Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 21 oktober 2010

Mord under Tjörn Runt antagen av TPB och jag tackar ödmjukast.

TPB är lika med Tal och Punktskrifts Biblioteket. Därmed är samtliga mina böcker antagna till talböcker, vilket glädjer mig kolossalt.

För synskadade erbjuder talböcker en fantastisk möjlighet och det kostar inte ett öre att låna Daisyböcker på Sveriges bibliotek. Bibliotek är en inrättning som ska värnas. När jag växte upp som barn till en fattig invandrarfamilj var biblioteket en av mina räddningsplankor. Kitty-och Fem böckerna var mina favoriter.

Skillnaden mellan en tal- och ljudbok är att talboken läses in utan skådespelare, utan är just en inläsning av bokens innehåll, medan en ljudbok som till exempel läses in av Katarina Ewerlöf, (mycket populär inläsare) mer blir som ett skådespel med inlevelse.

Snart kommer min första deckare Dyrbar kärlek som ljudbok, inläst av mig. Samtliga böcker kommer att distribueras av Elib, som har gjort ett kanonjobb, och säljas via samtliga nätbokhandlare. När Dyrbar kärlek är ute som ljudbok kommer jag skriva om det och berätta var man kan ladda ner den.

Ramona

4 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Grattis Ramona! Du är så himla duktig! Ha en riktigt god och söt sömn!

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena,

tackar! Det känns roligt och ytterligare ett kliv framåt.

Blondies blogg sa...

God morgon Raring! Och ett JÄTTEGRATTIS! Delar Din glädje och är stolt över att ha Dig till Vän!
Att Du själv talar in böckerna höjer dem ytterligare en nivå.
Varma kramar!

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,

tack för dina värmande ord.
kram
Ramona