Senaste teve-intervjun 2015

fredag 19 februari 2010

Pedofilernas paradis är Kambodja. Regeringen är korrupt!

Återigen tittade jag på den eminenta kanalen TV4 Fakta och blev galen av ilska när jag såg programmet: Jakten på pedofilerna, som utspelade sig i Kambodja, landet som är paradiset för pedofilerna.

De visade när den kambodjanska polisen gjorde razzia hos en tysk pedofil. Hjälp, kan ingen skicka ner en fucking manual till dessa poliser. Något mera klumpigt får man leta efter.

De kan inte hantera de stackars barnen, de verkar har noll utbildning! Samtidigt som tyskens lägenhet invaderades av människor, poliser, stod den lilla tioåriga flickan, grät och pekade var kameran var gömd. Bredvid flickebarnet står mannen som sexullet utnyttjat henne. BREDVID!!!!!

Tysken försökte begå självmord genom att kasta sig ut från balkongen. Han misslyckades! Bara att han lyckades ta sig ut på balkongen samtidigt som poliserna klev på varandra, visar på hur illa de klarar av sitt jobb. Tysken skulle naturligtvis haft handfängsel och kedjats fast i närmsta stolpe!

Tack och gode tid för att den tyska polisen tog över hanteringen från den kambodjanska polisen, men de stoppades av ett program som någon skapat, WASTE, ett program som enbart skyddar pedofilerna.

Skaparna av det här programmet skulle jag vilja kastrera utan bedövning. Varför hjälper de inte polisen att ta pedofilerna? Är skaparna av WASTE också pedofiler? Hade poliserna kunnat ta sig in i WASTE hade de kunnat sprängt en gigantisk pedofilkedja, som sträcker sig över hela världen, men nu gick de på en ogenomtränglig brandvägg.

Enda orsaken till att det överhuvudtaget finns någon som letar upp och sätter dit dessa skitiga äckel är ideella organisationer. Fattiga barn tvingas betala för att gå i skolan, tack vare att en inkompetent och girig regering inte vill ta ansvar! Lärarlönerna är 20-30 dollar i månaden!!!! Undrar just vad regeringens män har i lön och var de bor? Inte i husvagnar eller skjul, det kan jag garantera! Skickar Sverige bistånd till Kambodja? Sluta med det! Ge pengarna till de ideella organisationerna på plats. De gör något av stort värde!

Ramona


Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

11 kommentarer:

carstoned sa...

Åh så jävla hemskt.. Ska skaffa tv4 fakta sen, de sänder skit intressanta dokumentärer ju!

Kram!

Blondies blogg sa...

God morgon underbara Ramona! Jag fick en liten kick då jag läste pressurklippet. Det gav mig ytterligare pusselbitar om hur Du är som person - och jag blir bara mer och mer imponerad av Dig! Du skulle nog bivit en förträfflig advokat, men det finns nog en mening med allt som sker. Den karriären hade omintetgjort det viktiga arbete som Du bedriver på nätet-inte minst när det gäller att ta strid för utsatta bloggvänner, som till exempel mig. Utan stöd från Dig och Monica A hade jag nog varit lite knäckt, men Er power smittar av sig. Fasiken vad jag älskar och beundrar tjejer som Er!

Ramona Fransson sa...

Hej Carstoned,

Ja, jag måste säga att TV4 Fakta, History Channel, Viasat Nature/Crime är bland de bästa kanalerna.

Inslaget om de från Thailand sexuellt utnyttjade flickorna, kommer på söndag i TV4 19.20.

En hårresande historia, där Danmarks regering visar sig vara en hel hög med idioter, som inte ändrar lagen till fördel för offer för trafficking.

I stället är det svinen, som utnyttjar dessa flickor, som klarar sig undan.

Ramona Fransson sa...

Hej Blondie,

Märkligt att du säger det, men det var faktiskt mitt drömyrke, advokat, men det hade högst troligt blivit åklagare, jag hade nog yrkat på strängare straff än vad som finns idag, hahaha.

En yrkesvägledare krossade mina drömmar och så är det ibland i Sverige. Ingen fattar hur många liv dessa yrkesvägledare har förstört eller varför.

Ibland i vuxen ålder har jag funderat över anledningen till att hon (yrkesvägledaren) var så avig mot mig, kanske var det för att jag var utlänning.(Idag kallas vi förintelsens barn) Mörkt hår, mörkt bruna ögon, mörkare hy och ett konstigt förnamn och efternamn, Ramona var ett ovanligt förnamn på min tid. Mitt efternamn, Dancyger, var lika ovanligt. Min pappa var jude, och min mamma katolsk tyska, ingen bra kombination, om man uttrycker det milt.

Nåväl, jag överlevde mitt helvete, därför har jag inga svårigheter att sätta mig in i andras och har en djup sympati för svaga, som inte orkar slåss tillbaka.

Vilket jag alltid försöker göra.
Numera i vuxen ålder är det verbalt, i min ungdom var det annorlunda. Inte för att jag ville slåss, men jag orkade inte ta emot stryk av så kallade skolkamrater, eftersom jag fick alldeles för mycket av den varan hemma.

Kram
Ramona

Helena Palena sa...

Grattis till alla framgångar!
Nej, jag orkar inte se såna program. Vaknar på nätterna och tänker på alla barn som far illa i världen. Usch! Det är ofattbart hur människor är. Vilka svin som använder barn! Stackars små krakar!

carstoned sa...

Aha så de dokumentärer som visas på tv4 fakta kommer vanliga tv4 sen eller? Då ska jag se den där om thailand på söndag!

Påminn mig gärna! hehe =)

Kraaam och hoppas du får en trevlig helg =)

carstoned sa...

Läser va du skrivit till blondie, och undrar var du kommer från ursprunligen?

Jävla studievägledare alltså =/
Sen undrar jag om du skrivit ngn bok eller ngnstans om din egen story, för jag vet ju att du skriver deckare, men skulle vara intressant att höra din egna story också. =)

Det är sant som du säger, vissa studievägledare kan verkligen krossa en barns drömmar "inte ska du göra det där", typ som att man inte ens ska försöka..

Som du vet så är jag halv svensk och halvturkisk, men haft turen att inte stötta på några sådana studievägledare.

Men, du blev ju en skitbra författare med framgång iallafall! =)

Ramona Fransson sa...

Hej Carstoned,

Ja, min bakgrund är brokig. Jag brukar säga att TV-serien Dallas ( som du kanske inte har sett) kan slänga sig i väggen...

Jag är född i Borås, min pappa kom till Sverige 1947, på falska papper, min mamma kom 1954. Det var 17 år mellan dem.

Jag föddes statslös, och familjen blev upptagna som svenska undersåtar (medborgare) samma år som jag började första klass 1963.

Jag hade tre efternamn innan jag fyllde sju år.

Och ja, jag skriver på min historia som har namnet Ändhållplats Sverige.

Min vardag bestod av misshandel och psykiska trakasserier, så också för min mamma och halvbror.

Mitt första möte med min mormor, som jag inte hade en aning om att jag hade, blev tumultartat. Hon spottade på mig.

Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig, men jag blir fullständigt rabiat när jag upptäcker mobbing, eller trakasserier på människor som är i underläge.

Jag överlevde mot alla odds. Därför är jag den jag är och är stolt över det.

När boken blir klar? :)))

Ärligt talat så vet jag inte, men jag jobbar med den varje vecka. Men det är som ett gigantiskt pussel, många bitar ska på plats. En del har jag hittat på nätet,annat har jag lockat ur mamma. SÄPO har också bidragit med dokument, såsom judiska församlingen, men det är en bit kvar. Så fort jag minns en händelse, glad eller tragisk, skriver jag ner den.

Kramar
Ramona

Ramona Fransson sa...

P.s Ska försöka påminna dig!D.s

Ha en trevlig helg!

Ramona Fransson sa...

Hej Helena Palena

Visst är det fruktansvärt. Vilka flatlöss till politiker, man borde kamma livet ur dem!

carstoned sa...

Wow! Skulle verkligen vilja läsa din bok när den är klar!

Förstår att det är ett enormt pussel att lägga, speciellt sin egna livs historia.

Jag blir stärkt av att läsa det du skriver iallfall, för vad som än händer en i ens barndom, så betyder det inte att man ska misslyckas eller liknande.

Sådana som du inspirerar verkligen! =)

Jag ska också skriva min livs historia ngn dag, fast om kanske 30-40 år kanske jag sätter mig ned och gör det. Vem vet =)

KRAM!