Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 24 mars 2010

Mer om Thomas Quick som jag fick via mejl! Thomas Quick är sjukligt intresserad av att stå i centrum.

Fick mejl av en person och här är fler länkar om Thomas Quick. Och här lite till.


Leif GW Persson, Hannes Råstam och en del andra påstår att Thomas Quick är oskyldigt dömd, för de mord han sitter inne på Säter för.

Det enda jag ser när jag hör talas om, eller läser om Thomas Quick, är att denne man lämnat efter sig en mängd offer.

För många år sedan skrev en kille, kallar honom John, en artikel om hur han lämnats att dö, efter att Thomas Quick stuckit honom med en förskärare, 12 gånger. Av skäl som bara John vet, ville han vara anonym. Detta hände 1974. Jag minns inte om John skrev om detta på Sourze eller Newsmill.

I går kväll hade TV8 och Angeläget med Adaktusson ett inslag som handlade om fallet-Quick. Christer van der Kwast var en av de inbjudna.
Du kan se det igen gratis på TV8 Play om du är medlem på Facebook loggar du bara in via ditt Facebook-konto.
I detta inslag ställer John upp för första gången och berättar, men du ser inte hans ansikte. John har försökt att få fram sin berättelse i media, men det har varit kalla handen.

Kissekatten har inget att göra med Quick, jag tyckte bara att den bedjande ställningen var kul att använda.
Att massmedia inte berättar hela sanningen, utan gärna vinklar reportage kan inte vara en nyhet, men många tror alltför mycket på det de läser, utan att ifrågasätta och ställa frågan: Är detta sant?

Även om massmedia inte berättar allt, är detta naturligtvis inte olagligt. Det är aldrig olagligt att inte berätta en hel historia, men det trista med massmedia när de gör som i fallet-Quick, är att det kan få obehagliga konsekvenser.

Anledningen till att inte Quick blev dömd för mordförsök på John, var att Quick redan satt på Säter och inte ansågs psykisk frisk. Vilket han inte varit på många år.

När jag nuförtiden ser Thomas Quick på TV ser jag en mycket lycklig liten pojke, som får stå i händelsernas centrum. För det är exakt vad han vill till varje pris. Det tror jag inte man behöver vara utbildad psykiatriker för att begripa. Quick har ju ständigt sökt uppmärksamheten i media och fått detta. Totalt har Quick försökt att bli fälld för 20 mord. Men inte lyckats med i fler än åtta. Frågan som jag ställer är, hur högt pris vill vi betala för att Quick ska få som han vill?

P.s Vad det gäller Leif GW Perssons inblandning, där han påstår ditten och datten, vill jag bara påminna Leif om hur tvärsäker han var i mordfallet i Linköping, där en åttaårig pojke och en femtiosexårig kvinna blev brutalt mördade. Jag tror att det är över fem år sedan. I TV3 Efterlyst snurrade GW fingret i håret och med ett snett leende på läpparna påstod han tvärsäkert att detta mord skulle vara uppklarat inom några dagar. Ja, just det ja! D.s

Ramona

 
Nu kan du också Lägga in om bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt.

Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt Poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina Samtliga böcker:

AdLibris
Bokia
Bokus
CDON

1 kommentar:

Ann Helena Rudberg sa...

Vad säger Quick om oss som samhälle kan man undra? Vilken soppa.