Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 8 oktober 2009

NU SOM E- BOK! Älskling, vi blir inte med barn är faktiskt också en rolig bok!



Önskan att få barn finns hos de flesta.

Men ibland går det inte som man tror. Man blir inte med barn.
Andra runt omkring går med putande magar men hos en själv förblir livmodern tom!

Redan 1991 skrev jag manuset men
inte förrän 2007 omarbetade jag det och boken kom ut i januari 2008. Inte förrän jag såg boken stå tillsammans med andra självbiografier förstod jag att omslaget kraftigt påminde om en begravningsannons!

Vilket naturligtvis inte gjorde boken rättvisa. Den är faktiskt rolig och dessutom beskriver den en bit av svensk sjukdomshistoria när den är som sämst. Allt utspelar sig mellan 1976-1992.

Här kan du läsa lite ur boken.
Nu finns den som e-bok via Elib vilket betyder att du kan låna den dygnet runt var du än är.

Jag vill också passa på att än en gång tacka Docent Lars Nilsson för att han gick igenom boken med tanke på de medicinska uttrycken och som inte bara än en fantastisk duktig och framgångrik läkare på Sahlgrenskas reproduktionsavdelning utan också en varm och rolig person att umgås med.

Många missuppfattar titeln och innehållet i boken och tror att det bara är för dem som inte kan få barn. Ingenting kunde vara mera fel! Den är väl så viktig för de som fått barn på vanlig väg, för att de ska kunna förstå hur man kan fastna i ett bli-med-barn tänkande och ha ett litet helvete att ta sig ur.

Ha de gott!
Ramona

Inga kommentarer: