Senaste teve-intervjun 2015

måndag 23 mars 2009

Jag känner mig lurad!

Jag känner mig lurad, säger Wanja Lundby -Wedin. Men snälla Wanja, är du inte kapabel att läsa vad du skriver på? Hur lurade tror du att LO-kollektivet känner sig? Alla lågavlönade och mellansvenssons satt inte med papperen och fick chansen att läsa igenom vad som skrevs på.

De får betala för att du INTE gjorde ditt jobb, läste igenom dokumenten.

Du har 70 000 om året för att sitta i en styrelse som AMF, plus 70 andra styrelser som du får betalt för. Är det inte så att du helt enkelt inte orkar läsa igenom högarna av dokument som du får?

Är det inte så att du och dina styrelsekamrater helt enkelt "bara" skriver på och inte tänker på vad konsekvenserna blir?

Wanja Lundby -Wedin borde egentligen få tillbaka sin undersköterskelön, inga fallskärmar ska utvecklas och sedan ska hon väck! Wanja Lundby -Wedin borde få skriva in sig på Arbetsförmedlingen och se hur det känns.

Fy fan vilket jävla skitsnack från alla håll och kanter. Rena rama bonusinaveln.

7 kommentarer:

Bitten sa...

Man blir nästan (men bara nästan) full i skratt... eller skulle bli om det inte var så allvarligt..

"- Det här stämmer inte med de beslut som jag upplever att vi har fattat, säger Wanja Lundby-Wedin till DN."

UPPLEVER??? Lever hon liksom Liza i den subjektiva sanningens värld?? Så hon TROR att hon fattar ett beslut medan hon i själva verket fattar ett helt annat?? SMITTAR den här Liza-sjukan???

Jag vet inte vad jag ska säga, ärligt talat!!

Hannelore sa...

"Upplever". Man baxnar. Finns det inget protokoll?

AMF och Liza M kanske har alla papper på samma vind. ;-)

Hannelore sa...

"Upplever". Man baxnar. Finns det inget protokoll?

AMF och Liza M kanske har alla papper på samma vind. ;-)

Hannelore sa...

Precis efter att jag skrev här hittade jag nyheten med bevisen.

http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_1198187.e24

"LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin har skrivit under fem årsredovisningar i AMF där pensionsvillkoren för tidigare vd:n Christer Elmehagen framgår. Samtidigt satt hennes närmaste man Erland Olausson i kommittén som gav grönt ljus till jättepensionen."

Frågan är om Wanja ljuger eller inte läser papperen hon skriver på?

Tror inte hon kan sitta kvar nu.

Ramona Fransson sa...

När du sitter i en styrelse är du ansvarig för vad som skrivs på. Att som Wanja böla ut att hon känner sig lurad är sak samma som att säga: Jag är en idiot och borde inte sitta i en styrelse eftersom jag inte vet vad det handlar om.

Hysteriskt! Med tanke på vems pengar som hanteras. Jag kräks!

Hannelore sa...

Precis efter att jag skrev här hittade jag nyheten med bevisen.

http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_1198187.e24

"LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin har skrivit under fem årsredovisningar i AMF där pensionsvillkoren för tidigare vd:n Christer Elmehagen framgår. Samtidigt satt hennes närmaste man Erland Olausson i kommittén som gav grönt ljus till jättepensionen."

Frågan är om Wanja ljuger eller inte läser papperen hon skriver på?

Tror inte hon kan sitta kvar nu.

(Kommentaren kan raderas om den lir dubbel.)

Ramona Fransson sa...

Ja Hannelore, det var som Janne Josefsson sa innan han avslutade Debatt: Vi ses på torsdag och hade tänkt ta med Wanja om hon inte redan har avgått!