Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 15 april 2010

Dags att plocka fram stickorna!


Japp, så kom garn och mönster idag. Härlig färg!

En av mina favoritfärger faktiskt.

Stickorna hade jag redan så nu är det bara att lägga upp x-antal maskor och börja studera mönsteruppläggningen.

Verkar enkelt, inga byten av stickor, enbart 3,5:or.

Ska bli intressant hur lång tid det kommer att ta.
Styrkan i fingrarna är ju inte som förr, men jag brukar kunna titta på tv och sticka samtidigt, bara jag lärt mig mönstret. Kostnad inklusive frakt 258:-

Håll tummarna!

Ramona

Här kan du köpa Glenn Forrestgates bok När mardrömmen blev sann. Eller också gå in på bokhandel nära dig.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON


Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

God morgon min rosa dröm!
Förstår fortfarande inte hur Du hinner med allt? Inte nog med att Du är hyperaktiv bloggare, Du skriver också uppmuntrande mail och kommentare på andras bloggar, Du skriver böcker och ger ut andras alster, Du klipper häcken och lagar god mat - och inte minst tar Du hand om Din lilla fina mamma!
Nu har Du en månad på Dig att förfärdiga Din ljuvliga lilla rosa topp. För jag hoppas verkligen att jag får se Dig i den när vi ses i maj!
Ha en undebar dag!
Birgitta

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,

Skriva älskar jag och apropå garntoppen startade jag igår men efter sju varv stämde inte mönstret längre och då rev jag upp allt. I kväll gör jag ett nytt försök och hoppas att jag lärt mig mönstrets hemlighet.

Ja, mamma är så go och ska idag till rehabiliteringen. Jag blev jätteglad när jag hörde detta!

En månad!!!!!!!!!, Okej jag ska försöka få den klar...hahaha
Kramar
Ramona