Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 24 november 2009

Jag är delägare i Mona Sahlins trosor!



Apropå kronprinsessan svindyra handväska och att vi bekostar kungafamiljen liv och leverne med skattepengar och ja det gör vi.




Men glöm inte att det är också VI som betalar för samtliga riksdagspolitikers liv och leverne.




Tänk den här lilla tanken: Om varje riksdagsledamot skulle skänka 1000:- i månaden till exempelvis ett bättre mottagande av flyktingfamiljer skulle det bara i månaden bli den svindlade summan av 349 000 i månaden!




På bara tio månader skulle summan bli 3 490 000:-




Och då pratar vi om tusen kronor från var och en av de 349 ledamöterna.


Jag tror inte ens att någon av alla dessa 349 ledamöter skulle märka att det drogs en tusenlapp av deras 40 000 lakan som de har idag.


Och kom inte och påstå att de är folkvalda! Det är en liten klick moderater, socialdemokrater, centerpartister osv... som väljer!



Jag har hellre ett kungahus med historia än en president med historier.






Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet, Älskling, vi blir inte med barn låna som e-böcker, pocket eller inbunden på Sveriges samtliga bibliotek och naturligtvis även att köpa hos en bokhandlare nära dig. Läs mer om böckerna här!

Har du en bok eller författardrömmar?
Hälsa på www.wikibook.se och se vad vi kan erbjuda!

Ramona

4 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Ja fy sjutton... och mig och min familj har dom snott nästan halvmiljonen av sedan dom först sänkte min sjukpenning och sedan tvångspensionerade mig. Jag gick från 19 000 rent efter skatt i sjukpenning till drygt 8 000 efter skatt.

Riksdagsbeslut alltihop. Och det kunde man inte försörja två barn på också. Som tur var så gillade barnens pappa och jag varandra och han fick mer jobb och var mindre sjuk än jag, så nu har det ordnat sig.

Men det var hårda år. Dessa båda pojkar är nu andragångs- och förstagångsväljare. De kommer inte att rösta på sossarna. Men det tror dom dumskallarna i det partiet. Tror dom att ungdomar är dumma i huvudet?

Ramona Fransson sa...

Hej Ann-Helena,

Ja det är exakt vad dom tror! Och inte bara sossarna utan även alliansen tycks tro att folk är dumma i huvudet!

Själv tänker jag rösta på Piratpartiet för jag vill ha en blandning av unga och äldre i ett nystartat nytänkade parti.

Jag är dödstrött på detta trixande överallt!

Ann Helena Rudberg sa...

Piratpartiet ligger bra till hos åtminstone halva min familj... :) (av fyra) min sambo brukar skoja med mig för jag kan aldrig hålla mig, utan brukar tjata på honom att rösta på samma som jag... han tycker att han har en egen röst.

Ramona Fransson sa...

Hahaha,

ja men ju närmare valet vi kommer desto svårare kommer det vara för SIFO och alla andra undersökande företag att få kläm om hur det ligger till.

De ringer ju bara de med fast telefon och VÄLDIGT många har bara en mobil.