Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 11 november 2009

CouchSurfing/ Soffsurfing verkar helt fantastiskt!


Karlavagnen, detta eminenta radioprogram på P4 hade ikväll ämnet CouchSurfing (soffsurfning) som låter lite underligt.

Först när jag hörde ordet trodde jag att det handlade om att man låg i en soffa med datorn och surfade. Inget var mera fel!

Det är en community som startades för sisådär två år sedan och betyder enkelt uttryckt Du reser världen runt och knoppar in på en soffa hos gästvänliga människor.

Det är en idé som anammats av miljoner människor och även om den genomsnittslige soffsurfaren är 25 år finns det de som är över femtio och också hänger på.

Men som den deckarförfattare jag är kunde jag inte låta bli att tänka: Välkommen att sova på min soffa hoppas du vaknar upp i morgon.

Trevlig resa!

Ramona



Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet, Älskling, vi blir inte med barn låna som e-böcker, pocket eller inbunden på Sveriges samtliga bibliotek och naturligtvis även att köpa hos en bokhandlare nära dig. Läs mer om böckerna här!


Inga kommentarer: