Senaste teve-intervjun 2015

söndag 22 augusti 2010

Pappor diskrimineras i vårdnadstvister! Undersökning av domar i Lunds tingsrätt bevisar detta klart och tydligt.

Bilden är loggon för minpappa.nu och i TV4:s nyheter i morse hade de inslag om som bevisar att kvinnor i stor utsträckning gynnas i vårdnadstvister.

Per Frennbo, representant för minpappa.nu berättade att föreningen gått igenom 3000 domar och att i 77 procent av fallen fick mamman vårdnaden. Värst var Lund med 85 procent!

En expert (som alltid brukas kallas in) sa att det är så här könsrollerna ser ut i samhället. Jaha!

Det kommer mer om detta i TV4:s Nyheter. Om det blir 19.00 eller 22.00 vet jag inte. Men du kan se inslaget som var i morse i repris på TV4 Play.

Jag kan inte låta bli att fundera över Gudrun Schyman och F!, Vad säger hon om detta? Är kvinnor beredda att ge upp sina fördelar i vårdnadsfrågan om de får en mer jämlik syn ute i arbetslivet. Eller vill F! att kvinnorna ska få fördelarna ute i arbetslivet på samma villkor som männen och därmed också i större utsträckning få dela på vårdnaden av barnen?

Detta hade varit intressant att diskutera med feminister i allmänhet och Gudrun i synnerhet.

( Jag utesluter de fall där det bevisats att mannen eller kvinnan är olämpliga som föräldrar av olika skäl) Och jag menar verkligen bevisats!)

Ramona

" Mord under Tjörn Runt" finns även ute nu som e-bok för att låna eller köpa!


Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans! Betala direkt! Enkelt och säkert!


Nu kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann" till sommarrabatteras pris. Enbart 99:- i Webshopen! Här kan du köpa/låna boken som e-bok.

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib
Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Inga kommentarer: