Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 21 juni 2011

www.uniblue.com is a fake! Är rena rama skiten!

Ja, jag medger att jag blivit lurad! Så ini helvete! Jag letade efter ett program "Gratis" ( Det finns inga gratisprogram jag borde ha lärt mig det!)

Men i allafall så hittade jag vad jag trodde var ett gratisprogram som skulle hjälpa min dator att gå snabbare och rensa bort skiten.

Jag har ett äkta windows som ständigt hakar upp sig och jag är skitförbannad! Jag köpte datorn via Telia i Uddevalla och genom avtal var datorn i princip gratis men jag betalar varje månad i 24 månader så naturligtvis är den inte gratis. Men i datorn finns uppenbarligen ett program som ständigt pockar på min uppmärksamhet och den gör mig tokig, men det hade jag inte tänkt att köpa. Därför klickar jag bort Update program varje gång som datorn går igång.

Men nu till http://www1.uniblue.com/pc/ub/google/uniblue-offers/ som jag började att tanka ner och här är den svenska sidan som jag hamnade på först.. När jag håller på tänker jag som så här: Jag kan lika gärna registrera mig och få datorn frisk igen. Trycker på Register now, och vips är jag på en sida där jag betalar 274 kronor. Billigt tänkte jag! Så fel! Eftersom jag inte fick ett smack för pengarna blev det jävligt dyrt!

Visst, jag fick ett tjusigt mejl med certifkatnummer och erkännande att jag betalt men vad fan hjälper det? Ingenstans går det att registera och få produkten. Företaget befinner sig på Malta och vill jag klaga gäller Maltesisk lag, och då vet jag redan vad som gäller. Halleluja och hejdå så länge! Varför kollade jag inte upp http://www1.uniblue.com/pc/ub/google/uniblue-offers/ innan?

Ja, det är en jävligt bra fråga, men eftersom det var på svenska, och Microsoft Gould märket fanns på deras sida, trodde jag att det var ett sjyst företag. Men så är inte fallet! Så vad du än gör om du vill ha din data snabbare och rengjord, köp inget på nätet innan du Googlat på produkten och företaget, det sparar pengar!

De påstår att de är Microsofts partner! I helvete heller! Microsoft kanske kan stämma dem?
Förbannade fifflare måtte de brinna, ja du vet var!

Ramona

"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate till specialpris på Adlibris


"Grattis, du ska bli pappa"  Adlibris    Bokus  CDON

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook
Storytel

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Tack för varningen! Jag har själv en dator som håller på att göra mig galen - och ibland är jag beredd att göra vad som helst för att få ordning på den. Men jag skulle blivit ännu vansinnigare om jag kastat närmare 300:- i gapet på skojare.
Hoppas att Du får ordning på datorn.

Ramona Fransson sa...

Jag ska åka till Uddelvalla Telia, det var där jag köpte den en Samsung. Till min stora förvåning fick jag idag reda på av Samsungs support att windows program ALLTID levereras tillsammans med datorn!!!!!!!!!! Vilket inte var fallet med min dator. Jag fick köpa mig ett windows program. Men de pengarna tänker jag minsann kräva tillbaka!

Unknown sa...

Hej!
Har just avinstallerat Uniblue med ett program som heter Revo uninstaller. Det gick bra.Man blir ju väldigt misstänksam mot ett program som inte kan avinstalleras med Windows egna avinstalleringsprogram.

Uppenbarligen har Uniblue ändå tjänat en massa pengar för dom öser ut pengar på reklam. Man blir också misstänksam mot ett företag som bygger upp sin försäljning på principen med de ryska gummorna, öppnar man en hittar man en annan, dvs. när man väl betalt för grundversionen måste man betala ytterligare för uppgraderingar innan man påstås få full funktionalitet.

Totalt fem-sex hundra kronor plus årliga avgifter. Absurda pengar för underhållsfunktioner som skall följa med operativsystemet. Man frågar sej varför?

1.granskar inte någon av alla dessa dyra datatidningar detta program. Har Uniblue mutat journalisterna?

2.Varför granskar inte Konsumentverket Uniblue. Är det ingen som gjort någon anmälan? Enligt min uppfattning ligger Uniblues marknadsföringsmetoder definitivt på gränsen till det olagliga, alltså borde

3. en åklagare inleda en förundersökning, men så funkar det inte i detta land.

Själva systemet med att kunder fås att lämna ut kontoutgifter vilket möjliggör automatiska framtida debiteringar till ett Maltabaserat företag är ju bara det jävligt märkligt.

Vad gäller själva varan, dvs uppsnabbning av datorer, så kommer man inte ifrån misstanken att det i själva verket är Uniblue som självt lägger in kod i datorerna som saktar ner dom för att sedan erbjuda folk ett svinprogram för att råda bot på problemet.

Tömma papperskorgen och ta bort temporära filer gör ju Windows!?

Hur kan ett Maltabaserat företag år efter år tillåtas mjölka konsumenterna på deras surt förvärvade slantar?

Affärsidén: se till att få automatiskt betalt men ta inte så mycket betalt att folk polisanmäler, blockera avinstalleringsmöjlighet, ge inte full prisinformation, och jävlas om folk sätter sej till motvärn tycks fungera. Briljant!
puh,
Mats Jacobsson