Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 12 maj 2010

ABBA:s Benny Andersson sponsar än en gång F!


Bilden är från Dagens Industri.

Förra gången fick F! en miljon, men den här gången är Benny Andersson sparsammare, det blir 300 000 spänn. Men det hade varit bättre om Benny skänkt pengarna till Majblomman, så hade i alla fall pengarna gjort nytta för alla trasiga och ensamma barn i vårt avlånga land.

Jag är ganska säker på att F! inte har en suck att komma in i riksdagen den här gången heller. Jag menar, allvarligt talat vad ska Gudrun göra för skillnad nu när hon inte lyckades göra ett skit när hon var vänsterpartiets ledare?

Att utmåla män som problemet, att de är som talibaner är att föra en korkad politik. Vi är alla människor och oavsett kön behöver vi varandra. Det ska bli intressant att få se bilder i media på Gudrun Schyman när hon stämplar in på A-kassan! Undrar hur hon ska klara av att leva på de små inkomster som alla andra människor utan arbete tvingats göra i alla år.

Ramona

Joina min fanclub på Facebook och vinn böcker!


Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans!

Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

5 kommentarer:

Blondies blogg sa...

God morgon hjärtat!

Jag har länge funderat på vad det är för märklig relation som Benny och Gudrun har. På något sätt blir jag störd över att Benny sponsrar F!
Håller med Dig om att han kunde skänka pengar till något ändamål som var mer behjärtansvärt.
Men Du och jag skulle väl också behöva lite sponsring? Vi kanske ska skriva ett brev till Benny?
Massor av kramar!
Nu kommer jag inte åt en dator på över ett dygn - och jag känner redan abstinensen komma krypande.
Birgitta

Ann Helena Rudberg sa...

Nä hon behöver aldrig stämpla in i a-kassan eftersom hon tillhör frälset i Sverige. Jag skrev om det i går:

http://annhelenarudberg1.blogspot.com/2010/05/benny-andersson-gor-en-insats-for.html

Hon får nästan 3 miljoner innan hon går i pension. Från riksdagen, dvs från oss alla.

Ramona Fransson sa...

Godmorgon mitt hjärta Birgitta,

Ja, man kanske skulle sätta ihop ett brev, hahaha...

Ett helt dygn utan dator, ja det är både skönt och hysteriskt.

Kramar
Ramona

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena,

Nä, kunde väl tänka mig det!

Antagligen skulle Gudrun anse att hon är värd sina tre miljoner, men se det tycker inte jag. De enda som jag kan se är värda så mycket pengar är de som sliter med olika låglöneyrken inom den kommunala vården, skolan och omsorgen.

Anonym sa...

I just couldn't leave your website prior to suggesting
that I really enjoyed the standard info an individual supply for
your visitors? Is going to be back continuously in order to inspect neew posts