Senaste teve-intervjun 2015

lördag 1 januari 2011

Enkel nyårsmiddag och läckert gott!

Tre härligt röda och tjocka humrar fick finna sig i att bli ommöblerade till delikata gratinerade hummrar.

Varje klo krossade av en hammare, som Thommy höll i. Ett tag var jag rädd att köket skulle bli hummerlackerat!








Och dukningen gjorde sitt för att hålla oss på topphumör!












Räkcocktailen stod Thommy för. Och redan när den slunkit ner var vi proppmätta!

Klockan var strax före 20.00 och det blev inte till att äta hummer förrän efter 22.00.







Och här kommer de!













 Här är lilla mamma, ledigt dressad i den nya trenden, morgonrock som alltid passar i alla lägen!

Till höger om den gratinerad hummern, knaprigt ugnsbakade vitlöksbröd.






En glad och läckert skäggprydd make.


Jag hade tänkt mig efterrätt, med ugnsbakade päronhalvor och mandelmassa och en skvätt glass.

Det fanns inte en enda centimeter av plats i magen för detta, så det får bli idag istället!

Ha nu en underbart härlig nyårsdag!

Ramona




Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

2 kommentarer:

Birgitta Backlund sa...

Vilka underbara bilder! Men jag vet inte om jag kan hålla med om att Nyårsmiddagen var enkel - för mig tycks den överdådig. Men det gläder mig! För Dig är endast det bästa gott nog!
Blev glad då jag såg att Din lilla mamma verkade så pigg - och hon var urläcker i sin lila morgonrock!
God fortsättning på det nya året!
Kramar till Er alla!
Biba

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta!

Hummerpriset här var 99:- styck, och det är överkomligt. En av fördelarna med att på Bästkusten, haha...

Men om inte annat var det supergott och vi hade jättemysigt!
Kramar till Dig också!