Senaste teve-intervjun 2015

söndag 3 maj 2009

Spel och sport arbetarens (nit) lott?



Ibland funderar jag över om inte sport och spel är konstruerat av politikerna allt för att arbetaren inte skulle supa upp sin lön, och nu pratar vi 1940-50-tal, därför byggdes fotbollsarenor. Därefter kom möjligheten att satsa pengar på spelet.





Idag är det nog ganska sällsynt att se bankdirektörer sitta eller stå på bänkarna och skrika sig hesa för ett fotbollsmål. Jag vet... självklart finns det undantag...


I vilket fall som helst är det Svenska Spel som drar in kosingen och av någon märklig anledning tror jag inte att det är dom rika knösarna som satsar på att vinna V75 eller Lotto-sjuan. Hur många av landets arbetare går på opera eller på dramaten? Det vimlar väl inte direkt av snickarbyxor eller städhinkar.


Det är inte många arbetare som kan bli miljonärer på sitt jobb, därför ges chansen till miljonerna på annat sätt, nämligen spel i alla former.

Visst är det ett fritt val, men jag känner det ändå som om det är ett spel iscensatt av maktens bord för att hålla arbetaren på mattan, helst spelmattan.

Vad tror du?

Nyfiken på hur jag skriver? Mina deckare och självbiografin Älskling, vi blir... finns nu i pocket från 39:-, min senaste deckare Lyckohjulet är inbunden. Besök din bokhandlare var du än bor eller din näthandlare.


Adlibris

Bokus

Bokia.se

CDON

Ha de gott!

Ramona

Inga kommentarer: