Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 28 juli 2015

Alice Teodorescu säger det många tänker och det inkluderar mig i allra högsta grad. Hör hennes sommarprogram 2015

Redan efter att jag lyssnat i några minuter på det enda Sommarprogram jag lyssnat på hittills, insåg jag att Alice och jag har mycket gemensamt.

Inte bara att vi är barn till utländska föräldrar, utan att föräldrarna kommer från östländer och grym kommunism, fascism och nazism.

Alice har haft mer tur än jag och det unnar jag henne gladeligen. På den tiden jag var barn, född 1956 i Borås, fanns inte alls de mekanismer som idag eller som fanns när Alice med familj kom 1989.

Om du inte har lyssnat eller inte tänkt lyssna på ett enda Sommar i P1 så ska du definitivt lyssna på det här!

Tack Alice Teodorescu för att du klär in mina egna tankar och delar av mitt liv i ord. Jag älskar att tänka själv, säga vad jag tycker och kommer också göra detta tills jag dör. Och en sak till: Du får gärna le på det sättet du gör på bilden. Du får ett ljus över din personlighet som är så stark att den nästan bländar!

Ramona

Inga kommentarer: