Senaste teve-intervjun 2015

söndag 2 maj 2010

TV4 Humorgalan i kväll, för varenda unge. Aningen pretentiöst kanske!


Missförstå mig rätt! Jag skulle inte önska något hellre än att varje barn som föds på detta vårt klot skulle få en barndom värd namnet.

Vad jag också skulle vilja göra i kväll efter att galan tagit slut är att med ett speciellt ljus, som kriminaltekniker har, se hur mycket spår av kokain det finns på toaletterna.

Alldeles ovanligt är det inte att en del av Sveriges kändiskår snortar små käcka kokainlinor. Pengarna som dessa personer lägger på knarket, vilka i sin tur göder maffiosos i de fattiga länderna från till exempel Colombia  där analfabeter tvingas att arbeta och odla råvaran.

Det är därför jag har så svårt att ta dessa galor på allvar. Om Sveriges kändisar verkligen vill förändra synen på Fadderbarn och få fler att vilja engarera sig är det nog tvunget att de sätter dit sina knarkande kolleger. Det är inte trovärdigt att å ena sidan dra en lina på dass och sedan hurra för att det kommit in ytterligare några hundratusen spänn till de fattiga utsatta barnen.

Anledningen till att barnen är utsatta och fattiga är att det finns knarkkungar som gör vad de vill med de miljoner de får in på knarket, som inhandlas av rika kändisar och det är inte bara de i Sverige utan över hela västvärlden.

Humorgala i all ära, men bättre vore att rensa upp i träsket av kändisknarkare!

Ramona

Besök gärna anomaR förlags webshop. Du hittar shopen här.


Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

8 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Liza Marklund är helt ute som Unicefambassadör och istället har dom tagit in Persbrandt, som bara har byggt svart här på Värmdö och drivit det bygget till högsta instans. Till sist fick han riva. Numera bor han i Saltsjöbaden i ett mycket större och dyrare hus. Han verkar också vara en riktig skitstövel, men en som kan skådespela.

Skänk inga pengar till Unicef, Rädda barnen eller Röda korset (skandaler hos alla tre värst hos Röda korset med af Donners svindel). Ge dem till något där ni vet att man inte använder kändisar för att göra galor och flyger såna som Persbrandt till Haiti, så att han kan upptäcka att barnen är som här (till hans förvåning).

Blondies blogg sa...

Oj, nu blev det plötsligt svårt! Jag har full respekt för både Ramonas och Ann Helenas synpunkter. Och ingen skulle bli gladare än jag om man rensade upp i knarkträsket, inte minst bland kändisarna runt Stureplan och bland mafioserna i Colombia. Och jag mår illa av skandalerna som skakat Rädda Barnen och Röda Korset.
Jag kanske är naiv då jag tror att Unicef är en seriös organisation. Men jag vill så gärna tro att den futtiga hundralappen jag skänker varje månad som världsförälder ska göra lite nytta. Och jag skulle vilja att ännu fler ville bli världsförälder. Det kostar ju så lite! För mig skulle det kosta mer om jag slutade att tro på att man kan göra något - och att om vi blir fler skulle kunna göra ännu mer. Och jag överväger starkt att bli förälder till ännu en unge!
Kram!
Birgitta

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena.

Ja, där sitter Trixa Marklund på galan och applåderar, samtidigt som hon med bokstäver krossade inte bara Elisabeth Hermon utan också Mia Erikssons (fingerat namn på Gämdakvinnan) son Mikael, eftersom han inte passade in i Trixas politiska projket. Tjusigt!

Förresten var inte Trixa el-allergiker? Hur klara hon då att sitta med i alla dessa elektrificierade personligheters närvaro?

Ramona Fransson sa...

Älskade Birgitta,

Du ska absolut fortsätta stötta och ta till dig fler fadderbarn, du har ett hjärta av guld. Jag säger inte att någon ska låta bli att stötta barnen. Det är bara mitt hjärta som är kolsvart i dessa sammanhang av fler än en orsak.

Massor av kramar och respekt för ditt val och alla andra som tänker som du!

Ramona

Ann Helena Rudberg sa...

Birgitta bara du vet att fadderbarnet verkligen får dina pengar ska du förstås fortsätta. Men annars finns det Läkare utan gränser tex.

Ramona jaså Trixa visade upp sig på galan... det gäller väl att hålla sig framme, men till och med kompisen Anna Larsson i svenskan tog lite avstånd från henne i en krönika genom att skriva ned hennes deckarkollega Pattersson (eller vad det nu är han heter) och den sortens sliskiga böcker.

Blondies blogg sa...

God morgon mina Vänner!
Festligt, jag har precis varit inne och anmält mitt intresse för att stödja Läkare utan gränser. Kan även tänka mig att stödja Cancerfonden och Hjärt- och lungfonden.
Sedan kan jag ju inte förneka att mitt medlemsskap i Postkodmiljonären nästan uteslutande handlar om förhoppningen om att jag ska vinna en förmögenhet på mitt postnummer. Det är medaljens krassa baksida.
Ha en bra dag! Varma kramar!
Birgitta

Blondies blogg sa...

Aj, aj! Som vanligt hade jag lite för bråttom i morse när jag skrev min kommentar.
Det heter inte Postkodmiljonären - utan Postkodlotteriet, men det ska förhoppningsvis göra mig till miljonär.
Och cancerfonden måste jag nog gå in och kolla upp lite innan jag ger den mitt stöd. Här har tydligen ockå förekommit en del oegentligheter.
Jag vill också framhålla att jag stödjer föreningen utnyttjad, som arbetar för att ge stöd till unga som blivit sexuellt utnyttjade.
Föreningen ATSUB: verksamhet ligger mig också varmt om hjärtat. Anhöriga Till Sexuellt Utnyttjade Barn. Här ska jag göra ett besök i mitten av maj och hålla en föreläsning på temat: "Våga se - och våga sträck ut en hand".
Birgitta

Anonym sa...

lasa hela bloggen ar ganska bra