Senaste teve-intervjun 2015

lördag 6 februari 2010

Bara för att friska upp ditt minne inför valet i höst.

Om nu någon kommer att rösta på Mona Sahlin efter att ha sett filmsnutten, säger jag bara lycka till!



Skulle någon därute ha liknande filmer om andra politiker, oavsett partifärg, meddela mig gärna om det. Jag vill nämligen ha ärliga politiker, de får gärna göra fel det är mänskligt, men de ska inte smita undan sitt ansvar och ljuga.



Ja, här fick jag ett inlägg som handlar om hur ofattbart lite Segelström (s) bryr sig om vad som är sant eller inte. Så sanningen är med andra ord ointressant för politiker... hm, kanske inte så smart!

Här en ung Reinfeldt med en mycket intressant åsikt om vart välfärdssamhället ska ta vägen. Vad sägs om EXIT!



Här påstår Miljöpartiet att Sverige har ett elöverskott! Varför köper då Sverige smutsig el? Dessutom säger de orden förnybar energi flera gånger, utan att en enda gång berätta vad det är och hur det ska komma till! Nej, bevare mig för luddiga uttalanden som inte berättar vad det egentligen handlar om. Reaktorerna ska snart stängas säger Maria Wetterstrand, hua jag fryser redan...




Ha en skön och slapp lördag!

Ramona

Böcker på biblioteket!http://www.elib.se/ där du klickar dig vidare till ditt bibliotek.

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle kunna bli en lång film om några till läggs till av Monas nära, Winberg, Boström, Segelström, Liza M, Eva L mfl.

anders

Ramona Fransson sa...

Hej Anders,

Ja, det hade varit riktigt kul, som sagt vet du någon som har filmer skicka de gärna till mig.

Ha en skön lördag!
Ramona

Anonym sa...

Har inte Daddy någon bra filmsnutt med Segelström?

anders

Ramona Fransson sa...

Hej Anders,

Tack för tipset!

Helena Palena sa...

Herregud! Visst lever vi i Lilla Sovjet? En gång inne i den röda makten och du får livdstidsanställning - livstidsförsörjning.

Man kan fela okey. Men jag har inga parkeringsböter t ex. Betalar mina räkninga i tid. Sköter mig. Men hon. Vad ska man säga? White trash om du förstår vad jag menar. Nej, hon ska inte bli Sveriges första kvinnliga statsminister. Jag vill ha en karl! En riktig landsfader - men det finns ju ingen!

Ramona Fransson sa...

Hej Helena Palena

Jag har aldrig förstått mig på Mona Sahlin. Av någon outgrundlig anledning vill hon framstå som tjejen i dörren bredvid, men lyckas aldrig, i alla fall inte med mig.

I samband med alla skandaler var även hon från miljöpartiet i samma kartong, Rwuanda tror jag hon heter. Hon slängde kvitton, som skulle vara underlag för redovisningen, men ursäkten att jag vet inte hur det ska gå till? Undra om det inte hade varit bra att fråga då?

Vad det gäller Mona Sahlin anser jag henne vara en katastrof för vilket politiskt parti som helst.

Anledningen till att hon sitter kvar kanske är att hon har hemligheter, som andra vill bevara som just hemligheter...

kloktok sa...

Kan bidra med dessa filmer från youtube:
Reinfeldt talar klarspråk om sin människosyn:
http://www.youtube.com/watch?v=0zFiNNeKkOA
Borg talar klarspråk om vad han skulle vilja om han vore stadsminister:
http://www.youtube.com/watch?v=-g51NFNlJQI&feature=related
Björklund talar motsägande om SD:
http://www.youtube.com/watch?v=LnF-1_i3lws
MP tycker till om kärnkraften:
http://www.youtube.com/watch?v=v4hvxjGIWwM
Centern tycker till om kärnkraften 1978:
http://www.youtube.com/watch?v=v1rp0nQjk3Q
Ohly som spion för Kinas räkning:
http://www.youtube.com/watch?v=VMWJj4f6hvE

Alla är fria att välja vad de ska tro på och finna vara mest trovärdigt... Film på Mona har du redan bidragit med...

Om du vill veta mer om sossarnas maktspel kan jag rekommendera boken "Väninnan" av Eva Franchell".

Fridens liljor