Senaste teve-intervjun 2015

lördag 20 februari 2010

Krönikör Ulf Nilsons recension av När mardrömmen blev sann, Glenn Forrestgate.

"När mardrömmen blev sann" tar upp oerhört intressanta frågor. Den intressantaste är kanske varför rättvisan (den så kallade) så uppenbart diskriminerar mot män. Jag vill inte påstå att jag får något exakt svar - det kanske inte finns något - men frågeställningen sig själv ger anledning till intressanta funderingar.
Viktigare är naturligtvis ändå beskrivningen av psykvården. Den stärker misstankar jag länge haft. Nämligen att någon egentlig VÅRD inte existerar. De av våra minsta och svagaste bröder och systrar vi kallar psykskjuka placerar vi ut på diverse soptippar. Sen glömmer vi dem. Det är för hemskt - alla borde läsa den här boken.
Bästa hälsningar - Ulf

Tack Ulf.
Ramona

3 kommentarer:

Blondies blogg sa...

God morgon underbara tjej! Blev verkligen intresserad av "När mardrömmen blev sann". Men just nu är jag ännu mer intresserad av att lyssna på Dina böcker. Ska sticka ner och köpa en Mp3-spelare så snart affärerna öppnar.
Vill bara sända Dig en liten kram och tala om att jag tycker att Du är FANTASTSK!
Birgitta

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,

Sänder tillbaka hälsningen med stora kramar.

Här vräker snön ner och det ser inte ut att finnas någon ände på snöandet. Jag är dödstrött på snön nu!
Skickar dig en famn av värme och sol!

Helena Palena sa...

Men gud va´kul! Ulf Nilson är bra. Vågar ta bladet från munnen. Jag har brevväxlat med honom för länge sedan. H