Senaste teve-intervjun 2015

måndag 20 september 2021

Veckan som gått! Nummer 37 2021

Hej på er!
Jag börjar med en färgstark höstbild. För visst är hösten också vacker. Alla gillar den inte men jag bejakar alla årstider, bara de inte regnar och blåser bort.

Veckan har varit händelserik på både gott och ont.


Märta Stenevi (mp) som aldrig tycks inse hur grodorna hoppar ur hennes mun i tid och otid blev uppmärksammad när hon kallade Ebba Busch regeringsalternativ för blåbrunt under partiledardebatten som inträffade efter riksdagens öppnande.
Om någon undrar över var Nyamko Sabuni (L) höll hus under debatten så har inte Nyamko någon riksdagsplats utan det är Johan Pehrson som ersätter i talarstolen. I vilket fall så är miljöpartiet en fullständig katastrof för allt som stavas

välstånd i Sverige. För att enkelt förstå allt som miljöpartiet är på väg att förstöra ska man titta på Henrik Jönssons videoinlägg som han alltid lägger upp på Youtube varje lördag klockan 08.00. Denna gången döpt till Miljöklanen

Detta efter att Stenevi kallat sin familj för en "matriarkat klan" och förlöjligade Johan Pehrson (L) när han tog upp problemet med klanfamiljer i Sverige, som vid här laget har blivit drygt 40 familjer. Stenevi sa senare när hon konfronterades att det hade varit ett "olyckligt val". Jag skulle nog vilja påstå att både Stenevi

och Miljöpartiet är ett "olyckligt val". Förhoppningsvis inser "Svenssons" detta när de får nästa elräkning och/eller ska tanka bilen. Har man sett Henrik Jönssons film förstår man varför en röst på Mp är att kasta ut Sverige i mörker och kyla.

SVT:s program "30 Minuter" var också en underlig historia att se och lyssna på. För första gången på evig tid hade Anders Holmberg vässat pennan och ställde migrationsminister

Morgan Johansson (S) mot väggen. Dessvärre gjorde Morgan Johansson det han gör hela tiden, ljuger. Är det någon regering som förstört det vi kallar rättsväsendet så är det den som suttit i sju år.

Att den fd Alliansen minskade antal platser på polisutbildningen är däremot sant. Så ansvaret och skulden för att Sverige ser ut som det gör i dag vad gäller brottsligheten
bostadsbristen och illegala lägerplatser ut i våra skogar och på öar har samtliga sju partier. Det enda partiet som inte varit inblandad är Sverigedemokraterna. 
Vi har värst gängbrottslighet
och ligger på nästan sista plats i EU vad gäller polistäthet. När Lars Leijonborg (L) 2008 föreslog att det skulle införas språkkrav kallades det av MJ för en magnet för främlingsfientliga
väljare. Nu presenterar Socialdemokraterna samma förslag. Fast nu är det försent, men detta har S inte heller sett komma. Vi kommer att få se ett mycket smutsigt val 2022. Tyvärr!

Vad vet vi egentligen som händer i EU? Just det, inte mycket. Jessica Stegrud som sitter i Europaparlamentet för (SD) har nästan varje vecka live-sändningar där vi kan ställa frågor.



Nu byter jag ämne! Detta fotot är från 2016 när maken Thommy och jag var på Kreta i september.

Vi bodde på ett mycket hemtrevligt hotell ägt av en svenska kvinna, Kristina och hennes make. Jättegod mat.


Hotellet hade pool såklart men också nära till en ljuvlig sandstrand.

På bilden Thommy.






 
Och ja, du gissade rätt. Här sitter jag i samma pose som Thommy.



Alltid roligt med minnen.




Kyrkovalet inleddes på söndagen och vem som fick flest röster återstår att se eftersom det slagits rekord i poströster och dessa räknas nu under veckorna och om fyra veckor vet vi resultatet.


Att kyrkan tappat medlemmar är heller ingen nyhet. En del kanske har tappat tron men jag tror nog att de flesta kristna helt enkelt inte känner sig hemma i Svenska Kyrkan. Själv är jag ateist och har aldrig varit medlem. Bara i år 2021 fram till augusti månads slut har Svenska kyrkan tappat 21 000 medlemmar. Det borde få dem att reagera och ställa frågan: Vad gör vi för fel?


Jag avslutar som jag började, med en färgstark och vacker höstbild. Hoppas att det kommer bli några sådana dagar också där jag kan njuta av färgprakten i ett solsken med en stilla vind.



Jag önskar alla en härlig start på den nya veckan som har nummer 38 och hoppas att du tycker min "Veckan som gått" är intressant och rolig att läsa.


Ramona








5 kommentarer:

Ulli sa...

Tack för ”veckan som gått” alltid så bra och läsvärt. Ja kära nån de som röstar på MP har väl inte alla hästar hemma.
Ja Morgan J han ljuger i kapp med Ann Linde och resten av gänget. Säger bara usch.
Så fina bilder och mysigt i Grekland . Kyrkovalet har jag undrat varför olika partier ska vara med ?? Borde inte kyrkan vara opolitisk?????
Ja ja det är som det är. Nu är det i alla fall höst och med många vackra färger . Pussar o h kramar ❤️❤️😘😘😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Verutschkow sa...

"När Lars Leijonborg (L) 2008 föreslog att det skulle införas språkkrav ..."

2002 väl. Och det var nog (fp) då. Ursäkta Besserwissern !



Verutschkow sa...

Har du varit på Bokmässan än ? 23-26 september.

https://www.stockholmsbokhelg.se/
Stockholm lurar annars på att ta över som staden med störst bokevenemang.
Besökte visserligen ingenting själv den här gången men nästa år ...

Ramona Fransson sa...

Hej kära Ulli!

Ja, valåret är på g på riktigt och med det kommer både lögner och valfläsk. Men jag undrar hela tiden när folket ska vakna. När?
Det partiet eller snarare ickepartiet som vann överlägset i Kyrkovalet var POSK Politisk oberoende Svenska kyrkan, och det är just för att jag tycker som du, att Kyrkan skall hållas utanför politiken och det tyckte de flesta som röstade också.
Just det stället i Grekland på Kreta Hotell Anais var så mysigt. Dit åker jag gärna igen.

Ja nu är det som det är med Sverige och dess politik. Vi får hoppas på förändring 2022, annars är nog Sverige totalt rökt.
Tack för att du läser!
Kramar och pussar tillbaka ❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘




Ramona Fransson sa...

Hej Verutschkow!

Hahaha ... det gör inget alls att du rättar mig. Jag är bara glad att någon gör det när jag har fel.

Nej, för våran del är inte någon Bokmässa aktuell längre. Vi orkar inte för att våra kroppar säger nej. Men vi hade många roliga år och det är vi tacksamma för.