Senaste teve-intervjun 2015

fredag 18 mars 2011

Det som göms i snö..kommer upp i tö...

Jag ser mig inte som en "moralens väktare" jag har fullt upp med min egen, utan att behöva hoppa på andras, men det är intressant att se hur mycket skräp man kan plocka upp på bara en runda med Lina.

Jag bor som sagt på landet, här finns inga papperskorgar uppsatta och ingen slänger, tror jag, olovandes sopor i någons soptunna.

Men det är inte kul att folk slänger ifrån sig skit i naturen. Med på promenaderna har jag alltid stora svarta bajspåsar, om Lina skulle få för sig att skita på ett olämpligt ställe, som i grannens trädgård.

Bajspåsarna kommer väl till pass när det ligger skräp och på min runda häromdagen är det du ser på bilden vad jag plockade ihop.

Då och då tar jag en skräprunda för jag vill inte se våra enormt vackra omgivningar bli nerskräpade med burkar, flaskor eller annan skit som inte hör hemma som ett naturligt inslag i naturen. Så det så!

Ha nu en härlig fredagkvällsmys!
Ramona

"Grattis, du ska bli pappa" är ute nu!  Adlibris    Bokus

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

Inga kommentarer: