Senaste teve-intervjun 2015

måndag 4 oktober 2021

Veckan som gått! Nummer 39 2021

Hej på er!
Jag kan inte låta bli att återigen börja med en höstbild även om vädret inte alls är som på bilden. Men hösten kan också ge oss vackra foton om vi har tur. Ja, den här veckan har varit händelserik ur många vinklar. Vi börjar med politik.
I en debatt mellan en miljöpartist och Sverigedemokraternas Adam Mattinen handlade det om bensin- och dieselpriset som stiger i pris för varje vecka verkar det som. För Mp är det naturligtvis inga som helst problem, tvärtom. Ju fortare alla köper en svindyr el-bil desto bättre. Men det är rena rama galenskapen från Mp:s sida och det lär snart alla få erfara.
Så kom beskedet som alla socialdemokrater väntat på. Magdalena Andersson, nuvarande finansminister, tackade ja till nomineringen att bli nästa partiledare. Hur det kommer gå är än så länge ett tomt blad. Sedan ska Magdalena godkännas av riksdagen att bli statsminister och det ska bli intressant att se vilka partier som röstar ja eller nej eller lägger ner sina röster, som är detsamma som att rösta för. Ta bort den där fåniga gula knappen. Det ska alltid svaras JA eller NEJ, och ingenting annat. Den gula knappen är i mina ögon en "Feg-knapp". 

 

På natten till tisdag klockan 04.48 hände det som ingen borde få uppleva, nämligen att när du ligger och sover hemma i din säng, där du absolut borde vara trygg, smäller det av en bomb. Förödelsen var enorm. Paniken stor och insatsen från både polis, brandkåren och ambulanspersonal enorm. Självklart började spekulationerna om varför, vem eller vilka som låg bakom bomben. Inte konstigt alls. Med tanke på de dryga 40 klanfamiljernas ständiga slagsmål och kriminalitet med sprängningar, mord och handgranater som kastas in i lägenheter, var det inte konstigt att det var den första tanken. Men nu var det inte så. Det visade sig var en man i 55-års åldern som heter Mark Lorentzon, och nu jagas han över hela Sverige och anses farlig. De som känner honom, eller snarare trodde sig känna honom, kunde inte för ett ögonblick tro att han skulle vara den som utfört dådet. Men de hade fel. Tyvärr så är det så att den du tror du känner är en helt annan person. Det står inte i pannan vad en människa tänker därför kan en person visa upp en sida för vissa och en helt annan för andra. Jag hoppas de får tag på honom innan han hinner ställa till med mer skada. Att inga dog när bomben briserade i fastigheten är som jag ser det ren tur. Sedan kom det roliga: Löfven och Damberg höll presskonferens om det inträffade.

Menlösare presskonferens får man leta efter. Och återigen var det floskeln: Vi ska knäcka gängen ... Här kan du se på eländet om du vill

I vilket fall så har många människor fått sin livs chock efter detta och lär ha svårt att hitta tillbaka till tryggheten igen.
En som alltid är lika korkad som sitt parti är krönikören/politiske reportern och socialdemokraten: Anders Lindberg. Jag har tappat räkningen om alla urbota dumma tweets han har postat på Twitter. Jag blev så trött på honom att jag till slut tog till det man kan göra och det var att blocka honom.

Genom att blocka honom slipper jag se hans tweets i mitt flöde, men eftersom många av mina följare skärmdumpar hans tweets får jag ändå syn på dessa då och då.
För de som inte visste så är hans fru Åsa Westlund riksdagsledamot för S.

Är det något som är tröttsamt så är det att lyssna eller läsa Anders Lindbergs korkade inlägg. Jag har även blockat andra politiker från S som Annika Strandhäll för att nämna en. Eftersom jag tycker om att vara på Twitter där det mesta handlar om politik vill jag slippa läsa dynga. Det ska helst vara nyheter som handlar om sakfrågor och inte utseende, invektiv eller påhopp. Det gillas inte.
Kvinnan på bilden är i mina ögon en radikal muslim och är nu vald till generalsekreterare för "Institutionen Mot Mutor". Jag visste inte ens att det existerade en sådan institution eftersom mutbrott pågått under många år i Sverige. Jag minns Uppdrag granskning och byggherrarna och det finns mer därtill. Med så mycket personal på den här institutionen undrar jag starkt vad de egentligen har för existensberättigade. Banker med anställda som tvättar svarta pengar till vita ... Var det IMM som avslöjade detta? Inte vad jag vet. Bland de som stöttar IMM är Sveriges Kommuner och Regioner.
 
En man med stor kunskap om Muslimska Brödraskapet som indirekt samarbetar med Tro & Solidaritet, som är en systerorganisation till socialdemokraterna. Han heter Sameh Egyptson. De två böcker som nu finns är: Bosättningen och Heliga vita lögner, och jag har beställt båda. Vad Sameh också tänker göra är att ge dessa två böcker till var och en av de 349 ledamöterna i riksdagen. Min åsikt är att de omedelbart ska börja läsa dem. Att kunskapen om politisk Islam är lika med noll bland de flesta ledamöter är numera välkänt och det är därför en hel del av muslimska föreningar blåser oss på miljoner i skattepengar.
     

Jag har läst en otal böcker genom åren om Islam religionen, ideologin med sin politiska gren, och hur jag än letar så finns det ingenting som är positivt i mina ögon. Jag är visserligen ateist, men har inga problem när människor är kristna eller går i synagogan. Men eftersom de kvinnor som underkastar sig Islam sveps in i en mängd tygstycken för att vara kyska, ibland redan som bebisar, så tydligt skriker ut vad de har för tro mår jag inte bra av att se dessa svepningar.
De muslimer som är sekulariserade har vanliga kläder på sig och bland dem känner jag ingenting annat än respekt.

Jag vet att många har svårt för att läsa mycket text och tycker det är tråkigt, men jag hoppas att de som orkar läser vad Sameh skriver om böckerna här till vänster. Kunskap är lätt att bära även om viss kunskap kan tynga själen.













 






















Jag kan både vara realist och positiv men i det är sammanhanget är jag definitivt realist.








Jag måste ta en sväng omkring det hysteriska partiet med miljömupparna i Miljöpartiet. Hur kom det sig att slutförvaringen av kärnbränslet krackelerade i Sverige? Jo, Mp valde att tro på en studentuppsats som lämnats in på ett universitet i Helsingfors.

Jag anser att de som röstar på detta parti måste antingen vara de mest lättlurade personerna i Sverige eller så vill de Sverige som ett nytt Amish. Frågan är: Vill de själva leva som ett Amishfolk?  






För de som inte visste är SVT en propagandamegafon för just Miljöpartiet. De vill skapa "klimatångest" och inte se Mp ramla ur riksdagen. Skulle de åka ur, vilket jag hoppas de gör, kommer SVT att spela sorgemusik i veckor och klä sig i svart resten av året. Hur vet jag att SVT:s personal är i majoritet av miljömuppar. Läs själva!  

 

 

 

 

 

 

Den som följt Ann-Sofie, Soffan, Hermanssons resa med islamisterna vet att hon vann även i hovrätten och eftersom detta var ett civilmål så får förlorarna stå för kalaset. Det vi också fick uppleva var hur socialdemokraterna backade undan från Soffan och tvingade bort henne från posten i Göteborg. Så man kan lätt se hur skräckslagna S är inför att "kränka" de lättkränkta som konstant släpar på sina allt större offerkoftor. Anna Johansson tvingade bort henne. Dottern till Göran, kallad Gbg:s starke man. Samma Anna som fifflade med kvitton och avslöjades i UG. Ju värre sosse desto högre ställning verkar vara S mantra.

Här är det Nya Partiet Nyans som mer än gärna vill in i både kommun-och regionpolitiken men framförallt in i riksdagen. Vad ska de kämpa för? För att alla medborgare ska få det bättre? Nix! Inte en chans.

Deras prioritering är radikala muslimer och Islam. Kommer de lyckas? Beror på hur begåvade resterande medborgare är. De som redan i dag samarbetar med radikala muslimer är Miljöpartiet och Socialdemokraterna och även Centern, så det återstår att se på valnatten.


 


Läs gärna själva vad ledaren Mikail, ( fd. Centerpartist) tycker om domen i förtalsfallet mellan de radikala muslimerna och Ann-Sofie Hermansson och vad han anser är det viktigaste för Sverige.
Nå håller du med? Om inte, se då till att pallra dig till röstlokalerna när det är dags för valet 2022.

Har du barn och barnbarn är det ännu viktigare. Så se till att vakna innan det är försent!






Nu byter vi ämne fullständigt!


Året var 2015 och vi hade åkt till Puerto Rico på Gran Canaria, som tillhör Kanarieöarna. Kommunen heter Mogan. Jag tror nog att detta var första gången vi var där. Det var den 2 oktober och det var underbart väder. Pandemin fanns naturligtvis inte ens i fantasin. vi njöt av god mat, värme och billiga notor.
På bilden är det Thommy, min make.

Och här sitter jag mittemot och skålar med maken.
Visst är det skönt att glömma ruskvädret i några veckor. Vi hade som vana att åka bort och vila upp oss efter bokmässan och det var precis vad vi gjorde här. Det blev inga fler bokmässor efter år 2015.





Jag slutar återigen som jag började med en vacker höstbild. Den har jag tagit från Villa Belparc som ligger så otroligt vackert i Slottsskogen. Det är definitivt min favoritrestaurang. Där hade jag min releasefest när trilogin "Kriminalkommissarie Leah Quiller skipar rättvisa två gånger" släpptes med den första delen "Begynnelsen. De andra två var: Gärningen och Uppgörelsen.


Väldigt många älskade Leah Quiller och jag också. Därför återkommer hon i den 5:e delen av HW & Akkila, Den ultimata hämnden som släpps den 23 mars 2022.


Ha nu en riktigt fin start på den nya veckan nummer 40! 

Ramona


4 kommentarer:

Ulli sa...

Tack för allt du skrivit❤️ Ja detta MP fy måtte de utplånas . Hon Märtha S man har 4 bilar alla bensinare❗️😱. Ja jag tycker också gula knappen ska bort fegt som bare den! Men politiker är fega om det varit lite mera ”stake” i dessa hade inte Sverige sett ut som i dag men det är så praktiskt att skylla och gömma sig bakom EU!! Ja fy för denne man som sprängde huset och hur polisen kunde tro att han är kvar i gbg det kan man ju undra ? Varför är det då slappt ? Polischefen ljög sig blå när de frågade varför de inte tagit mannen , då svarar han att vi kände inte till honom ändå säger personalen där mamman bor att polisen har fått hämta honom 10 tal ggr . Känner man sig trygg nej och inte kan man lita på polisen heller!!!
Ja tack för veckan som gått och fina underbara höstbilder och då bild på dig och Thommy så fina och dessa underbara räkor och härliga Puerto Rico , där kan man glömma lite av allt elände. Pussar och kramar ❤️❤️❤️❤️❤️😘😘😘😘😘😘😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Verutschkow sa...

Institutet mot mutor har faktiskt rätt många år på nacken. Och har även
Sveriges kommuner och landsting som en av huvudmännen.

Dessutom finns det en Internationell Antikorruptionsdag och den
infaller 9 december ...

Ramona Fransson sa...

Hej kära Ulli!
Ja, de kommer med det ena galnare förslaget efter det andra. Sverige har högst kostnad i världen på en liter diesel. Även bensinpriset går mot skyhöga priser. Vansinne!
Men nu ligger Mp på sitt sämsta resultat på 16 år och det vill säga under riksdagsspärren. Jag håller tummarna.
Nej, polisens chefer verkar vara mer av nickedockor än poliser. Inte alla, men för många, och så ska det inte vara.
Det blir fler bilder på måndag från PR och det är skönt att ibland titta på dem och veta att det finns en annan värld. Pussar och kramar tillbaka! ❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘

Ramona Fransson sa...

Hej Verutschkow!

Jaså! Jag har då rakt inte märkt av att de gjort någon nytta. De korruptionsärenden som kommit till min kännedom är de som msm media visat upp och Uppdrag granskning.

Så de verkar inte göra särskilt mycket för att få korruptionen att upptäckas. De kanske borde ha en tipslinje för de som vill vara anonyma. Så som UG har.