Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 18 augusti 2011

Det finns bara en enda bransch, där kunden inte blir blåst! Gissa vilken?

Visst låter det ofattbart? Men tänk efter, när blir du inte blåst?

Jag har låtit mig luras så länge jag kan minnas.

Fadderbarn!
Rädda regnskogen!
Få längre ögonfransar!
Få len hud!
Gå ner i vikt med dessa små käcka piller!
Köp tre betala för två!
Avbetala utan ränta!
Vi lovar fler jobb!
Vi lovar fler billiga bostäder! Vi lovar högre löner! Vi lovar bättre skola! Vi lovar bättre äldreomsorg! Vi lovar tryggare gator torg!

Tjänare! Och hur har det blivit? Jag har fortfarande korta fransar. Pastorn stack med pengarna till fadderbarnen! Regnskogen skövlas! Min hud är likadan som efter tonårsacnen! Gick ner i vikt gjorde jag med långa promenader, inga piller! Jag köpte tre, betalade för två och fick slänga alla tre efter en tvätt! Jag blev inte av med avbetalningen förrän jag pröjsade kontant! Och resten av det som är politiska löften, vet vi redan hur det ser ut, behöver jag tjata om det?

Ingen bransch kan ens stava till ordet "etik", allting handlar om nickels and dimes! Och den enda bransch där du som kund inte kan luras, ja just det, begravningsbranschen, där är du som kund väldigt tyst och stilla.

Natti and sleep tight and don´t let the bedbugs bite!

Ramona



Om du har tänkt dig att gå på Bok & Biblioteks mässan föreläser jag om min fakta- och självbiografiska bok "Ändhållplats Sverige" på fredagen den 22 klockan 14.30!


Här kan du provläsa "Ändhållplats Sverige" som släpps den 22 september i inbunden form, Mp3 direktnedladdning och som e-bok.


"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate på Adlibris

"Grattis, du ska bli pappa" Adlibris Bokus CDON (planering pågår inför andra upplagan, första börjar ta slut! Kallas succé!)


Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare. (Gillar du inte göteborsk dialekt ska du inte lyssna!)


Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.
Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt
Load2hear.
Mobook
Storytel



3 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Ha,ha Fast visst kan man bli blåst i begravningsbranschen.När man ännu lever. Tänk på alla dom betalar dyrt för att bli djupfrysta efter döden i hopp om att kunna återuppväckas i framtiden.

Ramona Fransson sa...

Hej Gunnar!

Haha...jag föreställde dig mig att jag redan slutit ögonen, annars har du helt rätt, man blir blåst även där!

Ja, det där med att bli djupfryst och återuppväckt låter som en rysare...

Birgitta sa...

Ramona, så lika vi är! Det värsta är att jag aldrig lär mig, jag låter mig gladeligen bli blåst varenda dag - och kommer förmodligen att bli det fram till min död. Men jag kommer aldrig att gå på erbjudandet om bli djupfryst för att återuppväckas i framtiden.

PS. Jag uppskattar mycket Gunnar Deckares kommentarer - liksom Dina inlägg.DS