade jag vetat att du bara är 20 år hade jag förstått.

    Jag har också varit 20 och vet hur kaxig och bestämda uppfattningar jag hade, inte för att det är fel, men när du blir dubbelt så gammal kommer du till och med kunna skratta åt saker som du benhårt trodde på en gång.

    Ha nu en avkopplande fredagskväll och glöm tanten som är så ful! Hahaha

    SvaraRadera
  23. Jag betvivlar att jag någonsin kommer bli så senil att jag värderar känsloargument högre än logik. Det är beklagligt att man kan leva så länge att man är fysiskt oanvändbar utan att ens hjärna mognar bortom en fnittrande, känslostyrd flickas. Om man ser på mina ord istället för min ålder är det uppenbart vem som är mest kapabel att hantera en diskussion.

    Jag betvivlar även att jag någonsin kommer låta hysteriska gamla kvinnor förolämpa min flickvän. Ann Helena Rudberg skall be om ursäkt. Varför har hon inte gjort det?

    SvaraRadera
  24. För övrigt beter du dig som om jag har sagt att du är ful utan ironi. Är du verkligen så korkad att du inte förstår att jag bara visade dig hur idiotiskt det är att argumentera utan logiska argument? Varför är ni alla så fega att ni vägrar göra annat än skriva "hahaha" och önska mig en god kväll? Använd era hjärnor och stå för era åsikter som människor!

    SvaraRadera
  25. Bäste John,

    Nu tycker jag att du travar över väl höga hinder. Du har ingen anledning att "Kräva" en ursäkt av någon. Du lade dig i en diskussion som du inte klarar av. Du "kräver" att diskussionen skall vara på dina villkor. Gå och lägg dig!

    En diskussion som två personer bjuds in till är inte ens den förutsägbar och framförallt inte evig.

    Du vill ha en diskussion utifrån vad du tycker. Fine, men sök då upp en blogg som gillar dina åsikter och tycker att du kan det här med vuxenvärlden.

    Men ge fan i att skita ner min blogg med dina fantasi inlägg.

    Jag behöver inte "bevisa" ett jävla skit för dig!

    Mina bevis är inom mig och om du tror att man kan bevisa allt här i världen är det dags att du växer upp, snabbt! Annars kommer du inte klara av "bevisen" när de trillar ner på ditt lilla huvud.

    Man får inte allt man vill ha här i världen. Det finns ingen rättvisa som är värd namnet och du kommer att bli vuxen du med så småningom.

    Men nu säger jag ADJÖ och med menas att jag hoppas du slänger ihop dina bokstavssammansättningar på någon annans blogg. BASTA!

    SvaraRadera
  26. En som ljuger om ett våldtäktsoffer och en som påstår sig ha bevis "inom sig" men som blir hysterisk när man ber henne berätta om dem. Ni gamla nästan-lik passar bra ihop. Om ni ursäktar så har jag ett ärligt, kompromisslöst, hälsosamt liv att leva nu.

    SvaraRadera
  27. Jaha, John det är problem förstår jag,men du måste inse att man inte får det man vill.

    Här kan du läsa om du orkar:

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/29/man-glommer-aldrig-ett-sexovergrepp

    och här är ytterligare en:
    http://www.newsmill.se/artikel/2009/07/02/dagens-sommarskribent-ramona-fransson-graddglass-och-familjehemligheter

    Om du vill veta mer finns det över 50 artiklar på Newsmill, som jag har författat.

    Men var snäll och lämna mig ifred, för jag orkar inte med dig längre...

    SvaraRadera
  28. Så synd att Oscar Swartz försvann härifrån!
    Det står Oscar fritt att ha känslolösa knull med vilken vuxen person som helst som delar Oscars syn på sex, jag tror ärligt talat inte att någon bryr sig särskilt mycket om det.
    Att argumentera för att att han ska få fortsätta med det är att slå in öppna dörrar.

    Det är när Oscar Swartz börja dra in barn i den rätten som det går över styr. När Oscar tycker att vuxna ska ha rätt att utnyttja barns nyfikenhet för sina egna lyckligt känslobefriade sexuella egotrippar så är Oscar Swartz en risk för barn.
    Det man kan notera är att många av dem som propagerar för vuxnas rätt att använda sig av barn för sina sexuella intressen, så gott som uteslutande påstår att de själva inte har dessa behov eller intressen. Oscar Swartz menar att han är en av dem.
    Varför Oscar Swarts skulle lägga så mycket energi på andra vuxna personers rättigehet att knulla barn är svårt att förstå.
    Om man inte förstår skillnaden mellan barn och vuxna och inte själv delar den känslomässighet som sex har för väldigt många så ska man nog inte göra sig till tolk för någon annan än sig själv.

    SvaraRadera
  29. Fan vad ledsen jag blir över att läsa Johan Nyzells hemska kommentarer.
    hur kan du tycka att det ska krävas "bevis" för att barn inte uppskattar att bli våldtagna?Det är ju bisarrt!Och att du kan skriva så när din flickvän varit uttsatt måste hon också bevisa för dig att hon mådde dåligt eller?
    Att inte hålla med om att det är hemskt att barn blir utnyttjade sexuellt av vuxna,det är fruktansvärt.
    Jag är med dig hela vägen där Ramona. Han gjorde bort sig rejält med sina kommentarer, inte du. Och gillar han pedofiler och tycker det är fritt fram ska han nog läsa en helt annan sorts bloggar.

    SvaraRadera
  30. Jag anser att Sverige har blivit olidligt sexfientligt. Vilket uttrycks främst i form av sexköpslag, etablissemangets avståndstagande från porr och åtskilliga sexakter mellan vuxna. En annan ingrediens är hysteri och ett avståndstagande från ungdomars sexualitet såsom den faktiskt uttrycks. I några få fall uttrycks den på ett vis som uppenbarligen får folk att bli rosenrasande.

    Jag tycker det skall vara olagligt att knulla barn och lägger inte ned någon tid på att försvara någon rätt till sådan akter. Men jag lägger ned energi på att kritisera rådande antisexkultur.

    SvaraRadera
  31. Hej Oscar

    Vad menar du med sexkultur? Innefattar det porrfilm för vuxna att ses av vuxna, fine för mig!

    Menar du att prostitution ska bli lagligt? I så fall bör den skötas som i Tyskland. Att prostituerade har laglig rätt att vara som vilken anställd som helst. Annars blir alla utnyttjade i ledet under hallicken.

    Vad menar du mer med sexkultur?

    Jag anser och kommer alltid att anse att vuxna myndiga människor ansvarar för sitt liv, men det finns tillfällen där äldre vuxna utnyttjar sin ställning, av makt, som att erbjuda arbete, fotomodelljobb, sångjobbs och så vidare genom att visa ett såkallat intresse för att få ett "gratis" knull.

    Om jag efterlyser något i form av sexkultur är det en mycket tuffare och "rakare" sexundervisning i skolan och gärna från att barnen fyllt femton.

    Barn är lätta att lura och därför måste de undevisas flera gånger i veckan under flera år för att förstå hur de kan bli manipulerade av kåta mäktiga äldre vuxna män och kvinnor.

    På så sätt skulle mycket lidande kunna besparas många unga, som på det sättet skulle bli friskare och starkare som vuxna.

    SvaraRadera
  32. Oscar:

    På vilket sätt ingår 12-åringar i den antisexkultur som du kritiserar? Med vilken rätt gör du dig till tolk för dessa 12-åringar i deras kamp för fri sex med vuxna som du påstår att de för?

    Vad menar du med antisexkultur? Är det denna beskrivning:
    "Åldern för könsmognad har fallit. Vi lever i ett genomsexualiserat samhälle där Aftonbladet.se just denna dag har en guide till knullställningar på förstasidan. Populärkultur, mode, skönhetsindustri och Hollywood dryper av sex. Blondinbellas hela livsgärning går ut på att lära unga tjejer hur de skall pluta med läpparna, sminka sig och köpa sexiga kläder för att locka killar."

    Var hittar vi sexfientligheten i din egen beskrivning ovan?

    Du skriver:
    "Jag tycker det skall vara olagligt att knulla barn och lägger inte ned någon tid på att försvara någon rätt till sådan akter."

    Är det samma sak som det du skriver i din artikel:
    "Vad gäller att "barn ska få vara barn" är det ett önsketänkande. Problemet är ju att könsmogna individer inte vill vara barn. De drivs av sin biologi och sina hormoner att ta steget till vuxenvärlden där sex är en väldigt viktig del av livet."

    Man kan ju undra hur ungarna lyckats få uppfattningen att sex är en så stor och viktig del av livet i den antisexkultur som du menar råder, omgivna av sexfientlighet så lång ögat når...

    SvaraRadera
  33. Vi har stor yttrandefrihet och kommersiell frihet vilket gör att media och företag givetvis förser folk med sånt som säljer: sex. Och modeindustri etc lever ju på sex. Folk tror att de köper bättre sexliv genom ett par nya kalsonger.

    Men trots denna besatthet av sex är den officiella inställningen väldigt fördömande. Etablissemangets inställning. Och dess lagstiftning. Man kan läsa en artikel i SvD idag för att se vad denna antisexkultur innebär: Etiska riktlinjer mot sexköp utomlands, porrsurfning och boende på hotell som har porr på kabel-tv. VI har börjat få en officiell inställning att sex endast skall ske inom etablerade emotionella relationer. fast då missar man mycket av sexualitetens potential.

    Vad gäller könsmogna men legalt underåriga personer finns starka fördömanden, en katastrofkultur runt incidenter och allt skarpare lagar. Det går sannolikt ut över deras välbefinnande. Jag anser verkligen inte att det är önskvärt att gamlingar håller på och roar sig med ungdomar för sitt eget höja nöjes skull. Man kan ha flera olika åldersgränser med olika innebörd för att både bejaka och skydda. Men det finns ingen som vill tänka i sådana termer. Trenden går åt andra hållet och det tolkar jag som fientligt mot ungdomars sexualitet.

    SvaraRadera
  34. Hej igen Oscar,

    Jag har alltid undrat över varför vi i Sverige har ett konstant högt aborttal i ett av de länder där det "påstås" att vi har en upplysande och väl dokumenterad sexualundervisning, det håller liksom inte ihop.

    Jag är för abort, tro inget annat, det är inte ens förhandlingsbart, däremot förstår jag inte vad som är den felande länken i sexuallivets djungel.

    Alla borde få en kärleksfylld och spännande introduktion till sexlivet och så är uppenbarligen inte fallet. Vad är felet? Vem missar något? Politikerna? Föräldrarna? Skolan? Samhället? Debattörerna? Någonstans finns fem fel, men hur hittar vi dem?

    Det tycker jag är det viktigaste av allt att ta upp till diskussion, inte att bejaka äldre vuxnas sexfantasier.

    Jag är säker på att om ungdomar får en bra sexuell start har vi alla oerhört mycket att vinna på detta och då pratar jag inte bara pengar...

    SvaraRadera
  35. Oscar:

    Sexköp och heterosexuell porr grundar sig på en objektifiering av kvinnor. Att se kvinnor som objekt som kan konsumeras är ingen rättighet.

    Sex som inkluderar andra personers deltagande är heller ingen rättighet. Sex är en av flera mänskliga drifter, men inte den viktigaste, men det innebär inte att man har rätt eller behöver beredas möjlighet att köpa sig en kropp att onanera i.
    Att vara motståndare till att se människors kroppar som handelsvaror är inte synonymt med att se på sex med några nyvictorianska ögon.

    Du anser att att mycket av potentialen i sex går förlorad genom emotionella etablerade kontakter. Det är kanske din erfarenhet men den delar du ju inte med alla. Min egen är t ex att den kravlösa och fria sex som vi hade på 70-talet inte gav några bestående minnen av någon sort. Jag kan minnas ATT jag haft sex vid vissa tillfällen och med vissa personer, men jag minns fan inte hur och framförallt inte varför!
    Det var inte förrän jag gick in i en relation med genuina känslor som sex blev riktigt kul och riktigt bra.
    Efter det är allt annat bara substitut som lätt kan avvaras.

    Du har naturligtvis rätt till dina upplevelser, åsikter och erfarenheter men förvänta dig inte att alla delar dem. De är därför ingen sanning för alla, bara för dig.
    Min egen sanning är självklart något jag ger vidare till mina barn. Inte för att de ska bli det du kallar för sexualfientliga utan för att jag vill att de ska få möjlighet att få uppleva det jag upplevde och att ge dem kunskap om att det finns fler sätt att se på sex så de kan göra egna val.
    Utan kunskp kan man inte göra bra val och den "kunskp " om sex som omger våra barn är förbannat trist och vulgär.

    Jag tror det hade varit bättre om du skrivit din artikel utifrån din egen erfarenhet i stället för att låta barn och ungdomar vara bärare för det du saknar och vill ha.
    Det hade gett en roligare och intressantare diskussion.

    SvaraRadera
  36. kunskap ska det naturligtvis stå på alla ställen där det står kunskp

    SvaraRadera
  37. Hej Fridalundh,

    "Fan vad ledsen jag blir över att läsa Johan Nyzells hemska kommentarer."

    Jag tror helt enkelt att han trampade i klaveret, glömde notstället hemma och kanske borde tagit det lite piano...

    I vilket fall som helst vet jag vad jag står för och det krävs ingen större list att räkna ut detta.

    SvaraRadera