Senaste teve-intervjun 2015

söndag 7 mars 2010

Tre kvinnor som betyder mycket för mig, varma och empatiska, ska hyllas idag den 8 mars


Jag vill hylla min mamma, Christine Hanne-Lore, som givit mig livet i dubbel bemärkelse.
Min mor, en kvinna, som kämpat i hela sitt liv, för att hon själv och jag skulle få det som kallas liv.
Till dig mamma, för att du är bäst.


På bilden står även min styvfar, Gösta, som tyvärr avled den 14 januari 2009.






Den andra kvinnan heter Marie-Louise och hon har slitit inom vården sedan 1974, och vi träffades i augusti 1976. Hon har alltid stått vid min sida, stöttat mig och är en underbar vän. En förebild för alla kvinnor.









Den tredje kvinnan heter Birgitta Andersson och har skrivit boken Blondie. Birgitta har med sin berättelse säkerligen kastat omkull bilden av Sverige och för mig är hon själva sinnebilden av styrka

Birgitta "Blondie" Andersson



Om du ännu inte har läst Birgittas historia ska du göra det! Hennes livs berättelse är djupt berörande, starkt skildrat och sist men inte minst har berättelsen humor, vilket är ett måste för att inte bara överleva utan komma ut på andra sidan, som den varma och medmänskliga person Birgitta är.



En varm och respektfylld hälsning till dig Birgitta.

Kram

Ramona

Det finns många kvinnor att hylla, som Monica Antonsson, Elisabeth Hermon, Elisabeth Höglund, Nalin Pekgul, Ingrid Carlqvist, Ann Helena Rudberg, Carstoned, Mia Raunegger, Betty Hansen,Ann-Marie Sjöberg, Mari-Anne Svensson, Margareta Andersson, Anna Troberg, Monica Larsson och många många fler!


En hjärtlig hälsning till Er alla!

Ramona


Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares REA REA erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

15 kommentarer:

Anonym sa...

Själv vill jag hylla alla de män som dog i förtid av det slitsamma arbetet som rallare eller inom gruvdriften.
Ett arbete som byggde upp det här landet.

Ann Helena Rudberg sa...

Tack för att du tog med mig i listan... äsch det behövde du väl inte.. jag niger dock och tackar som man ska göra som tjej... :)

Ni är lika ser jag din mamma och du. Ta hand om er!

Ramona Fransson sa...

Hej Anonym,
självklart ska även dessa män hyllas, och samtidigt deras fruar som troligen tog hand om barnen, hemmet och hade maten på bordet när deras hårt arbetande och trötta män kom hem från jobbet.

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena,

Jag skulle vilja haft med flera fantastiska kvinnor!

Mia sa...

Tack snälla Ramona! :-D

Tycker att du är en fantastisk klok och vacker (både insida och utsida) kvinna som vågar stå för dina åsikter. Din styrka är ett föredöme för alla människor!
Kramar varmt

Ramona Fransson sa...

Hej Mia,

Tycker detsamma om dig!

Monica Antonsson sa...

Tack Ramona!
Gulle dej!

carstoned sa...

Vad gullig du är ramona! =)

Stor kram till dig =)

Anonym sa...

Hej Ramona,
Jag instämmer och tycker att du själv borde vara med på listan!!!
Gillar din blogg och det du skriver om, det berör!!
Mvh
Dalkullan

Ramona Fransson sa...

Hej alla duktiga kvinnor,

Jag skulle garanterat kunnat haft fler namn, så jag hoppas ingen känner sig förbisedd, för jag tycker det finns många, många duktiga, ärliga och raka kvinnor.

Blondies blogg sa...

Älskade, underbara Ramona! Blev stum av glädje då jag läste Din inlägget på Din blogg. Just nu kan jag bara säga TACK! Men är det någon kvinna som ska hyllas denna dag så är det DU! Du har kommit att betyda så oerhört mycket för mig! Innerliga kramar och kärlek!
Birgitta

carstoned sa...

Förresten, håller med Blondie, DU ska hyllas!

Seriöst, du skriver så jäkla bra, om bra ämnen, och du är en superkvinna!=) =) En sådan som man själv hoppas på att man blir en dag!

För min del räknar jag dig till en av mina förebilder!

Jag vet vad jag ska skriva i min blogg som nästa ämne - Om förebilder! =)

KRAM!

Ramona Fransson sa...

Tack, tack till alla fina kommentarer.

Jag blir riktigt rörd.

Kramar i massor
Ramona

Carina Persson sa...

Och jag vill hylla dig. För du är en underbar person, varm, generös och alldeles speciell. Tycker mycket om dig.

Kram

Carina

Ramona Fransson sa...

Tack Carina.

Kram
Ramona