Senaste teve-intervjun 2015

måndag 29 mars 2021

Veckan som gått! Nr 12 2021


Hej på er! Nu har vecka 12 gått i graven och vi ser fram emot vecka 13. Här var jag i Stenungsunds hamn och varför? Jo, för min femte deckare i den verklighetsbaserade fristående serien med HW & Akkila. Research!
Här är vi i Skärhamn och står på en annan brygga. Mittemot ser man Skärhamns kyrka. Den utsikten är vad vi får i vårt nya boende som ska vara klart för inflyttning september 2022. Spännande! Har alltid varit min dröm att bo på Malaga-kajen.   
Det kommer finnas gott om båtplatser och som innehavare av en bostad är du garanterad en plats. Det ska vi ha. En liten båt duger fint. Så vi kan ta oss ut på små badvikar.

Här är en del av däcket som ligger längsmed bostäderna. Mycket vackert utförande på hela den delen.







Hoppsan! Här kom plötsligt en vårbild av krokus inhoppande. Det beror på att ibland blir det inte som jag tänkt mig med överföringen av foton från mobilen till datorn. Och då får jag ta det som det blir. Hm ... ja just det ...


Jaha, så var vi tillbaka på Malaga-kajen och bygget. Det är många hus klara men en del återstår. Däribland vårt.





 

Hm ... ja ... nu är jag tillbaka i Stenungsunds hamn och min research.

Snyggt trädäck här också.




 

Tillbaka i Skärhamn och bygget. Det var inte gôtt väder precis. Iskall västlig vind som skar genom kläderna så jag nästan hackade tänder.



 

Visst ser det fint ut. Till sommaren kommer det säkert ligga en hel del båtar här. Jo, vi är i Skärhamn.






Och så tog jag en selfie. Så här ser en 65-åring ut. Jag fyllde år den 23 mars och blev helt överväldigad av alla gratulationer jag fick. Och blommor. En utomordentligt vacker bukett fick jag av kära Gunilla och Helge.
Här är infarten och utfarten för garaget och också att komma in och ut på området under tiden de bygger. Lite läskigt att köra där ...
Här är buketten jag nämnde. Det var också min önskan att äta thaimat. Det älskar jag!


Thommy åt ugnsbakad lax med grönt.




Skärhamns kyrka har en särskild betydelse för mig och det har att göra med tsunanim 2004 då jag och många andra miste en vän, maka, make, son, dotter. Lång historia ...  Därför är jag glad att vi fick den utsikten.
Jaha ja, där hoppade ytterligare ett vårtecken in.








Ett besök på Nordeviks fantastiska affär. Vi var även på Almö Livs, lika fantastisk den. Båda säljer mina böcker. Det finns ingen boklåda på Tjörn och ICA-affärerna har alltid ställt upp för mig.



 Jamen varför inte en vårbild till. Snödroppar är aldrig fel.






Tillbaka i Skärhamn. Däcket är väldans långt ... och flott!

Förra veckan hade dessa plantor säckväv över sig och nu i början av den här veckan tog jag bort den. Och som ni kan se har de tre krukorna ovanför den här bilden fått knoppar medan två av dem har ingenting. Klematis President verkar ha vaknat. Härligt.

Jag hoppas att Klematisen blir stor och får massor med blommor.  I de krukor som är tomma ska jag kolla om lökarna skrumpnat och i så fall planterar jag något annat.



Detta var allt för den här veckan. Tyvärr en vecka med för det mesta grått och regnigt och så börjar även den nya veckan. Men, men efter regn kommer ju sol. Så det så!

Tack för att du läst!

Vill du kommentera går det bra att göra det anonymt.

Ha nu en härlig start på den nya veckan så ses vi förhoppningsvis nästa måndag som är den 5 april. Och i vecka 13 ska det hända mycket roligt. Min verklighetsbaserade fristående deckare med Hassim Wiklund och hans schäferhund Akkila, HW & Akkila, Mördande rättvisa släpps långfredagen den 2 april som e-bok, ljudbok med Magnus Roosmann som uppläsare. Så det kommer bli väldigt nervöst för min del.

Ha det gôtt!
Ramona    











2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för trevliga bilder

Ramona Fransson sa...

Hej Unknown!

Tack för att du läste! Alltid roligt med besökare och kommentarer!
Hälsar
Ramona