tisdag 16 mars 2010

033-104931 är Call Center och Ni ska slänga Er i väggen! Jävla fula metoder!

Det ringer på min mobil och jag svarar. Vad hör jag? Klonk, säger det i örat.

Jag kollar vilket nummer som ringt. 033 104931 och jag ringer upp.

Gillar att inte att få luren i örat, tycker att det hör till god ton att säga ursäkta om man ringt fel.

I örat får jag höra en automatisk telefonsvarare som säger:

Hej, du har kommit till Call Center och du undrar säkert varför vi har ringt dig?

I det läget är det jag som lägger på luren. Därefter blir jag fly förbannad. Vilken jävla usel affärsmetod! Nu kan jag bara tala om för Er på Ert förbannade Call Center att min mobil är spärrad för alla så kallade "kostar en slant samtal" av just den här anledningen, man vet nämligen aldrig vad sådana här dårar har för sig och jag vill inte bli hysteriskt överraskad när jag får mobilräkningen! So, Call Center FUCK YOU!

Ramona

Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares REA REA erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON



  

Tarmvred? Låter inte farligt, men på SU dog en kvinna! Varför? Två operationssalar var upptagna!

För de som inte vet vad Sahlgrenska Universitets sjukhus betyder, är detta ett av västsveriges största sjukhus.

För många år sedan, när jag jobbade på Stena Germanica, Kiel, åkte en vän, till mig och min man, med på färjan. Han var på personalfest. På natten på vägen till Kiel fick han fruktansvärda smärtor i magen. Jag ombads följa med i ambulansen, som stod på kajen i Kiel när båten anlände. Jag talar tyska.

Allt gick bra för honom, nästa resa hälsade jag på och han hade det prima. Året var 1992, tror jag.

Jag vet inte om Kiels Universitetssjukhus endast har två operationssalar tillgängliga nattetid, men jag tror inte det. Inte ens i min vildaste fantasi tänker jag mig att ett sjukhus, som benämns som universitetssjukhus, har så ytterligt skrala tillgångar för patienter. Det trodde jag inte om Sverige heller, men där hade jag väldigt fel.

En kvinna kom in med akut tarmvred på SU och väntade på operation i sju timmar. Då var det försent. Händelsen Lex-Maria anmäldes i juni 2008 och först nu kommer "den totalt meningslösa myndigheten" Socialstyrelsen med sitt yttrande.  Denna sanslösa myndighet påpekar att det krävs förändringar "så att ingen akutpatient ska behöva råka så illa ut som kvinnan i framtiden". Driver någon med mig aprillo? Den kursiva meningen är tagen ur GT och jag hoppas att det är en klantig journalist som hittat på den, inte att den står i Socialstyrelsens rapport. För kvinnan råkade inte illa ut, hon dog!

Nu har Socialstyrelsen fått ännu ett uppdrag, som de med all säkerhet inte heller kommer att lyckas med. Nu ska denna myndighet ansvara för att städningen blir rätt utförd på Sveriges sjukhus. Hur då? Genom att städa själva, eller sitta i konferensrum och läsa rapporter. Eller varför inte i god tid ringa till det sjukhus som ska inspekteras och beställa en tid, så att sjukhuset i fråga verkligen hinner göra allt rätt, innan Socialstyrelsen kommer på sitt i god tid föranmälda besök. Ajöken!

Ramona

Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares REA REA erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON