Senaste teve-intervjun 2015

söndag 14 mars 2010

Kungliga Tekniska Högskolan är HOTAT! Stanna hemma i morgon! Läs mejlen!

En person, har på ett känt nätforum skickat ut en hotelse.

Han ( tydligen är det en mansperson) hotar med att skjuta så många han hinner, innan polisen kommer.

Hotet tas på största allvar, vilket det naturligtvis ska göras. I dagens läge vet man aldrig vad som är ett rop på hjälp, eller om det kommer att ske.

Många ungdomar i välfärdslandet Sverige mår skit, av olika anledningar, och får inte den hjälp som de skulle behöva. När maskorna i nätet blir för stora, vilket de redan är, ramlar många rakt ner i diket. Att ta sig därifrån är många gånger svårare än, om man fick hjälp redan när man står med ena benet på väg över gärsgården. Men då lyser den med sin frånvaro.

Känner du någon som arbetar, eller är elev på KTH, meddela och varna för morgondagen. Det kan vara en bra idé att också vara vaksam på andra skolor i Stockholm i morgon. Detta hot kanske är en rökridå för att utföra andra gärningar någon annanstans, där polisen inte bevakar. Jag hoppas jag har fel!

P.s Vart tog den svenska idyllen vägen? Har den någonsin funnits? Eller var det illusion?D.s

Ramona

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares REA REA erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

4 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Tja jag är rätt luttrad, som har bott i Stockholm hela mitt liv och dessutom gått på KTH en termin och fått en uppsats underkänd av en kommunistisk lärare (jo de finns överallt dessa infiltratörer). Han tyckte inte att mina tankar dög, för de var inte som hans.

Kan tänka mig att det är en tjej eller kille, som har tröttnat... hotet i orginal finns på min blogg, men han/hon fortsätter att hota såg jag när jag gick...

Ann Helena Rudberg sa...

in på länken, som fanns bland kommentarerna på DN, men nu är borttagen.

Ramona Fransson sa...

Ja, vem har sagt att Sverige ska skonas av vansinnesdåd som massaker?

Den psykiska hälsan är idag sämre bland de unga än äldre och så även den fysiska. Det låter inte bra, inte bra alls!

Cyberwor/L/d sa...

Skulle nog gissa att folk kommer att ställa samma fråga i minst hundra år till - Vart tog den svenska idyllen vägen? Finns det fler som förstår att den idyllen var lika med falsk trygghet?