Senaste teve-intervjun 2015

måndag 20 december 2021

Veckan som gått! Nummer 50 2021

Hej! Japp då var det vecka 50 som ska läggas till handlingarna. Återigen väljer jag ett foto med riktig vinter så som jag vill se den. När jag tänker mig in i bilden är det tystnaden jag känner.

Här är de senaste deckarna av HW & Akkila. Femte delen "Den ultimata hämnden" släpps den 23 mars som e-bok, ljudbok och uppläsare är Magnus Roosmann. Även som danskt band.


Bredvid mig sitter Gunilla Ahl, en kär vän. Vi försöker att träffas minst ett par gånger om året men pandemin förstörde det. Men här den 15 december återsåg vi varandra på favoritstället Villa Belparc i Slottsskogen.   
 
Nja, det är väl en sanning med modifikation. Nykterister går inte till bolaget.
Varför kom den här bilden in i bloggen? Jo, för att jag fick ryggskott igår. Och jädrar vad ont det gör. Därför blir det inte mycket text.  
Detta var vad Kristdemokraterna lade ut på sin Facebooksida som en julhälsning.
Och Tomas Åberg kommenterade den som du kan läsa nedan. Hur man kan läsa in allt det som TÅ skriver i KD:s inlägg är i min ögon helt hysteriskt. Men som bekant hatar TÅ Sverigedemokraterna och i och med att KD arbetat tillsammans med Moderaterna och SD om budgeten och den vann, ser TÅ på KD och M med samma ögon som på SD. 


Vad däremot fler och fler begriper är vilka partier som är ansvariga för de skyhöga elpriserna, och SD hamnade sist.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu önskar jag alla en riktigt God Jul och så hörs vi av nästa år den 3 januari igen.

Ha de´t gôtt!

Ramona 

 

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

Apropå KD så var SvT:s dokumentärer om Alf Svensson synnerligen underhållande
för den som minns ett och annat av vad som hänt i svensk politik genom åren.
Men en del saker hade jag visst inte alls lagt på minnet ...

https://www.svtplay.se/video/33470966/partiledare-av-guds-nade/partiledare-av-guds-nade-avsnitt-1
https://www.svtplay.se/video/33474146/partiledare-av-guds-nade/partiledare-av-guds-nade-avsnitt-2

Verutschkow sa...

https://www.svd.se/en-moralens-man-utan-god-politik
Inte bara jag som såg det där programmet om den åldrande f d ledaren
för KDS. Men ledarskribenten i SvD drog sina slutsatser ...

Hur som helst finns det kanske flera partiledare som börjat med två
tomma händer och arbetat sig upp till en helt annan nivå som kanske
ingen trodde var möjlig att uppnå. Kan komma flera program av den här
sorten.

GOTT NYTT ÅR och TREVLIG TRETTONHELG !