Senaste teve-intervjun 2015

söndag 8 november 2009

Idag blir alla utan pappa extra påminda

Idag är det Fars Dag, en dag där affärsmännen/kvinnorna jublar lite extra och vi som inte har en pappa tänker lite extra på dem.

Min biologiske pappa är historia ( som jag skriver om i en bok som jag givit titeln Ändhållplats Sverige) men jag fick en bonuspappa i vuxen ålder.

Min mamma och Gösta var gifta i 27 år och papsen dog den 14 januari i år. Saknad och älskad av många.

Gösta eller papsen som jag kallade honom hade ett stort hjärta, var omtänksam som få och hade ett rättspatos som hela den svenska riksdagen inte ens kan stava till.

Idag saknar jag papsen lite mer än vanligt. Varje morgon hälsar jag på honom med orden: Gomorron papsen.

Allt är inte kommersiellt även om mycket verkar vara det, men har man en gång haft en pappa som varit som en pappa ska vara, saknar man en pappa.

Grattis på Fars Dag papsen!

P.s Det finns också barn som lurats på rätten till sin pappa med hjälp av elaka mammor och biologiska pappor som struntar och även misshandlar sina barn. Det finns föräldrar som istället för att bli föräldrar borde ha odlat gurkor! D.s
Ramona

Inga kommentarer: