Senaste teve-intervjun 2015

lördag 9 augusti 2014

Nalin Pekgul (S) spådde framtiden rätt i Sverige. Därför tvingades hon lämna socialdemokraternas högborg. Unket!


Jag skrev om Nalin Pekgul på den här bloggen samma år som hon gjorde inslaget, som du kan se ovan, på Rapport. Det året 2010 var det också val. Nu är vi där igen! Jag skrev att om Nalin Pekgul hade valts till socialdemokraternas ledare hade jag för första gången i mitt liv lagt min röst på just S, men som alla vet som är insatta i de politiska partierna blev det Håkan Juholt och efter en kort tid ( ovanligt kort) byttes han ut mot fackpampen Stefan Löfven, som enligt de flesta är perfekt i alla avseenden. ( Löjligt! Finns inga perfekta människor) Varför jag kom att tänka på Nalin Pekgul just idag vet jag inte, men plötsligt fanns hon bara där.

Nalin Pekgul är för bra för vilket parti som helst i dagens Sverige. Varför säger jag så? Jo, för att Nalin Pekgul vågade säga sanningen och är det något som inte längre fungerar att göra i Sverige är det just att säga sanningen. Att som Nalin Pekgul säga, att svenska politiker är blåögda och naiva, vilket är sant, kan man inte heller säga. Så idag köpte jag hennes bok " Jag är ju svensk" som jag ska läsa med stort intresse. Redan på sidan som berättar om boken kan man läsa att Nalin Pekgul har " fel åsikt" enligt dagens chefredaktörer på de nationella tidningarna. För som bekant är det väldigt viktigt idag i Sverige att ha "rätt åsikt" och vilken den är behöver jag ju inte tjata om här. Det vet alla redan!

Så köp boken! Se inlägget! Googla på Nalin Pekguls namn och du kommer att häpna över hur rätt hon hade i sina uttalanden när vi idag ser hur det ser ut i Sverige.

Ramona

2 kommentarer:

Första året i Hjo sa...

Nalin fladdrade bort från sossetoppen med Sahlins flopp 2010. Inte mycket att säga om det. Tycker mest hon liknade en gammal kommunist i politbyrån i Sovjet när hon applåderade Mona Sahlin på valkvällen. Det var inte mycket att applådera.
Fast i videon i ditt inlägg har hon rätt förstås. Sådant talas det inte om. Det finns mycket det inte ska talas om. Det får räcka så.

Anonym sa...

Bra att du tar upp detta Ramona. Kan i ämnet varmt rekommendera Arnstberg & Sandelins blogg

http://morklaggning.wordpress.com/blogg/

/Rolf