Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 9 juli 2009

Djurplågeri av gäss och kaniner i bl.a Tyskland.



Jag blir så jävla förbannad! Hur kan människor bete sig på detta svinaktiga sätt!

Varför känner jag för att mörda?

Bilden är en av flera som tagits av djurrättsaktivister. Och kommer från den tyska tidningen Abendblatt.se

Det är inte enbart kaniner som behandlas i total avsaknad av empati utan även gäss flås levande.

Jag vill varna känsliga tittare! Bilderna är fruktansvärda.
SKRIV PÅ NAMNINSAMLINGEN MOT DJURPLÅGERI HÄR

Var i helvete är alla de högt arvoderade EU-parlamentarikerna. Detta kan ju för tusan inte vara en nyhet! Vi har ju sett det förr, och förr och förr! Hur många djur ska plågas till döds innan det skrivs en lag som är vattentät?

Jävlar vad förbannad jag blir...

Hur ska vi någonsin kunna få ett samhälle fyllt av empati och kärlek när vi det överlägset intelligentaste däggdjuret beter sig som ett svin gentemot de svaga som är totalt beroende av vår välvilja? Ja, hur?



Egentligen skulle jag ha varit glad idag för att min första deckare Dyrbar kärlek har kommit ut som E-bok men ärligt talat kom glädjen av sig när jag läste den tyska tidningen om djuren.

Regnet har kommit, äntligen.

Ramona

3 kommentarer:

Catrin, Borlänge sa...

Visst är det hemskt hur vissa människor behandlar djur. Mycket har ju kommit fram via media hur djur blir behandlade, både med transporter mm. Men det verkar ändå som att de inte tar åt sig.
De borde verkligen skämmas....men jag tror inte de vet vad det är.

Vi får hoppas att det blir ändring så småningom och att de stänger sådana här företag där sånt här förekommer.

Djur ju det bästa vi har, både stora som små djur.

PS Här regnar det ff, har du fått något regn än?

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin,

Ja äntligen! Nu har det kommit skurar under hela dan!Trodde inte att jag skulle säga "underbart" om regn...

celine sa...

Bli gärna medlem i min Anti-djurplågeri kampanj på:
http://www.emot.se/namnlistor/79/

Ps. Tipsa gärna om listan på din blogg så att kampanjen blir större och vi får fler medlemmar :)