Senaste teve-intervjun 2015

fredag 25 februari 2011

Helgen före är tung.

På bilden ser du vårt persikoträdet, som vi 2006 har planterat vid altanen och den påminner mig om glada tider, då vi alla fortfarande fanns tillsammans. Mamsen och papsen, Thommy och jag, min svärmor Daisy, mina grannar Britt-Marie, Ulla, Sven och Lasse.

Av alla personer jag har räknat upp är det bara Thommy och jag kvar. En efter en, i skiftande åldrar, har de gått bort, och detta på bara tre år!

Snart ska vi ta farväl av lilla mamma, och det blir en tung stund. Samtidigt är begravningen ett avslut och ett sätt för oss människor att förstå livets gång. Vi vet att livet kommer fortgå, persikoträdet kommer åter att få vackra blommor om några månader och i september hänger de där, de vackra goda saftiga persikorna och bara väntar på att bli plockade.

Men just nu är persikoträdet lika kalt och dött som jag känner mig.

Ramona



"Grattis, du ska bli pappa" kan förbeställas! Adlibris    Bokus

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

2 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Kära Ramona!
Begravningar kan vara mycket vackra. Och det är som du säger verkligen en bra rit och ett avslut. Vi tog farväl av vår andrapappa Tore den 4 januari och det var mycket fint. En borgerlig begravning. Den första jag har varit på, utformad av oss. Stor kram från mig!

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena.

Papsen, min styvfar Gösta, som vi begravde borgerligt i januari 2009 var jättefin och mamma önskade sig samma ritaul, vilket det också kommer att bli.

Tack och kram tillbaka