Senaste teve-intervjun 2015

lördag 20 mars 2010

Gott nytt år! Jaså, ni tror att jag blivit knäpp? Men det persiska nyårsfirandet inleds idag!

Människor med ursprung från Iran (Persien), Afghanistan, Tadzjikistan, Uzbekistan, Azerbajdzjan och Kurdistan firas det som kallas Nouruz  Det finns även kvarlevor i norra Spanien av det persiska nyårsfirandets eldfest. Musikologen Zaryab introducerade nouruz på den iberiska halvön redan på 800-talet.

Det judiska nyåret, Rosh hashana har en annan tideräkning och firades förra året mellan den 18-20 september.

Idag är det många som äter goda middagar och har fyllda kakbord med de allra läckraste godsaker.

Jag vill bara önska alla som firar: Ett Gott Nytt År! Ät och njut av livet!

Ramona

Önskar alla en härlig lördag!

Nu kan du också lägga in om bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt.

Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Inga kommentarer: