Senaste teve-intervjun 2015

måndag 6 december 2021

Veckan som gått! Nummer 48 2021

Hej! Den här veckan 48 har bilderna tagits in via mobilen och då hoppar de runt i otakt. Programmet på datorn som ska ta emot fotona från mobilen strejkar ibland. Irriterande men då löser jag det så här i stället. I dag kommer jag att röntga min mage som är i olag. Vi får väl se vad CT-röntgen visar.
Besvärligt men jag vill inte ha ont varje dag.

Fotot är från Villa Belparc i lördags där maken, Thommy, och min agent Jonny Mattiasson intog lunch. Och det är alltid så vackert dekorerat både ute och inne. Fullt med folk också såklart. 
2014 var Hillevi Larsson riksdagsledamot för Socialdemokraterna och visar stolt upp en plakett som hon fått i present från palestinier efter att hon varit med och utnämnt Palestina till en egen stat. Att Israel är 
utplånat på plaketten verkar inte störa Hillevi Larsson. Hon ler så brett och glatt. Antingen är hon totalt okunnig i Hamas önskan att utplåna Israel eller så tycker hon att det vore en god idé. I vilket fall så visar detta att (S) alltid hycklat om Israel och judarna. Men statstelevisionen brydde sig inte då och gör det då rakt inte idag heller.
Det har alltid stört mig att sossar låtsats bry sig att judar blir förföljda, hotade och hatade av islamist-anhängare, när de i själva verket stått i samma fotbad.

Återigen en vacker vinterbild, men den är från 2016. Fast just nu är det lika vitt och vackert som på bilden.

Alla tycker naturligtvis inte om snö och kyla, vilket är förståeligt om du ska i väg tidigt om morgnarna och behöver bilen. Det är halt ute och bilen är djupfryst. De som älskar det är i de flesta fall barnen som kan rasa runt i snön och bli aktiverade i stället för att sitta framför en dator.

 













Bilden med samtliga EU-ledare i en gummibåt är naturligtvis ett trixat foto men jag tyckte det var kul och jag känner mer och mer att EU lägger sig i alltför mycket. Swexit?

Och här är plötsligt omslaget för ljudboken som släpps den 23 mars. Uppläsare Magnus Roosmann. Mycket bra!
Här är fotot från Villa Belparc från i lördags där vi intog lunch. Även om det inte syns här eftersom klockan var närmare 13.30 så var det fullt vid 12.00 tiden när vi anlände strax före 12.00. 
Här står Thommy på bryggan på Kajen i Skärhamn och huset i bakgrunden är det vi ska flytta in i tredje kvartalet 2022, och vi längtar. Det var en vacker vindstilla vinterdag.
Här är ett av många vackra julbelysta träd på Högsbogatan. Det är så härligt när olika belysningar lyser upp i vintermörkret. Det behöver vi.



Entrén till Villa Belparc känns alltid välkomnande. Faktiskt satt folk utomhus också. De tillhandahåller filtar och gasvärmare men för min del sitter jag hellre inomhus.
Återigen ett foto från Kajen i Skärhamn. Vackert!
Så blev då Magdalena Andersson den första kvinnliga statsministern och det var en regering som alla påstår att de ska "vända på varje sten". Kändes ytterst skrattretande att lyssna på dessa tal. Undrar just vad samma ministrar pysslat med de senaste sju åren. Fikat?

Ygeman som aldrig lyckades hitta ett ledigt rum att informera Löfven om Transportstyrelseskandalen 2017 utsågs nu att styra över Sveriges finanser. Fint va!
Är fotot av det äldre paret med olika verklighetsuppfattning samma som den Sveriges enpartiregering har månntro?
Ett foto över den numera tomma hamnen på Kajen i Skärhamn taget i måndags den 29 november vid 12.00-tiden.
Så här var vädret i Göteborg den 3:dje december. 
När vi stod och köade utanför Församlingshemmet i Kållekärr inför den 3:dje sprutan fick jag syn på dessa tre djupfrysta röda rosorna mot husväggen. Tyckte de var läckra och fortfarande vackra. 
Kungen och kronprinsessan Victoria tog emot den nya regeringen och förklarade den giltig. 

Churchill apropå yttrandefriheten:
En del människors uppfattning om yttrandefrihet är att de är fria att säga vad som helst men om någon protesterar mot deras yttrande är det en skandal.

Så fungerar det i Sverige. Alla tål inte att bli motsagda och blir de det svarar de med all form av invektiv och hat.

Detta gäller främst ministrar och partiledare från vänster och även (den breda mitten) ni vet Annie Lööf. 


Ja, det var nog inte den roligaste läsning för Centern och Annie Lööf. Men så kan det bli när man velar som hon gör.

 Fotot togs i lördags och den här delen av skogen är belägen mittemot Villa Belparc. Och med den avslutar jag veckan som gått och önskar alla en härlig start på den nya veckan 49.
Samtidigt ser jag fram emot måndag eftermiddag när jag får äta normalt igen från att inte fått ätit något sedan söndag lunch.

Men vill jag bli frisk från min värk i magen får jag pina mig.

Ha det gôtt!

Ramona

2 kommentarer:

Ulli sa...

Tack för veckan som gått❤️ Ja mycket händer på en vecka. Vinter har vi och så många vackra bilder på mycket vitt och vacker snö. Ja tänk vilket daltande det är med detta Palestina usch och fy. Vår regering är bedrövliga.
Den nya statsministern är en ny Merkel.
Jag håller alla tummar att rtg går fort och att du får äta mat stackars dig så jobbigt.
Ja fin Vill Belparc hoppas vi snart kan träffas där . Många kramar och pussar fina Ramona ❤️❤️❤️😘😘😘😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ramona Fransson sa...

Hej kära Ulli!
Visst går en vecka fort!
Nu ska tydligen den nya veckan inledas med regn eller snöblandat regn.
Hoppas verkligen inte att julafton blir en regnig historia.
Sveriges enpartiregering lär i vanlig ordning komma undan med alla sina urusla ministrar.

Helt plötsligt har varenda vänstersnorre heilat i sin ungdom. Alla kanske har tafsat också plus inte betalat sina räkningar.
Hade de hittat en bild på Jimmie Åkesson där han som 15-17 åring hade heilat eller ironiserat heilandet som Ida civilministern påstår hade de klistrat upp den bilden över hela Sverige och inte haft ett ord till försvar utan tvärtom.

Jag avskyr när det ska finnas två agendor.
Tack för att du läser och kommenterar!
Många kramar och pussar tillbaka ❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘❤️😘