Senaste teve-intervjun 2015

fredag 12 november 2010

Boktipset.se

Det finns en webbsida som heter boktipset.se och det är en sida som ägs av Bonniers och TV4.

Jag är medlem på sidan och det är för att sidan tillhandahåller mycket bra information för mig som både är förläggare och författare.

Här kan du läsa om hur ett omslag till en bok tas fram och hur alla kring boken får vara med och lägga ideér.

Inte minst hur olika länders kultur påverkar. En bok som säljer bra i Sverige har inte samma omslag i t.ex. Spanien, som har ett annan kultur.

Det är också viktigare än vad man tror med rätt omslag, även om det kan bli fel ändå, det vet jag som misslyckades katastrofalt med det första omslaget på Älskling, vi blir inte med barn. Det andra omslaget gav en betydligt bättre signal till läsarna om vad jag ville förmedla.

Som omslaget till min sjätte deckare, Hämnaren från Tjörn, som är så häftigt att jag älskar det!



Mitt jobb nu är att se till att manusinnehållet kommer göra omslaget rättvisa.

Ha en skön fredagskväll!

Själv tittar jag på min idol Lasse Kronér i Doobidoo och min andra idol Skavlan.

Gött!

Ramona






Nedan hittar du mina ljudböcker. Inte klokt hur många det är som säljer ljudböcker och då har jag bara med en bråkdel av alla näthandlare av ljudböcker. Hade jag ingen aning om!

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris

Bokus

Bokia

Muntligt 

Load2hear.

Mobook

4 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Att dagdrömma är underbart och berikar livet. Men ibland överträffar verkligheten drömmarna!
Och att höra Dig i morse på Radio Bohuslän fick mig att inse att man alltid ska sikta högt - och Du nådde banne mig högre än jag ens vågat hoppats på i mina drömmar. Du var helt fantastisk - och här kan man tala om ett proffa! Du kommer säkert att höras många gånger till i etern och bara klättra högre och högre. Men för den skull får Du inte försaka skrivandet!
Tack för att Du tipsade om Boktipset!
Godnattkram!
Biba

Anonym sa...

Fint omslag,,ser framemot boken.
MIA.E

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta!

Visst är boktipset bra! Det är superkul att bli programledare!

Klart jag skriver, varje dag!

Kram

Joachim sa...

Riktigt läckert omslag! :)