Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 14 maj 2009

Skär ner 174 riksdagspolitiker nu!

Nu är ordet nedskärningar på tapeten igen, senast det begav sig var på 90-talet och jag var bland dem som blev arbetslösa den gången.



Nu talas det om skattehöjningar och nedskärningar inom kommunernas vård omsorg och skolor.



Nu undrar jag varför i helvete inte politikerna sparar på sina höga arvoden. De flesta kommunalråd har mellan 35 000 -70 000 i månaden. Där ska det genast dras ner mellan 10-20 procent på lönerna.



Det ska också omedelbart tas bort de fullkomligt onödiga 174 riksdagsledamöterna som kostar över 200 miljoner kronor per år. För dessa pengar kan det göras mycken nytta inom offentliga sektorn.



Vår demokrati, som vi nu valt att kalla Sverige, är INTE beroende av 349 riksdagsledamöter. De suger enbart pengar ur en redan tom kassa.

Det är inte första gången jag tar upp detta med överflödet av politiker och jag hade önskat att det någon gång skulle bli den sista men politikerna vill ALDRIG bli bortrationaliserade. Vad konstigt!

Nu är det snart dags för EU parlamenstval och för några veckor sedan trodde jag att Marit Paulsen var min kandidat, nu vet jag bättre... Dessa parlamentariker ska ha 70 000 i månaden, plus en massa skattefria pengar för resor. Dessa skattefria arvoden inkluderat deras månadsarvoden är SKATTEPENGAR från folket.

Jag känner ett förakt för politikerna som inte EN ENDA GÅNG I KRISTIDER rationaliserar sina egna led och sänker sina löjligt höga arvoden. Det tyder på att politikerna tror att deras platser är oersättliga. Bullshit! Doppa ner handen i en hink med vatten och när du dragit upp handen ska du se hur stort hål du lämnade efter dig. Lika stort som hålet lika mycket oersättlig är du!


Nej, som sagt spara inte på det som människor behöver, däremot på det som inte är livsnödvändigt och ingen ska kunna övertyga mig om att det är livsnödvändigt med 349 riksdagspolitiker!






Lässugen? Gillar du pocket? Mina deckare och min självbiografi finns numer i pocket från 39:-

Besök din bokhandlare eller näthandlare om du vill veta mer. Min senaste deckare Lyckohjulet är inbunden.





Adlibris

Bokus

Bokia.se

CDON

Ha de gott!



Ramona

2 kommentarer:

Catrin, Borlänge sa...

Hej!

Ja man kan ju undra hur det ska sluta. Nedskärningar hit och dit och rejäla sparkrav inom vård- och omsorg. Det är för jäkligt att politikerna sitter med sådana arvoden. Precis som du tycker jag att de skulle kunna bjuda till lite.....
Vad tjänar vi på i slutändan att vården- omsorgen och skolutbildning blir till det sämre. Barnen får det tuffare i skolan. Och man vill för guds skull inte bli sjuk för man kanske inte får den vård man behöver. Och att bli gammal och hamna på ett boende är ju ingen hit i dagens läge, eftersom det skärs ner på personal överallt, så det finns inte tid att ägna sig åt omsorgstagarna/patienterna. Att man drar in på personal inom dessa områden tycker jag är hemsk. För det kan ju inte löna sig i längden iallafall.
NEJ!! Jag tycker att ni politiker får skärpa till er. Nu är det dags att ni offrar något också, precis som vi vanliga Svensson får göra hela tiden.

/Catrin

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin

Ja, det vore verkligen på tiden att de en enda gång i världshistorien sakade efter att alla vi andra alltid får saka...