Senaste teve-intervjun 2015

måndag 8 november 2010

Ung och bortskämd i SVT. Är det på riktigt?

Ju mer jag tittade desto mer kände jag mig som katten i reklamfilmen för Comhem. Munhålet blev större och större och större...

Ända in i det sista hoppades jag att det skulle komma upp en skylt som med stora bokstäver skulle förkunna: DETTA ÄR TEATER!

Ingen skylt kom.

Jaha, är det så att det "bara" är dessa tio ungdomarna i Sverige må det vara hänt, även om jag mer än gärna sätter föräldrarna i skolbänken och lär dem, att med omedelbar verkan upphöra vara tjänstehjon till sina barn och börja bli föräldrar.

Men, jag är rädd för att dessa tio ungdomar bara är skummet, under ytan är det rena forsen av liknande odräglig uppfostran. Vad i all världen är det för fel i huvudet på dessa föräldrar? Hur kan de tro att detta är bra för barn?

En gång i tiden trodde jag att Sveriges ungdom var hopp och framtiden, men den här dokusåpan visar snarare att de är vår undergång. Tänk om Sverige skulle hamna i en naturkatasrof, och vad kommer dessa ungdomar att leta efter? Mascaran och dataspelen? Ja, mycket ska man se och höra innan man vill hoppa ner i tunna och stoppa vax i sitt öra.

Ramona

Nedan hittar du mina ljudböcker. Inte klokt hur många det är som säljer ljudböcker och då har jag bara med en bråkdel av alla näthandlare av ljudböcker. Hade jag ingen aning om!

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris

Bokus

Bokia

Muntligt 

Load2hear.

Mobook

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Jag såg tyvärr varken "Ung och bortskämd" eller "Kvinnor som mördar". Bara trailern till det första programmet gjorde mig kräkfärdig. Och det är nog bara att konstatera att det tyvärr är på detta sättet - men tack och lov bara för en ytterst lite klick ungdomar. För andra är nog ungdomsåren precis lika tuffa som de varit i generationer, kanske till och med ännu tuffare. Och jag är glad över att inte vara ung!

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,

om jag uttrycker mig milt, missade du bara en stunds häpenhet och huvudbry. Jag har i alla fall ingen som helst lust att se mer. Jag fick nog redan av ett avsnitt.

Att SVT sänker sig till samma urusla nivå som kanal 5 och 6 är förvånande, detta är kanalen som vi finansierar med skattepengar.

Det jag vet är att det finns mängder med härliga, underhållande shower som visas varje dag året runt i vårt avlånga land. Dessa borde SVT ägna sig åt att spela in och visa dem i SVT året därpå.

Men med löneförhöjningar inom räckhåll är det en ren besparing att visa den här dyngan!