Senaste teve-intervjun 2015

måndag 22 mars 2010

Anti-age, ny tandkräm. Yes, som jag har väntat på denna tandkräm!


Nu fattas bara ett schampo för anti-age! Sedan behöver ingen kvinna (man) bli gammal!

Håret blir som på en baby, ansiktet lika nystruket som en babykind, tänk så fantastiskt! Allt detta kommer att inträffa om du bara "köper" alla dessa hysteriskt dyra produkter, som enkelt föryngrar dina tänder, hår och hud.

Jag hoppas att du förstår att jag ironiserar. För slapp och gammal hud går det lika bra att smörja in sig med olivolja, samma med håret. Tänderna blir inte yngre av en annorlunda tandkräm. Bullshit! Däremot blir en jävla massa lurendrejare rikare, för att folk går på det! Då är det bättre att spara ihop pengarna och lägga dem på silicon, det håller längre!

Nu fattar jag! Det ska naturligtvis vara tänder i plast som håller för evigt. Så måste det ju vara, eller?


Ramona

Nu kan du också lägga in om bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt.

Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

8 kommentarer:

Mia sa...

Ja, jag visste inte heller om jag skulle skratta eller gråta när jag hörde det. Personligen tycker jag att gamla människor är vackra, men det är ju Hollywood som sätter modet. Snart skall alla människor se ut som konstgjorda ynglingar, terribile!
Varför bli gammal? Varför födas överhuvudtaget? Man blir ju bara gammal till slut... mamma mia, vart är vi på väg?

Ramona Fransson sa...

Hej Mia,

Ja, det verkar som att allt som är gammalt, förutom antikviteter som är värda tusenlappar, ska uppfattas som äckligt och därmed har vi snart ytterligare en anledning till depression, ålderdomen!

Alla som blir äldre kommer snart att uppleva ålderdomen som en meningslös tillvaro och då kan man lika gärna skotta ner sig tidigare, eftersom ingen tycker att det är värdefullt att åldras.

Men mig får dom inte dit! Jag tänker njuta av att bli gammal, skrynklig och att få spotta fräsa åt alla håll, och att få strö kärlek åt alla håll!

Magnus sa...

Du fyller ju år "snart" och eftersom du är som ett fint vin blir du bara bätre med åren. Jag kan inte se nyttan alls med såna produkter då naturellt är bäst i alla lägen.
Är det 27 du fyller imorgon?

Catrin, Borlänge sa...

Ja tänk vad många är rädda för att åldras......jag förstår inte riktigt det där.
Jag har 2 år till 50-strecket, har både rynkor och är lite överviktig. Men vad gör det.....jag känner mig ung till sinnet och jag har barnasinnet kvar. Man är inte äldre än man känner sig, och den inställningen tänker jag fortsätta med.

Jag tänker då inte börja köpa alla dessa anti-grejer, för att göra dessa företag ännu rikare....

Att åldras är vackert!!

Kramen

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin,

Javisst har den övre medelåldern också sin charm, men klart är att ju färre vi är som konsumerar deras fåniga produkter, desto värre blir det för dem.

Men som tur är för oss kvinnor :))) styr mediabranschen över hur kvinnor ska se ut,och därmed har dessa lurendrejare många goda år framför sig.

Ramona Fransson sa...

Magnus, du är för gó!

Jag fyller 54 stolta år i morgon och tänker fira med champagne och tårta!

Blondies blogg sa...

Njut Din dag!
Drick skumpa och ät massor med tårta!
Hoppas att solen kommer att skina på Dig! I dag och alla andra dagar!

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,

Tack det ska jag göra!

kramar
Ramona