Senaste teve-intervjun 2015

måndag 25 oktober 2021

Veckan som gått! Nummer 42 2021

Hej! Ja men varför inte börja med en höstbild igen? Så det gör jag. Nu är färgerna helt sagolika och helst hade jag velat ta en von oben bild. Nåja, jag får nöja mig med de jag har. Så vad ska den gångna veckan handla om? Just det, politik och media. Mina favoritämnen.
Dinamarca känd vänsterkvinna var med i nyhetspanelen i fredags i TV4. Och självklart öste hon ut sitt hat mot Sverigedemokraterna. De är ett rasistiskt parti kom flera gånger ur hennes röda mun. Visst tyck så likväl som jag tycker att V är ett kommunistparti.
 
Vem är denne modiga man? Jo, han heter Rashid Farivar och är sverigedemokrat i Mölndal kommunfullmäktige. T-shirten hade han på sig till mötet men ordföranden sa att antingen tar du av den eller så lämnar du mötet. Rashid lämnade mötet. Heder åt dig Rashid, som är svensk-iranier och vill inte se IS-monster vandra runt i Sverige inte heller radikala muslimer. Varför fattar inte de övriga partierna faran i att släppa in dessa? Bara Sverigedemokraterna ville att det skulle vara olagligt att delta i IS och andra terrororganisationer. Alla andra partier sa nej, och nu sitter i vi alla i skiten!
 
Men se på det budskapet som Dinamarca bar på sin T-shirt i riksdagen. Vem krävde att hon skulle ta av den? Ingen.

Allas lika värde? Nej, det är en klyscha som borde förpassas till närmsta papperskorg. Finns nog inget annat som är så ihåligt och totalt värdelöst som just de tre orden.












Moderaterna höll sin stämma i helgen och var klara i söndags. Deras tre huvudfrågor är de som SD ägnat tio år att få gehör för. Nu börjar det lossna, men det känns inte riktigt som att M menar allvar. Vi får väl se efter valet 2022. Dessutom kom MUF med ett vansinnigt förslag: Alla nyanlända ska få 27 000:- skattefritt i månaden oavsett om de arbetar eller inte. Så det blir lättare för dem att komma in i samhället. Jisses! De är ju mer vänster än Vänsterpartiet. Nog bättre om de lägger ner MUF och går över till Vänsterns ungdomsförbund med omedelbar verkan. Däremot hade moderpartiet förslag på en jobb-premie som åtminstone godkändes av tidningen Arbetet

Eínar, rapartist, sköts till döds i torsdags, och nu har han tok-hyllats av svensk media. Frågan som också kommit upp är: Hur ska vi föräldrar prata med våra barn om det som hänt? Eínar har ju varit deras idol!
Va?
Har dessa barns föräldrar någon gång satt sig in i texterna som Eínar rappade? Texter som "barn" kan utantill? Gör det hörrni! Det är bråttom!

Det är inte den svenskan jag skulle vilja att mina barn, om jag haft några, ska lära sig.

Inte heller vill jag att barn ska ta en lina ...

Att dessa rappare skulle bli av en annan modell än de som först uppstod i USA var det väl ingen som trodde. Och hur många ihjälskjutna rappare det finns i USA vet jag inte. Men de är många. De lever i kriminella miljöer och de som blir berömda är mångmiljonärer, inte fattiga som Dinamarca ville göra gällande i fredags. Dumma, enfaldiga kvinna.










Så detta är texterna som "barnen" kan utantill. Fräscht! Nej, inte alls.

Ingen ska fråga varför Sverige ser ut som det gör. Med dyrkan av dessa unga killar som gillar att posera med Rolexklockor, flotta bilar och pistoler, och som skjuter ihjäl varandra hade det varit väldigt konstigt om Sverige hade varit ett land fullt med välartade, artiga, omtänksamma och trygga barn.

Så fortsätt hylla dessa pojkar! Eller tänk om!




Efter alla klavertramp från Socialdemokraterna vad gäller Israel och där Margot Wallström efter sina korkade uttalanden blev persona non grata har nu Ann Linde, utrikesministern för S, fått en inbjudan. Kanske en slags belöning från Israels sida med tanke på Förintelsemuseet i Malmö.  Nu har också Löfven aviserat att han kan tänka sig ett jobb utomlands efter att han avgått i november. Så, vill han inte stanna i landet som han förstört? Förresten vilket land vill ta emot honom och ge honom ett toppjobb? Här nedan har du listan över vad Löfven åstadkommit efter sju år vid makten, som han så hårt strävade efter att allt var tillåtet för att bita sig kvar med hörntänderna vid maktens grytor.

Samtliga siffror kommer från BRÅ= Brottsförebyggande rådet.

Listan är allt annat än rolig läsning men jag tycker definitivt att Löfven ska använda den i CV. Den kanske är en merit i något av de skitländer som han hyllat genom åren.
Och apropå den upprepade lögnen från Damberg, Ygeman och Morgan Johansson att det finns fler poliser än någonsin. Jaså! 2 500 poliser har sagt upp sig under dessa sju år, sagt upp sig! Och ungefär lika många har börjat. Problemet är bara att de erfarna har slutat och de oerfarna har börjat.

Om någon undrar vem som bestämmer varifrån kvotflyktingarna ska släppas in i Sverige så kan ni se på bilden vem det är som bestämmer. Av någon underlig orsak tror jag inte att de som är kristna och eller HBTQ-personer inte står först på listan.

Inte med tanke på hennes meritlista. Muslimska brödraskapet är som jag redan berättat vid flera tillfällen klassade som en terrororganisation och förbjuden att agera i flera andra länder, men inte i Sverige.



Det kom naturligtvis upp varför SVT tystade den norska polisens pressträff. Många började undra vad i all världen Public Service pysslar med. Censur? En som ställt samman en fullständigt lysande video och lagt ut den på Youtube, som Henrik Jönsson gör med precision varje lördag morgon klockan 08.00, handlar just om hur SR, SVT och UR, beter sig och hur illa de förstår sin journalistik som istället blivit aktivism. Se den!

NU BYTER JAG ÄMNE!

Dessa underbara Golden Retrievers ägs av min tandläkare Jonas på Valands tandvård, och de är bara så underbara. Älskar hundar!

De lugnar oroliga och kelar gärna med dig om du vill.
Nu lite fler höstbilder. Det är vackert med de prasslande torra löven som samlas i högar. Ibland när jag är ute och promenerar och det blåser ute får jag för mig att det är någon bakom mig men det är oftast enbart prasslande löv som förföljer mig.
En park som jag också tycker är sagolikt vacker den här årstiden är Slottsskogen. Den är gigantisk och jag kallar den för Göteborgs lunga, och är väl snart det enda grönområde som blir kvar med tanke på allt byggande.

Och det här fotot är ett av dem som jag tycker jag lyckats fånga med kameran.

 

Och så firade Bingolotto 30 år i lördags. Maken och jag var med från början när det bara gick i TV4:s lokala kanal och även sedan. Alla uppesittarkvällar innan jul ochc nyårsaftnar är vi med men inte varje söndag där emellan utan då och då. Men visst är detta program ett speciellt sådant, särskilt för många ensamma och äldre. Vinsten gör föreningslivet och det tycker jag är underbart! Maken vann 100:-. Det var allt!  



















Detta fotot avslutar veckan som gått för den här gången. Nu ska jag ut och resa ett tag därför återkommer "Veckan som gått!" måndagen den 15 november med nya tag.

Tack för att du läser och vill du så får du gärna lämna en kommentar även anonymt. Men inga invektiv eller rasism. Då stryks din kommentar.


Ha nu en finfin start på den nya veckan som har nummer 43 och var rädda om varandra.


Ramona

6 kommentarer:

Ulli sa...

Tack för ” veckan som gått ”.
Ja dessa politiker man kan bli tokig de skulle utan tvekan vinna i en tävling vem som ljuger mest!
Ja dessa hyllningar för rapparen konstigt och nu blev det skjutning i den ”fina” delen också så hoppas nu även dessa begriper att de lever i samma vilda västern land som alla oss andra! Kan inte fatta att man kan tillåta sina ungar att dyrka dessa texter men föräldrarna är väl inte närvarande som vanligt. De behövde göra in empati och respekt i dagens skolschema. För ingen verkar ha respekt för liv längre. Det enda politiker lägger focusen på är att SD är rasister ! Men vad är rapparna med dessa texter ????
De verkar hata kvinnor och allt som står för lag och ordning. Hur kan man tro och tycka att det är oskyldiga ord som kommer ur deras munnar. Vad skall världen ta vägen ??
Ja hösten är vacker och tur att Göteborg har Slottskogen vad vore vår stad utan den?
Tack för denna veckas läsning ❤️👍😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️❤️

Ramona Fransson sa...

Hej kära Ulli!
När jag läste texten baxnade jag faktiskt. Visserligen hade jag läst några rader från den Yasins texter på Flashback och de var lika illa de.
Fram till denna dag har inte en enda gammelmedia publicerat texten i deras media och min känsla är att skulle de göra det hade föräldrarna gått bananas!

Japp, dessvärre är alltför många föräldrar godtrogna och tror på vad kidsen säger och dessutom alldeles för stressade över så mycket annat som tar deras tid.

Visst är Slottsskogen helt underbar utom när Way out West invaderar den.
Kramar och pussar tillbaka ❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘

Verutschkow sa...

Apropå Israel och Sverige :
https://www.dn.se/sverige/israels-ambassador-vi-vill-inte-ha-nagra-kontakter-med-sd/

Betalartikel men intressant.

Ramona Fransson sa...

Tyvärr har Israels ambassadör blivit matad med lögner från morgon till kväll av de sossetrogna medierna när det i själva verket är sossarna som är nerlusade av judehatare och Israelhatare inne i själva kärnan av Socialdemokraterna. Kan bara hoppas att de vaknar någon gång.
Väldigt många med judiskt påbrå som både är medlemmar och röstar på SD.

Verutschkow sa...

Den där artikeln (som alltså jag men inte du läst) var ändå rätt intressant.
Den israeliske ambassadör jag lagt på minnet (inte namnet) är den som för
några år sedan i Sverige saboterade en konstinstallation.
https://www.svd.se/israelisk-attack-mot-konstverk

Hur som helst verkar den nye ambassadören vara en annan sort. Och om man
tittar på SDs hemsida så är den lätt att läsa av.
https://sd.se/our-politics/mellanosternkonflikten/

Men Mellanöstern blir ingen valfråga 2022 i Sverige ...

Ramona Fransson sa...

Hej Verutschkow!

Nej Mellanöstern blir inte en valfråga i Sverige ännu, men om det islamistiska partiet Nyans kommer in i riksdagen 2022 lär den dyka upp allt oftare likaså i kommuner och regioner eftersom Nyans lär få stolar där också.
Ska bli roligt att höra "våra" politiska kommentatorer hicka fram Nyans, som de troligen inte vet ett smack om eller så kommer de inte våga berätta för svenska medborgare vad som står på.
Alla de som en gång flytt från Islamistiska länders kvinnoförtryck vet redan var de står. De flesta av dessa röstar på SD eftersom det är det enda partiet som öppet talat om den förtryckande ideologin med sin politiska gren som stavas Islam.