Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 21 juli 2011

Luftballong med Turkish Airlines!

Luftballongen kom svävande över husen och fick sällskap av en mås.

Ibland är upplevelser svåra att fånga på bild, men den här gången, efter nio snabba tagningar, tycker jag att två bilder blev bra och det är dem du ser här.

Med kikarens hjälp lyckades jag se att det var en reklamballong från Turkish Airlines och med ett leende på läpparna kom jag ihåg notisen jag läst i GT, att Turkiet nu gått om Grekland som nummer ett som svenskarnas populäraste semestermål. Men det kan väl ändå inte vara charterresa med luftballong?

I går när jag tittade på Rapport och SMHI:s väderrapport, har jag nog aldrig hört en mer tveksam meteorolog. Orden som: Möjligt, antagligen och osäkert betonades och upprepades minst tio gånger... och ja, jag gör som jag alltid gjort, kollar ut genom fönstret på morronen, och då ser jag vad det är för väder...

Ramona





"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate till specialpris på Adlibris


"Grattis, du ska bli pappa"  Adlibris    Bokus  CDON

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook
Storytel

5 kommentarer:

Mia sa...

Jo, nu tar de chansen att göra massiv reklam för resor till Turkiet. Hade nog varit en upplevelse att få resa dit med luftballong - gärna för mig :-)

Grattis till den fina blomsterfägringen på balkongen!

Gunnar Deckare sa...

Kul att du fick ett bra foto!

Trodde först att det var ett nytt sätt att resa till Turkiet i makligt tempo. Det vore kanske nåt om vindarna blåser åt rätt håll.

Ramona Fransson sa...

Hej Mia!

Nä tack, luftballongsfärder är inget för mig, jag är höjdrädd:)

Tack! Ja, det är sååå fint nu, du får komma förbi och ta en kopp kaffe på vår fina balkong!

Ramona Fransson sa...

Hej Gunnar!

Tack! Det kändes som att det blev en femetta, och det händer inte ofta. Dina foton som du har på din blogg, är magiska, det är skillnad det:) ( För de som är intresserade av Gunnars blogg är detta länken; http://carlstedtfamily.blogspot.com/

Ja, då får man inte ha bråttom!:)

Catrin, Borlänge sa...

Nja, åka luftballong till Turkiet eller Grekland är nog lite för häftigt, om inte en väääldigt lååång resa, hihi.

De där vädergudarna verkar göra som de vill. Kör din variant, kollar ut genom fönstret. För tv-prognoserna på tv stämmer så sällan. Men idag har vi haft blixtar och dunder och sen har det kommit 45 mm regn på 6 tim. Så här kan vi nästan "simma lugnt". Tröstar mig med att att jag slipper vattna blomlådorna, haha.
Verkar som att regnet ska fortsätta här över Borlänge, så då är det väl bara att ta fram en bra bok eller titta på en bra film.
Ha de gött i helgen ♥