Senaste teve-intervjun 2015

lördag 17 april 2010

Tycker Monica Antonsson att gestalten Lisbeth Salander förespeglas vara ett monster?


I en av kommentarerna på Monicas blogg har hon skrivit följande:
" Det var jag som kallade Melinda för monster. Allt för att inte blanda ihop henne med vanliga kvinnor eller ens kvinnor som slår. Enligt GF hade hon flera allvarliga psykiska diagnoser. Hon är alltså främst att se som en sjuk människa kanske rent av jämförbar med den psyksjuka kvinna som nyligen stack ihjäl två svenska män. Att använda Melinda som exempel på att även kvinnor slår män är därför helt missvisande." Slut citat

och Monica avslutar kommentarerna med: Jag väntar också med spänning på att Melinda ska höra av sig.

Melinda är det fingerade namnet på den kvinnan i "När mardrömmen blev sann", som gjorde Glenns liv till ett helvete under sju års tid, genom att bryta ner honom psykiskt och fyskiskt.

Ja, det stämmer att Melinda hade multipla psykiska diagnoser, men en sak som är lika viktigt som vatten i öken, är att detta inte stod i skrivet i pannan på Melinda när Glenn mötte henne för första gången. Ingenting i Melindas sätt att vara skilde henne från "en vanlig kvinna".

Jag tror inte att jag någon gång sett en sådan förvanskning av en boks innehåll som den som Monica Antonsson skrivit och kallar "recension"! Det ska vara den gången Linda Skugge ville bli kändis och skrapade Björn Ranelids lekamen mot asfalten och sket i bokens innehåll. Hon lyckades!

Dessutom har jag inte "enträget bett" att få Glenns bok recenserad. Ordet "enträget" för mig och i ordlistan betyder: som envist försöker få sin vilja igenom (vid upprepade försök) 

Att som Monica kalla det oavlönat arbete och att hon hade kunnat göra annat, är oförskämt!     

Efter att jag skumläste Monicas recension gav jag följande kommentar:
 
Hej Monica

Tack för din recension, den var genomlysande och ärlig.
Ps. Flickans namn är Melinda. Ds.
12 april, 2010 18:59

Därefter lägger Monica ut ett meddelande på sin blogg om att hon fått kontakt med "Lena" som är det fingerade namnet på mamman till Glenns son.: Här är slutet av meddelandet:
Det hindrar förstås inte att han har rätt att berätta sin story som han ser den. Precis som Mia i Liza Marklunds "romaner" Gömda och Asyl. I "När mardrömmen blev sann" är det emellertid Melinda och inte Lena som är boven. Tur det, för Lena.

Återigen gör Monica en bedömning som bygger på? Ja vad i all världen bygger den på? Tur det, för Lena.

Monicas slutsats är att jämföra Glenn Forrestgates bok med Liza Marklunds böcker Gömda och Asyl.  
 Det är återigen en oförskämdhet som galant hamras ner på tangentbordet.


Har vi fått nog av självömkande biografier nu? Den frågan ställer sig Monica och Kjell G Alexis i Hallstahammar med följande mening:
Både Kjell G Alexis i Hallstahammar och jag har tröttnat på dessa helvetesskildringar i vilka föräldrar förtalar varandra i oändlighet.

Ska jag tolka detta som att rättsväsendet i Sverige kan lägga ner allt som handlar om fall, där det enbart finns en enda man och en enda kvinna inblandade? För som bekant finns det sällan eller aldrig vittnen till vad som sker inom hemmets fyra väggar, eller för den delen när nätter är mörka och gränder obefolkade.

Sedan kommer tillägget:

Mia och Liza är grundligt avslöjade.

GP och GF är åtminstone jag grundligt urless på.
Frågan i detta inlägg är därför:
Vilken sorts böcker vill vi läsa nu?


Jag är urless på Monicas utlägg om Glenn och även hennes raljerande inlägg. Jag har jävlar i min själ försökt att bita ihop och vara nice, men nu orkar jag inte längre. Jag avskyr när människor raljerar och vinklar ihop en helt ny historia!

Glenn mötte en kvinna som sånär lyckades förstöra hans liv. Det är inget att göra sig lustig över oavsett vilket kön som drabbats!

Om man ser till Lisbeth Salanders gestalt är hon en tuff kvinna som slår tillbaka. Skulle Monica med flera accepterat om Glenn slagit tillbaka?


P.s Glömde bara säga att min nästa självbiografi, som handlar om min uppväxt, heter
" Ändhållplats Sverige" .D.s

Ramona


Här kan du köpa Glenn Forrestgates bok När mardrömmen blev sann. Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON


Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

45 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket lågvattenmärke av dig Ramona. Du vet att Monica är mycket ärlig och uppriktig. Du borde vara tacksam för att hon recenserade boken i stället för att ge dig på henne på det här låga sättet. Monica har aldrig har aldrig gjort något fel och särskilt inte mot dig. Skärp dig!

Kerstin sa...

Din självbiograf har jag frågat efter förr och ser fram emot den, när släpps den??

Något eventuellt datum?

Kram!

Mia sa...

Skumläste MAs blogg och kommentarerna och måste bara säga att det mesta andades småaktighet och orelevans.

Att en person som hon dessutom lutar sina kränkningar på något som står i Wikipedia känns för mig ungefär lika seriöst som att säga att "det här är en sann berättelse" utan att ha några dokument som stöder det...

Ge människan en Kulla-Gulla att recensera istället. Där finns inga stora starka män med tatuerade överarmar som kan skrämma henne. Hon är alldeles för bitter för att kunna ha relevanta åsikter om biografier som skiljer sig.

Ramona Fransson sa...

Hej anonym

Monica har aldrig har aldrig gjort något fel och särskilt inte mot dig. Skärp dig!

Ingen är ofelbar, inte jag heller, men det är inte jag som behöver skärpa mig.

Ramona Fransson sa...

Hej Kerstin

Kommer en liten bit varje vecka och hoppas att den ska bli klar till nästa år.

Kram

Ramona Fransson sa...

Hej Mia,

Ja det känns märkligt att mäns självbiografier ska vara mindre värda eller sanningsenliga än kvinnors, för så ser inte jag på människor.

För mig är varje självbiografi, oavsett om det är en man eller kvinna som skrivit, en stark och modig berättelse.

Blondies blogg sa...

Min Älskling!
Nu börjar den här debatten bli på en så låg och ovärdig nivå att Du bör avsluta den.
Det är dock Du som står som Vinnare.
Kan dock inte förstå hur någonting kan urarta på det här viset? Har människor blivit fullkomligt förryckta?
Tack för att Du åtminstone har Ditt förstånd i behåll. Och mitt förtroende för Dig förblir oförändrat! Du är den enda som är nyanserad och rakryggad i den här såpan! Men jag hade önskat att Du blivit besparad de här påhoppen.
Hur kunde allt bli så här tokigt?
Stå på Dig!
Birgitta

Anonym sa...

Fy vad lågt av Ramona. Stackars Monica som ställt upp så mycket för Ramona.Du har utnyttjat henne för att rida på hennes kändisskap det är ju helt klart och tydligt. Nu när hon inte recenserade boken av Glenn på "rätt" sätt så tar du illa vid dig. Fy vad fult.

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,hjärtat mitt,

Jag avslutar den med detta inlägg. Jag orkar inte lägga ner mer energi. Jag har, som du vet, annat att tänka på.

Massor av kramar
Ramona

Ramona Fransson sa...

Anonym sa...
Fy vad lågt av Ramona. Stackars Monica som ställt upp så mycket för Ramona.Du har utnyttjat henne för att rida på hennes kändisskap det är ju helt klart och tydligt. Nu när hon inte recenserade boken av Glenn på "rätt" sätt så tar du illa vid dig. Fy vad fult.

17 april 2010 20.04

Har jag? Jaså!

IAMB sa...

Är det möjligt att anonym är ironisk? (Den där farliga ironin igen...)

Anonym sa...

Hej Ramona!
Tack för ditt briljanta inlägg, det var dags att säga ifrån.
Vi vet att Monicas bok och blogg bars fram av dig Ramona, Ann Helena, Jerry, The Witch och många fler!
Tycker som Birgitta att du ska lämna diskussion. Det är nog inte bara jag som tror att Monica är Anonym 19.47 och 20.23.
Hälsning
Marti

Anonym sa...

Hej jag vill jätte gärna köpa denna bok som ni diskuterar.
Vet du vad den kostar i bokhandeln?
Många kramar Maria, vän med gulliga Birgitta

IAMB sa...

"Monica har aldrig gjort något fel och särskilt inte mot dig." Ser lite ironiskt ut i mina ögon...

Ramona Fransson sa...

Hej Maria

Om du menar "När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate har jag ingen aning om vad den kostar i bokhandeln, de tar olika pris. Men om du kan handla på nätet kostar den c:a 159:- inkl.frakt på de felsta näthandlarna. Klicka på länkarna under min artikel.

Visst är Birgitta hur gullig som helst!

Anonym sa...

Ramona

Monica Antonsson är ett stycke skitstövel på 60 bast som skriver tonårsspråk så man rodnar när man läser henne. "Går fett bort" och andra liknande tonårsuttryck som 13- åringar använder sig av tror hon är kaxigt av henne att använda när hon endast framstår som patetiskt. Själv fattar hon ju inget för smart är damen INTE!!!
Det har hon bevisat otaliga gånger nu.

Hennes (och Alexis med) raljerande utfall kräks väl varje normal människa på sen länge tillbaka.
Roliga eller särskilt tuffa är dom inte men det har alla andra upptäckt för länge sedan utom dom själva förstås.

Och allvarligt talat Ramona, du kan inte be om stöd för Glenn F och samtidigt mesigt försöka hålla dig vän med den som gör allt för att dra ner honom i skiten!!!!
Och hans bok som är utgiven på ditt förlag!!!!!

Det börjar nog bli dags för dig att våga visa att du insett vad Monica går för, annars framstår du som en stor mes och det tror jag varken att du är eller vill framstå som! Våga för f-n tala klarspråk någon gång, annars tappar man ju respekten även för dig!

Jag menar, smarta kvinnor som Blondie, AHR och Carina P har ju vågat ta bladet från munnen och du är nästa taskig mot dem om du fortsätter ditt lismande för Monica Antonsson!

Jag skålar i ett glas Samarin med din Thommy som jag tycker skrev lysande kommentarer inne hos MA i kväll!
Ha det gott!

Ramona Fransson sa...

Jag skålar i ett glas Samarin med din Thommy som jag tycker skrev lysande kommentarer inne hos MA i kväll!
Ha det gott!

17 april 2010 23.15

Jag vill inte sjunka ner i dyn och kravla på samma nivå.

Ha det gott du med!

Ramona Fransson sa...

Alltså menar jag i dyn som Monica kravlar i!

Anonym sa...

Jag håller med Ramona, Birgitta och Maria. Man kallar inte någon för knarkare om dom har slutat. Man kallar ju inte någon för snarkare om dom inte längre snarkar.

Marika sa...

Jag förstår uppriktigt ingenting av det här!
Du har gett ut en bok p ditt förlag. En kontroversiell bok, det var en av anledningarna till att du gav ut den om jag fattat rätt.
Hur kan du då bli förvånad att det blir diskussion???

Jag förstå heller inte varför du tar ett dåligt omdöme om boken så personligt.
Det är ju inte du som skrivit den så jag förstår inte ditt personliga förhållande till boken och till omdömet.

Brukar förläggare bli osams med folk som inte höjer alla böcker till skyarna?

Jag förstr inte varför du ltit det gå så långt i diskussionen. Gillar du inte det som skrivs s är det väl bara att strunta i att läsa. Även om man är vänner kan man inte tycka lika om allt, och det behövs inte heller. Tål inte vänskapen olika åsikter så är det ingen vänskap.

Det sista som jag inte förstår är din koppling till Lisbet Saalander.

Anonym sa...

Om jag hade gett ut en bok och den vinklats totalt fel, då hade jag också blivit förbannad. Så som Monica har vridit på hela boken och inte recenserat sakfrågan då skulle hon hellre låtit bli. Hon har gått över till " knarkmissbruk " som egentligen inte är huvudämnet.Boken handlar om en man som blir misshandlad av sin kvinna och en väldigt ömsint man.

Anonym sa...

Konstigt är att Ramona Fransson låter Monica Antonssons illvilliga men ideella sågning av boken stå kvar på bloggen som en recension.

Det är ju ingen recension egentligen.

Och Monica Antonsson är väl inte heller något "varumärke" att stoltsera med.

Ordningsvakt nr 1

Anonym sa...

Hej Ramona!

Jag har fortfarande inte hunnit läsa Glenns bok, men jag har redan förstått att den och vad den beskriver inte är uppskattad av alla....

Det är tydligt att en del människor har svårt att ta till sig att en kvinna kan dominera och trycka ned en man lika mycket som vice versa.
Bilden av att mannen det är alltid den som slår och kvinnan som är offer är ett vedertaget begrepp som radikala feminister har lyckats att sprida i vårt samhälle utan att någon har ifrågasatt denna snedvridna och selektiva propaganda.


Den sk "debatt" som förs på MA's blogg är så låg att det är ingen idé längre att bemöta den.
Om du vill bemöta den gör det på en hög och anständig nivå, det kommer inte att hjälpa men det visar VEM i denna sandlåda som är vuxen nog att se förbi alla personliga påhopp och tjuvnyp.


Tyvärr så har de som härjar på MA's blogg fått fritt spelrum, trots att MA i ett inlägg(12 april) skriver att anonyma inte ska få kommentera så är det massor med anonyma kommentarer i alla fall.

Och för att vara en STÄNGD blogg så är det ju ovanligt mycket som händer just på denna blogg av MA.... (inlägg 8 mars skriver MA att hon stänger bloggen, som har efter detta datum varit mer aktiv än Eyjafjallajökull )

Anonym sa...

Anonym 00.46
Du har helt rätt i det du säger.

Kommer någon i håg hur förtvivlad Monica själv var när hennes bok kom ut och människor hakade upp sig på vissa detaljer och därför struntade i vad boken egentligen handlade om? Hon gör i stort exakt samma sak själv nu men lite enögd som hon är ser hon inte det utan tror att Ramona inte fixar att hon inte höjer boken till skyarna!?
So stupid!!

Lite roande att konstatera att Monicas lista med ovänner och med vänner som blivit fd (eller som i vissa fall minsann inte ens varit en vän fast hon sagt så innan vänskapen tog slut) börjar bli komiskt lång.

Få se, vi har Maja L, Daddy, Ingrid C (som sagt, lite tveksamheter just där angående hur det egentligen var!), Bitten och även du Ramona måste väl räknas in där snart! Och här pratar vi människor hon höjt till stjärnorna först men som tyvärr inte visade sig hålla måttet. Höll alltså inte med i allt Monica sa. Och hade fräckheten att påtala det.
Ajja bajja!!!! Inte bra. Hur tänkte ni där egentligen?!!:-)))

Sen har vi alla ovännerna som aldrig varit hennes vänner som hon helt obegripligt orkat tjafsa om det ena eller det andra med.
Jag tänker bland annat på Engan, Motherwith och alla som ingick i deras nätverk. P-V och anonyma EE kanske var lite vänner först men åkte ut med buller och bång. Fast EE är ju tagen tillbaka på nåder efter en förödmjukande ursäkt som var rent hemsk att beskåda. Många NG:s läsare orkade hon också bry sig om vad dom tyckte om henne.
Puh, förstå att hon har det svettigt!

Och sist men inte minst inte att förglömma alla dom som diskret har flytt fältet från hennes blogg och som antingen som jag med med jämna mellanrum tittar in och ser att inte många vettiga människor verkar bry sig om att försöka ge sig in där med kommentarer.


Ja det är inte lätt att vara så änglasnäll som Monica är och råka ut för så ofantligt många dumma och elaka människor som hon hela tiden måste tillrättavisa och bråka med. Och snart bara ha Alexis och lena kvar förutom en massa anonyma som hon ju egentligen vill få bort.

Ja, stackars stackars Monica! Hon kör tappert på med sitt kaxiga tonårstugg och låtsas oberörd och så länge hon har sin Alexis och sin lena vid sin sida så mår hon säkert prima. Lojalare jasägare än dessa två kan hon inte hitta så vi får väl för alla deras skull hoppas att ingen av dom råkar få för sig att tycka något på egen hand för då vet vi ju hur det kan gå!!

Ja,då var det väl dags för en Samarin igen då.

MVH Fröken Fräken

Ramona Fransson sa...

För mig är diskussionen över!

MA:s recension kommer att ligga kvar om inte Glenn vill att jag ska ta bort den.

På sätt och vis kan den också vara en påminnelse.

Anonym sa...

Allt det här om Monicas sätt vet ju Ramona och har aldrig haft något emot det. Snarare tvärtom många gånger har hon väl hejat på och varit med och mobbat ut folk. Hon har väl trott att hon själv varit en så fin människa att hon aldrig skulle drabbas. Ja, så kan det gå. ;-)

Ramona Fransson sa...

Jag är inte bättre eller sämre.

Jag är ärlig och förväntar mig det tillbaka.

Jag bad om recension av Monica( inte enträget) och fick en. Det var när Monica drog in "Lena" med raljans mot Glenns berättelse och desutom jämförde hans bok med Gömda och Asyl, som jag fick nog!

Hade Monica nöjt sig med att skriva recensionen hade jag inte brytt mig. Alla får ha sin åsikt!

KimhZa Bremer sa...

Ramona,

Du är klok och skriver bra.

/KB

Anonym sa...

Monica, Ramona, Ann Helena, Lena, Alexis, EE m fl har själva ansett sig tillhöra "de goda" och i all denna godhet har de häcklat andra.

Man undrar hur dom har kommit fram till den ståndpunkten respektive gett sig den friheten.


Mea Culpa

Ramona Fransson sa...

Har inte räknat in mig som de "Goda" enbart ärliga.

Anonym sa...

Så du hade något emot att Lena fick säga något om saken. Varför får inte hon yttra sig?

Är det så stor risk för att Glenns så kallade självbiografi avslöjas så kanske du skulle ha tänkt dig för lite innan du gav ut den.

Ramona Fransson sa...

Anonym sa...
Så du hade något emot att Lena fick säga något om saken. Varför får inte hon yttra sig?

Är det så stor risk för att Glenns så kallade självbiografi avslöjas så kanske du skulle ha tänkt dig för lite innan du gav ut den.

18 april 2010 12.46


Bästa anonym!

Lena får mer än gärna svara för sin del av historian. Hon kanske kan skaffa sig en blogg och berätta om vad som hände, enligt hennes upplevelser.

Vad jag vänder mig emot är på det sättet Monica framställde på sin blogg att Lena tagit kontakt.

Här är det jag skrev på min blogg:

"Därefter lägger Monica ut ett meddelande på sin blogg om att hon fått kontakt med "Lena" som är det fingerade namnet på mamman till Glenns son.: Här är slutet av meddelandet:
Det hindrar förstås inte att han har rätt att berätta sin story som han ser den. Precis som Mia i Liza Marklunds "romaner" Gömda och Asyl. I "När mardrömmen blev sann" är det emellertid Melinda och inte Lena som är boven. Tur det, för Lena.

Återigen gör Monica en bedömning som bygger på? Ja vad i all världen bygger den på? Tur det, för Lena." Slut citat

Lena är hjärtligt välkommen att skriva sin historia, var hon vill, utom på min blogg.

På min blogg bestämmer jag.

Jag bad (inte enträget) Monica att recensera Glenns bok när hon orkade hade tid och möjlighet.

Jag bad inte henne göra en Linda Skugge!

Anonym sa...

Tycker det är så barnsligt och trist när blogginlägg ska handla om att ösa så mkt skit på varandra som möjligt. Är intresserad av de gamla bloginläggen när folk hade åsikter om saker och ting eller bara berättade vad dom hade gjort under dagen. Det här är ointressant och löjligt. Använda sin blogg för att bråka som vuxna kvinnor...?

Anonym sa...

Vad Monica menar med att jämföra Mia och Glenn är väl att hon tycker Glenn inte är trovärdig för fem öre. Måste hon det?

Anonym sa...

Allvarligt talat så förstår jag inte alla dessa (lustigt nog är de flesta bara anyonyma) som kritiserar Ramona i det här läget. Jag kan erkänna att jag tidvis har retat mig på att du, Ramona, i mitt tycke har stöttat Monica trots hennes ibland vansinniga utspel.

Nu känns det verkligen som hon gör allt för att pusha dig ifrån sig. Fungerade det inte med en sågning av boken så kan man fortsätta för att se hur långt hon kan gå.
Varför är det svårt att förstå.

Jag tycker nog att det här hon och hennes kommentatorer som har drivit det här "kriget" framåt. Jag kan faktiskt inte se något påhopp från din sida, utan du har ärligt talat om vad du reagerar på.

Å andra sidan så kommer nog Glenn vinna på det hela genom att folk kommer köpa boken bara för att se vad det hela handlar om.

Men slutsatsen är i alla fall att jag tycker du har hanterat allting från din sida väldigt snyggt och trots all provokation så håller du ditt lugn. All min respekt, och ett bra val att dra ett streck från din sida.

Anonym sa...

Misstro alltid folk som i tid och otid basunerar ut att de är ärliga.

Con game artist

Ramona Fransson sa...

Hej trollan,

Ja anonymitetär trist men också ett tvång för många som lever under hot.

Jag tillåter det mesta på min blogg utom personangrepp och framförallt nu när jag lärt mig att ta bort kommentarer.

Jag håller på att alla ska ha sin fria åsikt, böcker är som kläder, alla har sin stil.


Anonym apropå ärlighet.

Jag tror på en person som bevisligen är ärlig, jag tror också på den som säger så tills motsatsen är bevisad. Allt går åt två håll!

Ingrid sa...

Det obehagligaste med Monica är att hon är så otroligt elak. När jag mejlade henne och föreslog att vi skulle debattera sakfrågorna men utelämna de personliga påhoppen på varandras personer, fick jag bara ett snäsigt svar. Jag skrev att det vore mig fullständigt främmande att lägga ut kommentarer om hennes privatliv och efter det har jag kunnat läsa alla möjliga lögner om mig själv och min familj. Kommentarer som Monica kommenterar med "Intressant!" och "Nu kommer det fram spännande fakta!"

Jag har skrivit flera mejl till henne för att än en gång be henne att inte godkänna kommentarer om en ung flicka som står mig nära, men inte skickat dem. Risken att hon lägger ut mejlen till allmän beskådan har känts för stor.

Jag har en stalker som skickar mejl med fullständigt vidriga påståenden om mig och min familj. Min gissning är att hon ligger bakom kommentarerna på Monicas blogg.

Kanske är det också hon som helt lögnaktigt påstått att jag lagt ut Monicas mejl till mig på Facebook. Det har jag givetvis aldrig gjort. Det är Monica som lägger ut mejl, inte jag.

Det enda som är positivt med hennes attack mot dig, Ramona är att allt fler får upp ögonen för hurdan hon är.

Ramona Fransson sa...

Hej Ingrid,

Hela historian är oerhört trist och jag lägger inte ut mejl!

Jag har också tagit bort Monicas recension från min blogg.

Det är som jag sagt och skrivit, hade Monica stannat vid en renension, vilken jag tackade för, som ärlig och genomlysande på kommentarer och inte dragit in "Lena" Glenns x, och mer eller mindre påstå att det var tur för Lena att inte hon var boven i dramat utan Melinda. Och att Lena minsann hade en annan bild av det hela och sist men inte minst peka ut Glenn som knarkare under 10 års tid och med det mer eller mindre påstå att då kan "man" väl inte lita på hans "story" då är den som en Trixa Marklundare.

Ja, då tog mitt tålamod slut, helt enkelt. Där klev Monica över min gräns.

Anonym sa...

Kanske en del läsare anat förträngda, förnekade paralleller till sin egen historia i Ingrids och Ramonas böcker?/Peter

profanum_vulgus sa...

Ramona:
Kom ihåg vem som varnade dig.

Monica bestämde sig ju plötsligt för att vända sig efter vinden, då måste hon såklart göra sig av med alla som inte räds blåsten och som stöttat henne.

JD sa...

I motsats till alla MA´s alla anonyma vänner som bejublar hennes recension trots att ingen verkar ha läst boken så ska jag läsa den för att bilda mig en egen uppfattning. (Spelar ingen roll om författaren har knarkat eller ej eller att boken inte har så många sidor!)

Då en känd journalist och författare raljerar så pass illa över en okänd persons beskrivning av sitt livsöde så blir man onekligen väldigt nyfiken?

Raps sa...

Jag vet inte hur många gånger jag har försökt men Monica Antonsson har vägrat släppa in mina kommentarer eller raderat dem kort därefter.
Trots att jag hela tiden har varit ytterst hövlig men frågande.
Vad är det för vits med en blogg om man inte släpper in folk?
Hon är en hycklare.
Endast en hycklare upprepar om och om och om igen att hon minsann är så ärlig blaha blaha...
- Antingen känner hon sig överskuggad av IC och andra...
- Eller så har hon, ihop med många andra, helt enkelt svårt att acceptera att det nu är männens tur att skriva ned sin historia - efter decennier av alla möjliga otrovärdiga gnäll-böcker skrivna av alla möjliga sorters kvinnor (allt från Mia till bröstfixerade rikskändisar).
Men vad väntade sig folk då?
Om 10-20 år kommer vi att läsa om övergrepp begångna av mödrar som nu vill ha sina ungar för sig själva och bedriver könskrig.
Få se vad MA kommer att säga om modersinstinkt då!
...
som man bäddar
- etc

Anonym sa...

"Min del i detta är att jag uttryckt och uttrycker obekväma åsikter. Aldrig i livet att jag handlar mot min rättsuppfattning. 
Så kommer jag att fortsätta. Det har med civilkurage att göra. Känns det besvärligt så behöver man inte ta del av det."

Så svarar Monica på en direkt fråga om vad hennes egen del i alla dom här "bråken" kan vara.

sen fortsätter hon: "Jag blir emellertid inte skitsur för någonting. Det ligger inte för mig. 
Mitt svar till Birgitta är heller inte surt. Om hon upplever det så, så får hon göra det. 
Varför frågar du dig inte hur jag upplevde det hon skrev till Ramona?

Men inte heller det bryr jag mig om faktiskt. Birgitta är en ny bekantskap. Jag gillar hennes bok. Precis som alla andra får hon själv bestämma om och i så fall hur hon vill ha kontakt med mig. Det är inget tvång. 
Jag vänder aldrig kappan efter vinden. Take it or leave it. Däremot kan jag ändra uppfattning om någon ger mig tillräckligt med argument. Svårare än så är det inte.

"

På tal om "förbudet" att ställa diagnoser på folk. Man kan ju inte låta bli att undra vad det är med vissa personer. Noll självinsikt och konstant otrevliga och rent elaka mot andra. Inte så konstigt ibland att man funderar över vad det är som inte stämmer...

Maria sa...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det var bra eller dålig reklam för boken som Monica gav. Som recension räknat var det ju inte mycket att hurra eller ens tacka för, men att Monica gör ned något behöver ju inte betyda att detta är dåligt eller oviktigt. Mitt förtroende för hennes omdöme har fått sig en kraftig törn på sistone. Vem vet, kanske innebär Monicas sågning snarare en tillströmning av läsare?