Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 27 oktober 2010

Spöregn, men hunden ska ut och luftas oavsett väder!

Från gnistrande friska kalla dagar, står regnet i dag som spön i backen.

I flera dagar har jag haft glädjen att promenera med Lina , vår
schäfertik, i sol och på frostbeklädda torra vägar. Och som enligt alla, som möter oss för första gången, utbrister: Oh, vad stor hon är är! Är det verkligen en tik?

I dag är det stora handdukar och frottering som gäller när vi kommer hem. Det är vid dessa tillfällen som jag skulle önskat att Lina var en tax.

Ramona


anomaR Förlags specialerbjudanden som du bara inte inte vill missa!  Betala direkt! Enkelt och säkert!

Nu kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann" till rabatteras pris. Enbart 99:- i Webshopen! Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

4 kommentarer:

Catrin, Borlänge sa...

Hahaha.....
Vi har ju en 2-årig vägkorsning (Strävhårig tax/Jack Russel) och hon gillar inte regnet nå´t vidare. Som du vet så kan ju taxar vara väldigt envisa och slå ner rumpan när de inte vill gå. Och så är våran Stina. Och när det regnar hamnar hon ofta en bra bit efter mig eller husse på promenaden, då får man släpa henne runt känns det som, i ren protest för att hon måste gå ut och bli blöt.
Ja, de är roliga våra fyrbenta familjemedlemmar!!
Men som du säger, vi behöver ju inte sådana stora handdukar till henne, men rejält blöt på bröstet blir hon och tassarna ska man inte tala om. Blir väl ännu värre i vinter med all snö som kommer att fastna mellan trampdynorna. Ska investera i en bra tass-spray iallafall, så är jag garderad framöver.
Ha det gott!
Kramar♥♥♥

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin.

Vad är det för tass-spray? Har du använt det förut? Lina gnager och slafsar på sina tassar ibland så jag blir tokig. Kan spray hjälpa måntro?

Catrin, Borlänge sa...

Hej Ramona!
Jag har inte använt sprayen förut men enligt personalen på Djurmagazinet ska den vara riktigt bra. Så det kan ju inte skada att testa den.
"Strandbodarnas Impregnering" heter den och är välgörande balsam för tassarna. Förhindrar klumpbildning från snö, slask, salt och smuts.
Man ska spraya tassarna o ev en bit längre upp på benen (långhår även på magen) o smörja in ordentligt före rastning. Sen ska man upprepa det efter rastning oxå. Det ska man göra i ca 3-4 dgr på rad. Eller tills man uppnått önskad effekt. Den kostade 79:- när jag köpte den, men då var det Xtra pris på den, normalt kostar den 119:- för 300ml.
Under vår/sommaren har vi emellanåt smörjt Stinas trampdynor med Fyra Ess Hundsalva och då har de blivit så mjuka o sköna. Tydligen har hon gillat när vi masserat in det för hon har somnat varje gång. Det är väldigt effektivt om man vill ha mjuka o sköna trampdynor.
Kanske någon av dessa passar Lina!
Lycka till!
Kram

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin,

tack! Då ska jag testa. Ska bli intressant och se om Lina gillar läget.