Senaste teve-intervjun 2015

lördag 1 juni 2013

Aftonbladet avslöjar kungapärmarna! Wow! Jag har fått brev av Drottning Silvia... och?

Jag är rojalist och stolt över det! För mig är kungafamiljen det enda i Sverige som är demokratiskt. En familj med anor och vi har mängder med historia tack vare detta. För mig är alla slott, antikviteter, traditioner som kungafamiljen står för kolossalt viktiga.

En president är ALLTID politiskt vald, inte ett kungahus.   Så var det sagt!

Idag i Aftonbladet hade de en artikel om att " Aftonbladet avslöjar kungapärmarna". Oj, så stort! Hahahaha...

Nåja, det är ju inte obekant att många som kallar sig demokrater vill ha bort kungahuset och istället införa en "demokratiskt" vald person som ska styra folket. Jag betackar mig för den sortens demokrati.

Nu till saken som rubriken berör. Jag har fått brev från Drottningen, ett brev jag inte tänker visa eller berätta om vad det innehåller, till skillnad från Jan Scherman. Det är privat! Ja, jag köper Aftonbladet, och GT och Expressen ibland, men det handlar mer om att jag vill ha ett ben i båda världar, ett i gammelmedia och ett i det nya, nätet...

Ha nu en skön lördagskväll!

Länge leve kungafamiljen!

Ramona

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

Jag är inte rojalist så det stör, men dagen till ära har jag ändå beskådat kronprinsessan med familj på visst avstånd (de vinkade snyggt) och vandrat runt en smula i paradvåningarna eftersom det är öppet hus i delar av slottsbyggnaderna idag.

Verutschkow sa...

"De är dyra att bevara och dåligt anpassade för att leva i modern miljö. Men visst är de trevliga att titta på !"

Ovanstående har tydligen sagts i en bok där författaren (Hilary Mantel) jämfört kungligheter med pandor.