Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 22 oktober 2009

Stort tack för nomineringen! Jag känner mig hedrad.




Ett stort tack till dig eller er som nominerat mig till en landsomfattande tävling där Sveriges bästa 50plusbloggare ska utses. Arrangören är DAX-bloggen.



Och än är det inte försent att nominera andra! Och för en av få gånger är det ett plus att vara över 50 år. Jag är 53!



Gott att veta att man är till glädje för andra trots att man inte längre är intresserad av ungdomens glada dagar, även om de var skitkul så länge de varade.



I dagarna kommer en roman som handlar om en modebloggare och hennes liv. Blir säkert en succé bland unga tjejer som fullständigt frossar i allt som har med mode, smink och utseende att göra. Visst är det ytligt, men jag minns själv i min ungdom hur jag slukade modetidningar, köpte dussinets sorters mascara, läppstift, krämer, hade strasspärlor på mina långa röda naglar osv... Köpte bantningsrecept och satt med alla "Testa-dig-själv" jag kunde hitta. Allt för att mitt självförtroende inte var bra och för att jag var en osäker ung kvinna. Unga flickors och pojkars osäkerhet tjänar modeindustrin miljarder på varje år.



Enda trösten till alla ungdomar i samma situation är att, om det nu är en tröst, allt detta kommer ni högaktningsfullt att ge fan i när ni är över femtio. Kram på er alla!







Sugen på att läsa eller lyssna på böcker? Deckare? Mina böcker finns som pocket, inbundna (en fåtal kvar), e-böcker http://www.elib.se/ och även som ljudböcker för gratis och laglig nedladdning på The pirate bay.

Ha de gott!

Ramona



4 kommentarer:

Magnus sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Hoppas och håller tummarna för dej att du ta hem förstapriset i den tävlingen

Ramona Fransson sa...

Hej Magnus

Jag är redan vinnare eftersom jag blivit nominerad. Om jag dessutom tar hem en vinst ( de har finfina vinster) ska jag hoppa jämfota av förtjusning.

Och att få åka till Stockholm vore också jättekul för då ska jag se till att jag får träffa min vän från 80-talet, Tom von Sivers en härlig och framåt kille som jag inte träffat sedan dess bara haft mail och telefonkontakt med.

Gunnar sa...

Grattis till nomineringen! Det är du väl värd.
Hur går det med skrivandet? Är det nya böcker på gång snart?
Trevlig helg!
i-)

Ramona Fransson sa...

Hej Gunnar

Tusen tack!

Jojomensan, dels en bok av en kille som bor i Stockholm Glenn Forrestgate När mardrömmen blev sann, en sann historia om hur han som ung kille blev fysiskt och psykiskt misshandlad, mycket gripande.

Dels en deckare av mig: Mord under Tjörn Runt. Du kan om du har lust läsa mer om dem på http://www.anomar-forlag.se/bocker.htm

Som vanligt får du ett utskick om rec.ex när den är klar.

Ha en mys-pys fredag
Ramona