Senaste teve-intervjun 2015

måndag 24 augusti 2009

Det skulle bli bättre! Det gick åt helvete!

Är det inte typiskt? Jag trodde att om jag flyttade ner burken under bordet skulle bruset i ljudböckerna kanske försvinna.

Glad i hågen, ut med sladdarna, fram med ficklampan, glasögonen var i helvete är mina glasögon. Hittade dem! Nu så, nu ska det vara klart.

Japp, då startar vi om datorn. Kommer liten ruta upp ber att kolla ljudet. Yada yada, fixar jag, klick.

Nu ska jag börja läsa in kapitel 3 på Mord i Skärhamn. Hahaha och vart tog det berömda ljudet vägen? In med CD:n, läsa programmet, jaha starta om igen... icke sa nicke.

I det här läget ringer man jouren som är kompisen Joakim Ramstedt, och jag har tur nu är han på väg och snart, lallalalla..lallalaaa... funkar allt som det ska.

TACK JOAKIM! NU FUNKAR DET IGEN!

Iskall hämnd ligger på 4:e plats på tio i topplistan av mest lånade e-bok på Elib. Tusen tack till alla som puttade in mig där. De två andra Dyrbar kärlek och Mord i Skärhamn ligger och nafsar listan i hasorna.


Nu är även Iskall hämnd utlagd på TPB och allt tack vare Magnus Engblom som är geniet. Tusen och åter tusen tack!


Här kan du ladda ner Första boken i serien om Greger Thulin. Den boken heter Dyrbar kärlek

Du som inte vill ladda ner via The Pirate Bay kan ladda ner HÄR istället.


Vill du veta mer om i vilken form böckerna finns och vad de handlar om klicka på varje titel eller också kan du gå upp på höger sida av bloggen och provläsa : Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet och självbiografin Älskling, vi blir...


Det var en himla tur för gubben att han tog båten och åkte ut och fiska med tanke på det där med att man blir galen av datorkrångel och tar till fysiskt våld. Nu slapp han undan. Hahahah.


Ha en bra måndag om det går att ha en bra måndag!

Ramona

5 kommentarer:

Jörgen Håkansson sa...

Pirate Bay finns inte längre, nerstängt av svenska rättsväsendet. Ja dom finns ju fast dom har ingen internetleverantör som levererar bandbredd till dom så dom är omöjliga att nå.

Ramona Fransson sa...

Hej Jörgen

Ja, vad som händer nu är en fråga för internetgenierna. För naturligtvis kommer andra sidor där det kommer att gå att ladda ner både olagligt och lagligt.

Jag har mina ljudböcker från andra torrents som man kan nå från min blogg. Och det är lagligt att ladda ner mina böcker eftersom jag själv producerat dem. Vilket naturligtvis är en jättetumme i ögat på alla stora förlag.

Till och med det så kallade fria mediet SVT vill inte låta mig sitta i deras soffor än mindre prata om mina böcker som klättrar på tio-i-topp listorna. Men jag är inte rumsren och det gillas inte...

Men jag gillar att sparka mig trött. :)))

Magnus sa...

Ni är alla välkomna att besöka FTP-servern för att ladda ner Ramonas böcker. Jag har dock varit tvungen att begränsa antalet användare som kan ladda ner samtidigt för min internetuppkopplings skull. Besök ftp://anomar.no-ip.biz:990 och klicka på vald bok. (klisrta in länken i sökfältet på FF/IE) Sen väljer ni var ni vill spara den. Väntar lite och sen är det klart. :)
Fullt lagligt, inga loggar förs och det funkar med både Firefox och Internet Explorer direkt utan tilläggsprogram. Kan det bli bättre?

Magnus sa...

Ration (kvoten) på uppladdningen av Dyrbar kärlek är nu över 62. På Iskall hämnd 22. Detta bara från min dator. Tack till er andra dussintals personer som hjälper till att seeda böckerna. Hundratals kopior har skapats av dessa böcker. Tveka inte att skänka en liten slant till Ramona för sin fina insats och nerlagda arbete på dessa böckerna.

Ramona Fransson sa...

Hej Magnus,


Du är likt universum en oändlighet i omtänksamhet.

Tro på mig när jag skriver att enbart vetskapen att så många vill lyssna på mina ljudböcker och att det finns människor som du är en gigantisk kick som tar mig ända upp till Karlavagnen.

Stort tack till hela din familj.