Senaste teve-intervjun 2015

Här kan du se intervjun av SVT under bokmässan 2015 (Fotot ovanför är taget av Linda Lundquist)

måndag 18 september 2017

Jag kommer garanterat bli kallad islamofob, rasist och främlingsfientlig när första delen av Leah Quiller kommer ut ...

Jag har nog aldrig varit så rätt ute som med trilogin Leah Quiller.

Varje dag handlar det om våldtäkter och varje dag begås dubbla övergrepp mot dem som vars kroppar skändas å det grövsta.

Nej min trilogi är inte politiskt korrekt, inte alls. Varför? Jo för att för mig är de orden fel. Det finns inte något politiskt korrekt i att våldtäktsoffer blir dubbelt våldtagna.

Först kommer våldtäkten av de som Leah Quiller ( min fiktiva gestalt) kallar odjur och monster, och sedan kommer nästa våldtäkt. Och det övergreppet är just av de som inte vill, vågar eller tycker det är fel att berätta om vem som utför och blir dömd för övergreppet.

Jag har vässat mina klor för de som är och kallar sig PK, ni är så välkomna så ... Min prioritering är och kommer alltid vara offren. Jag har inte en sekund över till monstren.
De flesta fallen i trilogin är baserade på verkliga fall och de har inträffat i Sverige. Och ja, de är vedervärdiga som våldtäkter alltid är!

Ramona

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte de vågar längre. Folket har börjat inse att de fega och hatiska s.k. "politiskt korrekta" är allt annat än "politiskt korrekta". Det är heller ingen hemlighet att dessa svenska s.k. "politiskt korrekta" politiker ligger bakom vapenleveranser till kvinnoförtryckande skurkstater och gullandet med de våldtäktsmän som fritt fått resa ner från Sverige för att där försöka krossa den syriska demokratin.

Och skulle de ge sig på konststycket att kalla dig "islamofob" så svara dem då på din blogg. Här har du lite citat och texter som du kanske ha nytta av som författare:

https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/citat-om-religionskritik/

https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/11/07/nagra-vanliga-orsaker-till-rationell-kritik-och-rationell-radsla-for-islam-felaktigt-kallat-islamofobi/

https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/11/07/vad-menas-egentligen-med-islamofobi-vi-slar-upp-en-mer-rationell-forklaring/

https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2016/11/03/kritik-av-wikipedia-ett-sverigefientligt-censurerande-irrelevant-uppslagsverk-utan-ryggrad/

Lycka till!

Ramona Fransson sa...

Tack!
Lyssnar på TV4 morgon denna söndag 24 september och det handlade om muslimen med tre fruar och 16 barn, där Nacka kommun har köpt en mängd bostadsrätter till nyanlända och där den här mannen med fruar fick tre lägenheter.
På detta säger Anders Pihlblad, att han inte visste att månggifte som begåtts utomlands var okej i Sverige.
Och han ska vara journalist!
Det visste jag redan för flera år sedan.
Nåväl, jag ser i alla fall fram emot släppet av hela den här trilogin och den första delen, Begynnelsen, släpps om en månad.

Avantguard sa...

Ska bli spännande att läsa dina böcker!

/M

Laila Johansson sa...

Jag älskar att lyssna på dina böcker.
Jag blev så besviken när jag såg vem som är uppläsare till den. Inte ens dina fantastiska böcker klarar man av när uppläsaren är dålig.

Ramona Fransson sa...

Hej Laila,
Det gör mig ledsen att höra att du inte tycker om Gunilla Leining. Gunilla är mitt val av flera inläsare och jag har också lyssnat på första delen och var mycket nöjd.
Och jag hoppas att du vill ge Gunilla en chans.
Bästa hälsningar
Ramona

Anonym sa...

När kommer ljudboken ut på Dito?
KM

Ramona Fransson sa...

Den kommer än så länge enbart att komma ut som nedladdningsbar Mp3 fil och det gör den vad jag vet samtidigt överallt, alltså den 26 oktober. Även Dito.

Ramona Fransson sa...

Hoppas att du kommer gilla dem!