Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 25 juni 2009

250 000 pocket Mord i Skärhamn är sålda!


Herregud är detta verkligen möjligt? 250 000 exemplar av Mord i Skärhamn i pocket sålda,och den kom ju ut i mars?

Nej, men vänta lite här... jag blev ju bara bjuden på en kopp kaffe av förlaget så det kan väl ändå inte vara sant.

Nä, självklart kan det inte vara sant, förlaget har ju bara satsat 250 kronor på reklam. Jag har ju inte varit med i någon morronsoffa. Inte heller har jag varit med i någon kvällstidning även om de läser min blogg. Visserligen har jag varit med i Sveriges Radio Göteborg och visst fick jag vara med i Göteborgs Postens Deckarkarta men SVT och Riksradion har inte hört av sig trots förlagets enträgna försök.

Nej, om sanningen ska fram så har förlaget bara sålt

150 000 exemplar av samtliga böcker eller var det 15 000? Äh, jag är så himla kass på siffror. Bättre att jag fortsätter skriva istället, det är ju tack och lov populärt bland mina läsare!

I vilket fall firar förlaget tre år i juli och det hade inte varit möjligt om inte läsarna hade blivit fler och fler. Tackar ödmjukast!


Nu sitter jag mitt i natten och skriver. Hunden ligger och flåsar vid mina fötter. Det är underbart tyst och jag har ro i min kropp. Fortsätter och skriver ett tag till...


Låna gärna böcker på biblioteken och mina finns även som talböcker om du är synskadad. Kanon! I pocket finns alla deckarna Dyrbar kärlek, Iskall hämnd och Mord i Skärhamn + självbiografin som handlar om kampen i att bli med barn, Älskling, vi blir... från 39:-



Hos bokhandlarna eller nätbokhandeln

Ha en härlig natt!

Ramona

6 kommentarer:

Snäckskalet sa...

Ditt sätt att skriva är rakt och enkelt. Inte så vanligt bland utgivna författare i Stockholm. Många beundrar ditt mod att sticka ut hakan i både skrivandet och diskussioner. Bravo! Du har hittat din stil och vi läsare är glada för det. Ask the others who complain to get lost!

Lousie sa...

SVT har somnat in och när och om de vaknar borde de se potentialen i ditt skrivande. Den är helt klart givande vilket gjorde att jag kastade in min röst på cosycrime. Sveriges bästa deckarförfattare genom tiderna, Varför skulle det inte bli du Ramona? Enligt mig och mina vänner skiljer sig ditt sätt att skriva gentemot alla andra kända. Det betyder för oss att du inte stöpts i samma form utan gått din egen väg.

Sånt kan ingen med hjärnceller tycka annat än swell about!
P.s Läst alla och kontentan om böckerna är att de bara blir bättre och bättre!

Ann Helena Rudberg sa...

Roligt att du säljer hur mycket det nu än är... och roligt att du skriver också. Det är det enklaste som finns att krångla till allt med fina ord. Det svåra är att låta en tanke finnas och att låta den bli till enkla ord, som alla förstår. Det är som den där sagan om Kejsarens nya kläder... oftast finns det inte något bakom alla ord, men just för att människan i fråga öser ur sig ord så tror alla att hon tänker... gäller både författare och politiker. Bland andra...

Ramona Fransson sa...

Hej Snäckskalet,

Tack för uppmuntran och beröm!

Hej Louise,

Tack det är kul att läsa att man inte behöver vara som "alla" andra för att man ska bli gillad.

Hej Ann-Helena,

Tänkte att det vore kul med lite siffror, även om inte jag är vidare bra på dem. Tursamt nog bättre på att skriva.

Catrin, Borlänge sa...

Hej i solskenet!

Och GRATTIS till att förlaget funnits i 3 år. Måtte det blir många många år till. Och med din skrivarglädje så kommer det att bli så. Fortsätt skriva på ditt sätt, det är uppskattat. Du är mycket bättre än Läckberg o många fler.
Den sista boken var riktigt klurig.
Många med mig blev nog paffa över den tragiska händelsen (tänker inte avslöja vad eftersom många kommer att läsa den). Det är inte så vanligt att författare skriver något sådant. Så där stack du ut och det gillar jag.

Ha det så bra i värmen!

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin,

Tack, tack jätteroligt med uppskattningen. Skrivandet för mig är som vattnet för nomaden i sin öken och jag hoppas att jag får skriva böcker tills jag trillar av stolen.

Ha en riktigt go och skön sommar!