Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 6 april 2021

Veckan som gått! Nr 13 2021


 Hej på er! En ny vecka hälsas välkommen som startar i dag tisdagen den 6 april. Detta efter att påsken tagit slut med sina röda dagar. Men jag tvättade i går, som jag alltid försöker göra på måndagar.
Och just i påskveckan släpptes min 20:e bok och den fjärde delen av min senaste verklighetsbaserad deckare HW & Akkila, Mördande rättvisa. För första gången såg jag att Bookbeat lyfte en av mina böcker under kategorin "Spännande böcker", vilket gjorde mig extra glad.



Även Storytel lyfte upp och pushade "HW & AKkila, Mördande rättvisa" under kategorin "Heta titlar".

 Det tackar jag allra ödmjukast för.











Här i Göteborg har vädret varit allt annat än vårlika härliga soliga dagar. Det har blåst iskalla vindar, regnat och haglat. Men då och då har solen tagit sig genom molnen och då har jag haft turen att fotografera krokusar som likt mig öppnar sig inför solskenet.

   
En fin nyplanterad grupp att möta på promenaden längs med Högsbogatan är alltid trevligt.







Så här blev mitt påskpynt. Jag hittade inget påskris utan tog en kruka där orkidéer prunkat men nu bara bestod av spjälade stänglar och virade fjädrarna runt dessa. Helt okej, tyckte jag.



Detta är utsikten från vår balkong. Taget i skymningen. 
Och här sitter vi om vädret tillåter. Står en likadan stol mittemot. Balkongen är inte stor men för två personer räcker den till.






Inte långt från där vi bor finns Maddes Fötter och den 1:a april hade jag fått en tid för fotvård. Det är viktigt att pyssla om sina fötter. De ska förhoppningsvis bära din kropp i många, många år och då behöver fossingarna omvårdnad.


På min promenad till Maddes Fötter korsar jag Högsbogatan och tar fyrtiofem trappor upp mot Axel Dahlströms torg och passerar en mängd trevåningshus som har väldigt fina och välskötta planteringar.
Även om solen sken just den dagen, 1:a april, var vinden inte nådig och någon värme var det inte att tala om.






Just den här rabatten hade de nog glömt att rensa ...


Det är i alla fall i början av april och förhoppningsvis får vi värme också så småningom.

Den som väntar på något gott ... tralalala ...


På annandag påsk var det riktigt kallt. Rena vinter kom tillbaka med hagel och snö. Temperaturen åkte ner till plus minus 1 grad. Brrr ...
Jag avslutar veckans inlägg med ett foto som är taget våren 2016. Sista året som vår älskade vofsing Lina fick uppleva. Hon blev tio år och 8 månader innan hon fick somna in. Och ja, självklart saknar vi både Lina och Lisa, som också var en långhårig schäfer, men när vi vet vad en schäferhund kräver och har rätt till insåg vi snabbt att vi inte ska ha fler hundar hur mycket vi än kan längta efter det ibland.

Nu önskar jag er alla en härlig start på den korta veckan och att ni är rädda om varandra och tar hänsyn, eftersom pandemin har inte hittat exit ännu.

Skriv gärna en kommentar om du vill, och du kan vara anonym.

Ha de´gôtt!
Ramona  



 



2 kommentarer:

Ulli sa...

Tack för bloggen och trevlig läsning och Grattis till att dina böcker 📚 blir presenterade och finns på både Storytel och Bookbeat måste ju vara extra kul. Fina blommor , ja de börjar komma nu fast det är kallt men det ska väl bli bättre med vädret och allt. Ja denna corona vad säger man inte kul och inte har de någon fart på vaccineringen heller. Så är det och vi får bara hoppas det blir en varm vår och sommar. Många kramar till dig ocv tack för trevlig lösning ❤️😘❤️😘❤️😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ramona Fransson sa...

Hej kära Ulli!

Tack så mycket! Ja, det är roligt och nervöst att släppa en ny bok.
Den här kylan är inte skön ... alls. Det är synd om blommorna som kämpar för att slå ut men fryser i stället. Nu får vi hoppas att det blir fart på vaccineringen och att de har koll på varför Astra Zenecas vaccin ger blodproppar. Något galet är det.
Ja, vi får verkligen hoppas att värmen snart gör entré. Många kramar tillbaka och tack för att du läser. ❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘