Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 17 mars 2009

Twitter är en ny källa för oss nyfikna att ösa ur.

Den obehagliga sanningen heter en tråd som finns på den nya källan Twitter.

I den tråden ställer frilansjournalisten Jerker frågan, när tänker den nye chefredaktören på Expressen, Thomas Mattsson, ska ta tag i Liza Marklund och se till att hon ber Elisabeth Hermon om ursäkt.



Undrar hur vanligt namnet Mattsson är inom media? Britt-Marie Mattsson, välkänd inom GP och Piratförlaget har en son, men han heter inte Thomas. Men Thomas Mattsson kanske är kusin med Britt-Maries son. Någon kanske vet mer?



Som alltid numera inom svensk media kan man undra om det är någon grupp, eller person, som sitter på andras hemligheter. J Edgar Hoover chef på FBI hade som bekant ett arkiv där han hade allas små egenheter, svagheter och andra komprimenterade handlingar. Kunde vara bra att ha, var J Edgar Hoovers tankesätt.





Nåväl, själv sparar jag bara på utklipp om mig och mina böcker. Under bokrean gjorde Lysekilsposten ett stort reportage och hälsade på i Hasses bokhandel i Lysekil. Den artikeln klippte jag ur och sparar. Tusen tack Hasse för det fantastiska beröm jag fick.








7 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Hej
Kul med uppmärksamheten i media för dina böcker.Helt välförtjänt!
En sanslöst härlig vårdag här i Karlstad idag.Hoppas att du har det också.
i-)

Anonym sa...

Du har klarat av flyttningen bra! Fin blogg! Rött och svart kan aldrig vara fel. Twittrar du? Jag har gått med där men inte klarat av att lägga in Twittergrejen på min blogg så jag vet inte om jag ska fortsätta. Tillvaron är nog splittrad ändå.
Vi skulle behöva göra ett upprop för Hermons skull.
Grattis till att det går bra för dig. Tio-i-topp måste vara skitakul.
Varför valde du blogspot och inte wordpress?

Anonym sa...

Har kollat på dina filmer! Skitbra!

Ramona Fransson sa...

Hej Bitte och Gunnar

Samma vackra väder här på Tjörn. Fullt med knoppande vårblomster.

Hej Palena.

Rött,svart och vitt är förlagets färger på loggan anomaR, därför testade jag den kombinationen.

Anledningen till att jag valde blogspot, var att jag redan hade skapat en blogg i maj 2008, men glömde bort den. Hade för mycket omkring mig för att fördjupa mig i alla finesser som blogspot erbjöd.

Men nu funkade det mycket bättre än vad B-one kunde erbjuda.
Nu ligger din blogg på min vänstra sida och uppdateras så fort du skriver något.

Samma med alla bloggar som jag följer, som Bitte och Gunnars deckarblogg. Det tycker jag är skithäftigt!

Ramona Fransson sa...

Hej Parnassen!

Tack för berömmet.*ler* Jag tycker det är kul att pladdra framför kameran.

Anonym sa...

Man kan ju starta namninsamling också på nätet som slutar vid ett visst datum och som ska överämnas till någon. Kanske till Helin och Mattsson och DN och SvD. Om det nu skulle hjälpa. Man skriver bara ihop några rader i uppropet/upproret. Inte för lång harang. Starta gärna du så skriver jag på.
Eller, om det kanske biter bättre på Facebook. Jag är inte med där.

Ramona Fransson sa...

Jaha, så var det där med vänster och höger.

Naturligtvis menar jag att bloggarna jag följer ligger på min bloggs högra sida, ingenting annat!