Senaste teve-intervjun 2015

söndag 8 oktober 2017

Wicked Game av E L Dezmin


För första gången sedan 1997 har jag läst en kollegas bok, en psykologisk thriller, med titeln Wicked Game av E L Dezmin.

Den är ytterst välskriven och mycket spännande på många olika sätt.

Många gånger när jag läser en nyhetsartikel  som blinkar fram tänker jag: Kan detta verkligen vara sant?


Och i de flesta fall är det sant. I Dezmins thriller handlar boken om en osynlig organisation som gett huvudpersonen en ny chans i sitt liv. Utan den chansen hade hon varit död, vilket nästan alla tror att hon är. Utom en person.


Och vad händer egentligen i ett mordfall där nämndemän ska besluta om den åtalade är skyldig eller oskyldig? Kan det verkligen på riktigt finnas en osynlig organisation som påverkar ett mordfall?


Nej det låter inte sannolikt kanske du tänker, men ställ då frågan: Hur sannolik hade du upplevt en bok som handlat om en pappa som spärrade in sin dotter i familjens ombyggda källare i 24 år, innan det uppdagades att Josef Fritzl hade gjort just det?



Nej just det. Så läs och njut av Wicked Game som än så länge, så vitt vi vet, är en påhittad berättelse, och som håller dig vaken.



Baksidestexten på boken:

Jag är en rättsvrängare. Det finns flera av oss i världen, men jag är den nationellt skickligaste. Jag kan få den blint övertygade att tvivla och den största skeptikern att tro.En rättegång där jag finns med är avgjord redan innan den börjat.

En annalkande domstolsförhandling. Två nämndemän: en sverigedemokrat och en kristdemokrat. Men någon bär på en dold agenda med uppsåt att påverka.
Om slutsatserna ska förbli orubbliga måste det mentala spelets osynliga fallgropar undvikas.Har du någonsin undrat hur ett till synes uppenbart brottsfall, plötsligt kan börja svaja betänkligt?
Här har du svaret.

En tankesvindlande psykologisk relationsthriller där vikten av att hålla fast vid sin övertygelse, betyder allt.

Boken är på 302 sidor, och finns också som E-bok.


Adlibris




Inga kommentarer: